2011-03-08, 16:29
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Han ringer sin fru massor av gånger under dagen för han är ett kontrollfreak. Han säger ofta att han inte skulle överleva utan sin fru. Det tycker jag är ganska skrämmande.

Då får vi hoppas att frun lämnar honom snart
2011-03-08, 16:33
Bannlyst
Från Aftonhorans intervju med Martin Timell:
Källa: Aftonhoran sidorna 18-19, 2011-03-06

Varför skulle någon vuxen människa vara avundsjuk på Martin Timell???
Senast redigerad av Poliskommissarien 2011-03-08 kl. 17:12.
2011-03-08, 16:46
Medlem
Lostworlds avatar
Martin om sin fru (från Aftonbladet Plus, 2011-03-06 )

Du har varit gift i 26 år. Vad är hemligheten?

– Att Catarina lever sitt liv, och att jag lever mitt. Hon är inte ett dugg imponerad av att jag är på tv. Hon är sin egen. Det är ju rätt tufft att vid 40 års ålder sadla om och byta yrke, från jobbet på reklambyrå till arkeolog, vilket hon gjorde. Hon följde sin dröm. Och jag kunde försörja henne när hon pluggade.

Hur är du romantisk? Skriver du gulliga lappar ... ?

– Det är inte romantik, det är tönteri. Nej, men jag säger fina saker. Och jag är bra på att köpa kläder till min fru. I 9 fall av 10 lyckas jag.

Vad bråkar ni om?

– Mitt snusande. Jag måste sluta snusa! Under de 26 år vi haft tillsammans har vi hunnit skava av de värsta trätoämnena. Vi lever ett väldigt jämlikt liv, tror jag. Ett kul liv. Jag älskar våra planeringskvällar ihop, som nu när vi ska bygga ett nytt hus på landet. Då sitter vi och funderar på hur vi vill ha det och gör listor.

Hon är snygg, din fru. Blir du svartsjuk?

– Nej, det blir jag inte. Jo, det blir jag nog, men inte ofta. Ibland kan jag glömma bort hur vacker min fru är, men jag försöker att inte göra det.

Hur många gånger har du ringt din fru i dag?

– Fyra. Fem, kanske.

Vad pratar ni om?

– Det är jättekorta samtal: ”Handlar du?”. Det är bara en liten kontakt. Jag blir orolig om jag inte har pratat med henne på en dag.

Blir hon också det?

– Ja då. Jag var i Kenya och gjorde reportage, ute på savannen i tre dagar, utanför telefonland. Catarina trodde att jag var död. Hon planerade att sälja lantstället för att klara ekonomin, och hur hon skulle berätta det för barnen. Det finns inte att jag inte ringer. När jag sedan ringde efter tre dagar, den utskällningen var... rejäl. ”Var i helvete har du hållit hus?”.
Senast redigerad av Lostworld 2011-03-08 kl. 17:01.
2011-03-08, 16:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poliskommissarien
Har också hört detta, familjefar och allt...

Från Aftonhorans intervju med Martin Timell: Källa: Aftonhoran sidorna 18-19, 2011-03-06

Varför skulle någon vuxen människa vara avundsjuk på Martin Timell???

Postade precis den delen av intervjun om du kollar en sida bak

Det här med "avundsjuka" är den mest uttjatade klyschan idag.
Så fort någon får kritik så så ska det alltid bero på att man är "avundsjuk" på dem.
Med samma logik kan man inte kritisera någon idiot överhuvudtaget...
2011-03-08, 16:58
Medlem
Lostworlds avatar
Martin om panikångesten och skulderna (från Aftonbladet Plus, 2011-03-06 )

Är det jobbigt att folk tittar på dig?

– Nej, då hade jag valt helt fel yrke. Alla som jobbar med tv och säger att de inte tycker om när folk tittar på dem – de ljuger. Varför är man annars i tv?

Hur rädd är du för döden?

– Jag har så mycket kvar att göra, och då är det en chock att upptäcka att jag fyller 54 år. Det. Är. Inte. Kul. Jag har gjort tv sedan 1984, så det blir 27 år i år. (förskräckt) Nej, det kan det inte vara! ... Jo, det kan det nog. Det är inte så många som var med då som fortfarande syns i rutan.

Vissa rädslor växer man ifrån.

– Jag har mina svarta hål som jag trillar ner i. Då säger min fru: ”Ut och spring”. Och efter tre kilometer – och de tre kilometrarna är inte roliga – börjar problemen få en annan nyans. Efter fem kilometer är de hanterbara. Och efter åtta kilometer är det lite lättare att andas i själen. Då blir det hanterbart. För den här oron som gnager, den tär på mig, och

i 95 fall av 100 så inträffar inte det jag oroar mig för. Då blir jag förbannad för att jag oroat mig i onödan.

Vad oroar du dig för?

– Det finns ju en hårfin gräns mellan oro och nervositet. Att gå in i en direktsändning blir bara värre och värre. Ibland har jag behövt gå ut och kräkas innan. Känslan före en direktsändning är ”Varför gör jag det här?”. Och efteråt – om det gick bra: ”Varför gör jag inte det här oftare?”.

Hur viktigt är pengar?

– Å, det är jätteviktigt. Pengar ger en massa frihet och jag kan göra saker med familjen. Jag vet ju hur det är att inte ha pengar till mat.

När var det så?

– När jag hade skulder hos kronofogden, efter att vi blev lurade på en halv miljon kronor i byggfirman. Vi blev blåsta. Ett företag köpte en massa tjänster av mitt företag, sedan betalade de inte sina skulder. De gick i konkurs och försvann. Jag var uppe i tre förhandlingar i tingsrätten om personlig konkurs. De sa ”Det går inte, man kan inte ha så här mycket skulder och betala av dem”. Jag lånade pengar av min pappa varje månad för att ha råd med käk till ungarna. Klart att jag skämdes. Men jag klarade det.

När blev du skuldfri?

– För 17 år sedan. Den känslan kan man nog bara förstå om man har varit där. Jag har varit den som stoppade alla fönsterkuverten i papperskorgen och sa till mig själv ”Nu finns de inte”, trots att jag visste att det bara skulle skapa mer ångest. Den befrielsen, att hämta posten varje dag utan att vara rädd för räkningar, den var enastående.

Hur lyxigt lever du?

– Jag kör en bra bil och jag har en stor båt, det är en familjelycka. Och varje år åker vi på en semesterresa till ett varmt långtbortistan-land. Men vet du vad den största lyxen i mitt liv är?

Nej?

– Från första maj till första augusti är jag ledig. Varje år. DET är lyx.

Hur blev det så?

– Jag fick en smäll i bröstet för några år sedan. Jag trodde att jag hade fått en hjärtinfarkt. Det visade sig att jag hade kramp i magmunnen av stress. Läkaren sa ”Det här går inte, du ska springa ett maraton i den här takten. Kan du vara ledig?”. Så i tre månader var jag ute på landet, fiskade, byggde, drack pilsner och hade det bra. Då gick det över, och jag tyckte att det var så förbaskat bra så jag har gjort om det varje år sedan dess.

Har du haft panikångest?

– Ja, så in i helsicke. För mig är panikångest som att jag står utanför min kropp och tittar. Som en dimma, jag tappar kontakten med verkligheten. Och det kan komma över mig fortfarande. Första gången det hände, då ringde jag min fru och sa ”Jag tror att jag håller på att få en hjärnblödning – kom hem!”. Jag har gått i terapi och fått hjälp med det, och när det börjar, då säger jag för mig själv ”Kom då din jävel, för jag är starkare än vad du är”. Och då försvinner det.
Senast redigerad av Lostworld 2011-03-08 kl. 17:01.
2011-03-08, 20:18
Medlem
Simaxs avatar
Martin Timell och troligtvis hans familj och vänner (grupp på 10 pers) avnjöt mellandagarna ute på Vietnamesiska mekongfloden och käkade mat ute på de inhemska öarna. Vilket även jag gjorde...
2011-03-08, 20:26
Bannlyst
Vill bara berätta. En närstående som kör taxi skjutsade honom med fru och barn för några år sedan. Tydligen så var han full och väldigt otrevlig (mot familjen om jag minns rätt).
2011-03-08, 21:08
Medlem
Om någon vill veta så hette hans byggfirma Byggblixten.
Firman fanns kvar en bit in på 90 talet men utan Martin.
I mitten på 80 talet gjorde vi jobb i samma fastighet som
Byggblixten med Martin och hans kollega.Martin fixade
jobben medans kollegan byggde.
2011-03-08, 21:37
Medlem
Enydrions avatar
Känns det inte som om kommentaren att hans fru inte är ett dugg imponerad av att han är med i tv, som om det säger enormt mycket om timell som person?

han snackar ju om elaka rykten, jag läste i nån tidning i en intevju att han blir som mr hyde när han kör bil och det är ju inte den sorts personer jag beundrar precis.... (det är alltså vad han själv säger)
2011-03-08, 23:12
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Känns det inte som om kommentaren att hans fru inte är ett dugg imponerad av att han är med i tv, som om det säger enormt mycket om timell som person?

han snackar ju om elaka rykten, jag läste i nån tidning i en intevju att han blir som mr hyde när han kör bil och det är ju inte den sorts personer jag beundrar precis.... (det är alltså vad han själv säger)

Med tanke på att så många finner honom otrevlig så verkar han vara mr Hyde vid flera andra tillfällen...

Jag uppfattar honom som väldigt falsk.
Ska verka så schysst och vänlig på tv men är väldigt arrogant och divig IRL.

Synd bara att inte fler ser igenom fasaden. I en undersökning av Vi i Villa från 2004 uppger hela 53 % (!) att den person man helst vill bo granne med är Martin Timell
http://www.viivilla.se/avdelning/nak...romgranne.aspx
2011-03-12, 12:13
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Med tanke på att så många finner honom otrevlig så verkar han vara mr Hyde vid flera andra tillfällen...

Jag uppfattar honom som väldigt falsk.
Ska verka så schysst och vänlig på tv men är väldigt arrogant och divig IRL.

Synd bara att inte fler ser igenom fasaden. I en undersökning av Vi i Villa från 2004 uppger hela 53 % (!) att den person man helst vill bo granne med är Martin Timell
http://www.viivilla.se/avdelning/nak...romgranne.aspx
Bara du som är avundsjuk, det syns tydligt på det du skriver här i tråden.

Du måste sätta dig in i vilken press det är på en person i Martins situation. Gissa varför han har panikångest. Tycker Martin ska ha beröm för att han är så stark... Ni nollor som kritiserar honom borde kanske skaffa er ett liv?
2011-03-12, 12:29
Medlem
Snaidistens avatar
Hörde från en person på TV4 att det där är ett välkänt faktum at MT´s fru får sig en vinge ibland.
Skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in