2017-11-12, 16:14
Medlem
Klart som korvspad att karln ska få stå till svars för vad han har gjort, men det här media-drevet är något alldeles extra. Helt sjukt. Blir även besviken på mig själv att jag går in och läser på mediahorornas hemsidor, och således bidrar till hela spektaklet...
2017-11-12, 16:16
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Klart som korvspad att karln ska få stå till svars för vad han har gjort, men det här media-drevet är något alldeles extra. Helt sjukt. Blir även besviken på mig själv att jag går in och läser på mediahorornas hemsidor, och således bidrar till hela spektaklet...

Bra hotell är dyra, säger man där jag kommer ifrån
2017-11-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är inte våldtäkt när snoppen inte är inne (i brallan)
fingra därinne är övergrepp. Våldtäkt involverar fasthållning, inte nån förtjusande gladporr ifrån Timells sida

Störtlöjligt

Har kanske diskuterats förut, men alltså: varför i herrans namn reagerade inte Tanten i Tunnan? Antingen vrida om kuken på Timell så att han skrek eller skarp lavett, resa sig upp och gå?
2017-11-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

Håller med. Drevet mot MT har gått way out of proportion. Dom har t o m tagit bort alla "Äntligen hemma"-programmen från playtjänsten. Ska MT raderas bort totalt, likt man gjorde med misshagliga personer i forna Sovjet? Detta är inte alls bra.
MT ska naturligtvis stå till svars för det han har gjort, men någon måtta måste det ändå vara på hysterin.
2017-11-12, 16:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Håller med. Drevet mot MT har gått way out of proportion. Dom har t o m tagit bort alla "Äntligen hemma"-programmen från playtjänsten. Ska MT raderas bort totalt, likt man gjorde med misshagliga personer i forna Sovjet? Detta är inte alls bra.
MT ska naturligtvis stå till svars för det han har gjort, men någon måtta måste det ändå vara på hysterin.

Håller med om detta till 100% Men vänstern skyddar sina egna och måste hitta någon syndabock så man slipper hänga ut Soran, Ehsan, Lotta B och Oísín mm. Alla de har ju symbolisera det vänsterdrivna samhället utåt.

Timell ska stå till svars men han ska fan inte behöva bli ensam uthängd när övriga personer är misstänkta för ännu värre brott..
2017-11-12, 16:46
Medlem
swimp78s avatar
Mannen är psykopat och oförmögen att inse vad han gjort

Det är i enlighet med vad jag hört om honom 20 år. En vettvillig otrevlighet hotfullhet och hetsighet i alla miljöer. Nu också våldtäkt

Och han har mage att trivialisera detta idoten
2017-11-12, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller med om detta till 100% Men vänstern skyddar sina egna och måste hitta någon syndabock så man slipper hänga ut Soran, Ehsan, Lotta B och Oísín mm. Alla de har ju symbolisera det vänsterdrivna samhället utåt.

Timell ska stå till svars men han ska fan inte behöva bli ensam uthängd när övriga personer är misstänkta för ännu värre brott..

Är du inte med i matchen? Det är exakt vad som just nu händer. Timell är ansiktet utåt för all denna skit medan Soran, Ehsan, Lotta B och Oísín de åker räkmacka och ingen skriver om dessa personer med namn och bild. Om inte folk tyckte media var hycklare innan så har vi här svart på vitt hur stora hycklare de faktiskt är. Pressetik är liksom vad de nu tycker om saker och ting och Timell en vit svensk man den kan man hänga ut precis som man vill medan man nu skyddar en icke vit en som Soran in till absurdum.
2017-11-12, 16:54
Medlem
Mooskys avatar
Nu framställer han sig själv som ett offer. Vi ska gå på finterna av hur han fått fly och han jämför sina brott med mord. Han har inte riktigt insett vidden av hans vidrigheter under många år.
Nej, det är inte synd om honom utan som man bäddar får man också ligga.

Martin Timell har sexuellt kränkt människor och är misstänkt för våldtäkt fortfarande.
Han har mobbat och haft ett skrivet kontrakt som gjort att det varit svårt att bli av med honom. Han är inte bättre än någon annan våldtäktsman men kanske mer känslokall. Han är förövare inte ett offer.
Senast redigerad av Moosky 2017-11-12 kl. 17:11.
2017-11-12, 16:57
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är du inte med i matchen? Det är exakt vad som just nu händer. Timell är ansiktet utåt för all denna skit medan Soran, Ehsan, Lotta B och Oísín de åker räkmacka och ingen skriver om dessa personer med namn och bild. Om inte folk tyckte media var hycklare innan så har vi här svart på vitt hur stora hycklare de faktiskt är. Pressetik är liksom vad de nu tycker om saker och ting och Timell en vit svensk man den kan man hänga ut precis som man vill medan man nu skyddar en icke vit en som Soran in till absurdum.

Jo jag är med i matchen. Du och jag tycker nog lika och jag tror du missuppfattar mig. Det du skriver är ju exakt vad jag menar. Din åsikt är ju exakt det jag försöker förmedla
2017-11-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Han rationaliserar och trivialiserar sitt beteende. Har det hänt tio år sedan är det lika med att det aldrig hänt. Han tycker enbart synd om sig själv. Sina offer skänker han inte en tanke. Det är ju synd om Timells barn som har en sådan pappa.

Och att dra in mord för att visa att det han gjort inte är så farligt känns rätt löjligt. Är det samma sak med de som döms för dråp, barnmisshandel, grova narkotikabrott, grova våldtäkter, fyllekörning osv? Tidsaspekten känns också löjligt, som du skriver så verkar han mena att hände det för länge sedan så har det aldrig hänt.

Om det är hans advokat som tipsat honom att detta är vad han skall säga i media så lycka till i rätten.
2017-11-12, 17:16
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Har kanske diskuterats förut, men alltså: varför i herrans namn reagerade inte Tanten i Tunnan? Antingen vrida om kuken på Timell så att han skrek eller skarp lavett, resa sig upp och gå?

Vad menar du med att hon inte reagerade? Enligt vad som hittills kommit fram om kvinnans berättelse så säger hon att hon blev väldigt chockad och försökte slita sig loss inom några sekunder. Hon och hennes sambo ska sedan genast ha lämnat badtunnan för att gå och byta om till vanliga kläder. Efter det ska sambon ha velat konfrontera (typ slå) Timell, men då kom en annan person och tog med paret till en båt för att köra dem bort från ön.

Och allvarligt ... "Tanten i Tunnan"? Det var en ung person, 23-24 år vid det där tillfället.
2017-11-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigbard
Vad menar du med att hon inte reagerade? Enligt vad som hittills kommit fram om kvinnans berättelse så säger hon att hon blev väldigt chockad och försökte slita sig loss inom några sekunder. Hon och hennes sambo ska sedan genast ha lämnat badtunnan för att gå och byta om till vanliga kläder. Efter det ska sambon ha velat konfrontera (typ slå) Timell, men då kom en annan person och tog med paret till en båt för att köra dem bort från ön.

Och allvarligt ... "Tanten i Tunnan"? Det var en ung person, 23-24 år vid det där tillfället.

OK, tack för rättelsen, hade missat det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in