Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Det är flera stycken i den här tråden som sagt till dig att hålla dig till de distributioner som har störst användarbas och inte kör enligt bleeding-edge konceptet om du vill undvika strul. Synd att du inte verkar förstå detta. Jag säger inte att Linux kommer utan problem men jag sätter min högra hand på att du då sluppit majoriteten av de buggar du stött på.
Anledningen till att folk inte är så värst intresserade av att hjälpa dig är din attityd från starten (även om den förbättrades något i mitten av tråden) och att du kallar folk för Linux-tomtar. Jag önskar dig trots detta allt väl och lycka till med ditt framtida datoranvändande.
Låter som miljön jag ibland arbetar i. Att Windows 8 (8.1) är skit och Windows 10 är acceptabelt, det är Win 7 du vill ha, även om få återförsäljare knappt säljer det längre förutom i företagslösningar. Jag brukar fråga varför det är skit? Brukar få svaret jag har hört det av en kunnig. Mjo, som alltid! Svarar, Ja, Windows 8 är lite "efterblivet" men gör såhär, högerklicka på valfri ikon, mapp, program, fäst på start, dra ikon där du vill ha den, välj storlek etc. så får du din egna snabba startmeny. Det är likadant i Windows 10, fast du får en förenklad meny men inte som i Windows 7. Du har ett system som är snabbare än Windows 7, men du är motsträvig pga okunskap. Det var ett jävla gnäll mellan 3.11 och Win95, dos-applikationer fungerade inte som de skulle.. Samma visa från XP till Win 7.. och nu whinas det om det nya.
Lite som att jag idag skulle satsa på Slackware för det är så snabbt och du gör allt manuellt, istället för Debian, Ubuntu eller Mint för att nämna andra distar som faktiskar stödjer nyare gfx och andra saker.
Sätt dig ner ladda ner en stabil dist och ingen som INTE fokuserar på just dina krav utan på allmän nytta.