Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Gud så skönt att höra att man inte är ensam med detta. Absolut exakt så kan jag känna som du beskriver att kroppen säger adjö för gott innan man somnar som man ska dö ungefär. Och det med elchocken stämmer mycket bra in på det jag upplevt också som väcker än i panik.
Jag va till psyk en gång pga andra saker, kunde inte sova, slappna av, kunde inte sluta tänka på jobb osv. Bland annat så tog jag upp detta att dom gångerna jag lyckades somna så hände detta.
Psykologen/läkaren sa att såna upplevelser va vanligt bland utbrända,deprimerade, såna som har ångest.. Nu är detta 1,5 år sen jag va dit så minns inte exakt hur samtalet gick. Jag varken gick då eller nu på några mediciner så jag tror det ligger psykiskt. Läkaren sa att jag skulle jobba mindre då. Jag jobbade extra på andra platser hela tiden så under 7 månader va jag inte ledig en enda dag, och jobbade 16-20 timmar om dagen. Och det va efter dom 7 månaderna som det började. Det är ca 2 år sedan nu.. Jag kan fortfarande känna att det är jobbigt att slappna av. I mitt huvud måste jag till jobbet. Detta sker nästan alltid när jag är hemma på ledighet, aldrig när jag ligger borta på jobb.
Så på nåt sätt så tror jag det kan ha något med att jag inte kan slappna av psykiskt, men jag vet inte säkert.
Nu får jag inte panik längre när jag upplever det, men det är obehagligt.
Har aldrig haft det 20 gånger på nätterna men det brukar va mellan 1-5 gånger dom nätterna det sker.
Läs om bieffekterna på dina mediciner, har för mig att SSRI preparat kan spela dig ett spratt.