• 6
  • 7
2015-10-03, 16:23
Medlem
Thraxxs avatar
(Liten uppdatering)

Hade denna skiten inatt med är helt förstörd. Fick ligga vaken en längre tid för var rädd att försöka somna igen innan jag till slut däcka av. (Trodde jag skulle jag skulle dö). Börjar tänka att Ataraxen har någon med denna skiten att göra. Kanske någon biverkning av något slag.

Sertralinet har jag aldrig haft problem med och ätit mycket längre än jag ätit Atarax.
Så jag ska skippa Ataraxen idag helt och så återkommer jag om det blivit någon förändring i morgon.
Citera
2015-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Som rubriken lyder har jag haft nu minst den senaste veckan vad jag kallar "Dödsryck" precis innan jag somnar upprepade gånger. Det yttrar sig olika för varje gång jag ska somna ibland känns det som om jag tappar förmågan att röra mig och att all kraft jag har bara försvinner. Ibland smäller det till i huvudet. Kan kännas som el elchock ibland som börjar från huvudet och som går genom hela kroppen ner till benen i ett väldigt tungt sett.

Andra gånger snurrar det fruktansvärt och det känns som jag lämnar min kropp och att hjärtat slår ett extremt hårt slag för att några sekunder senare PANG så flyger jag upp i sängen och sträcker mig att tända lampan i panik för jag vet inte vad som händer. I natt hade jag minst 20 såna här anfall innan jag somnade helt utslagen från att ligga så här och flyga upp i sängen av panik och ha hjärtklappning i flera timmar in på natten.

Jävligt obehagliga saker och det händer bara precis innan jag ska somna. Har själv ingen aning vad det kan vara. Äter också ångestdämpande Atarax och sertralin som funkar jättebra på dagen men har noll inverkan på dessa anfall jag får på natten. Så är nojig som fan på att det kan vara något annat än bara ångest. Hade vart skönt att höra från någon annan om dom har haft liknande symtom eller känner igen sig så man inte är ensam med detta helvete. Tack för er tid.

Har stött på liknande symptom tidigare. Tala med din läkare om att byta medicin. Tror dock Sertralinet är en större bov i sammanhanget än Ataraxen.
Citera
2015-10-04, 17:09
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHISTLETOE
Har stött på liknande symptom tidigare. Tala med din läkare om att byta medicin. Tror dock Sertralinet är en större bov i sammanhanget än Ataraxen.

Gick dock jättebra att somna inatt utan problem utan Ataraxen. Dock tog jag några Stesolid som jag fick utskrivet som verkade hjälpa extremt mycket inatt iallafall. Somnade som en normal människa utan några svårigheter.
Citera
2015-10-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Gick dock jättebra att somna inatt utan problem utan Ataraxen. Dock tog jag några Stesolid som jag fick utskrivet som verkade hjälpa extremt mycket inatt iallafall. Somnade som en normal människa utan några svårigheter.

Kanon. Berätta allt för din läkare bara. De vet vad de ska göra. Det finns gott om alternativ att utforska oavsett vad som orsakar problemet. Långvarig medicinering är sällan bra.
Citera
2015-10-12, 00:39
Medlem
Cornizs avatar
Jag har också denna skiten. Men är helt läkemedelsfri.
Börjat senaste året (är 31) i samanbamd med stress och utnyttjande arbetsgivare.
För mig är det oftast när jag bryter sömncykeln och pressar någon/några extratimmar innan läggdags (som nu...sigh).
Tror personligen att det handlar om stress, utbrändhet och sömnbrist.

Släng mobilen och alla sociala medier...har jag gjort...skit skönt att slippa skiten!
Senast redigerad av Corniz 2015-10-12 kl. 00:41.
Citera
2015-12-28, 11:27
Medlem
Jag har också detta.. Väldigt extrema "dödsryck" precis vid vad jag tror är insomning.
Jag har dock haft detta i många år, men nu på senare blir dom starkare och starkare. Jag i princip flyger upp, vrålande, anfådd och ofta huvudvärk och hjärtklappning, tills jag hittat mig själv.
Jag upplever detta helvete många gånger varje natt. Ett lätt sätt att beskriva känslan innan man flyger upp är en känsla av att man är precis på väg att dö av någon invärtes åkomma.
Jag är 26 år, långtids arbetslös och med en blandning mindre allvarliga personlighets störningar.

Snälla, om någon har en lösning, tala om det för mig, då detta helvete håller på att bokstavligt talat kosta mig livet.
Citera
2015-12-28, 13:56
Medlem
Kajahs avatar
Eftersom vi är många som upplever detta lör det inte vara farligt. Upplever det då och då, ibland är det läskigt men ibland inte alls. Den senaste var lite småläskig (någon natt sedan). Reste mig upp i ett ryck och skakade på vissa delar av kroppen. Delar av kroppen var nog "förlamade". Tror det är sömnparalys helt enkelt. Lider man dessutom av ångest och som i mitt fall hypokondri så uppfattas det nog som värre än det är.

Jag vet vad jag behöver göra får att bli kvitt min ångest, men det är ganska svårt att leva upp till det. God bit på väg dock.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in