Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Din egna åsikt ska inte förväxlas med fakta det hoppas jag du begriper. Det är alltså inget annat än din åsikt gällande kompetens vilket man helt kan bortse ifrån eftersom du inte visar på något alls om att så är fallet. Däremot brukar dom kränkta männen ogilla Massi Fritz eftersom hon är just ett målsägarbiträde, men du kan väl titta på årets jurist då hon fick just den titeln. Idiot! Väl använda skattemedel skulle jag vilja säga och viktiga dessutom eftersom dom flesta är mer intresserade av vad offret hade på sig än själva brottet. Tydligen har du varit inlåst dom senaste 10-15 åren eftersom mycket verkar vara för dig okänt.
Inte i typen av fall har tiden ingen som helst betydelse. Så det finns det som krävs för en fällande dom helt enkelt och det en massiv stödbevisning och en detaljerad och trovärdig uppgift från målsägande. Vi får återkomma till detta senare.
Nu råkar det vara så att jag i ett tidigare liv varit målsägandebiträde och vet, efter observationer i den faktiska terrängen, att Massi är en rätt oskicklig jurist men en hemsk ovana att plädera bortom saken genom att avge något slags vittnesmål om hur hedersvåld fungerar, brukar åta sig uppdrag och sätta biträdande jurister i sitt ställe allt som oftast och är tämligen orädd för att ta betalt. Jag har aldrig känt mig direkt kränkt av någonting hon sagt förutom att det varit synnerligen oegenomtänkt.
Varför du tar upp den gamla skrönan om att det är vanligt förekommande i svenska rättegångar att diskutera målsägandens klädsel tas upp vet jag inte men under alla förhållanden har inte ens en halvdålig försvarare gjort det de senaste 20 åren sådär.
Sedan blir man utsedd till årets jurist efter en omröstning på dagens juridik varför det är sådär relevant för att bedöma någons skicklighet. Vad det gäller påståendet om att hon - under c:a ett års tid - skulle arbetat med affärsjuridik så har jag tyvärr aldrig sett var det är hon skulle gjort detta.
Hon kan säkert ha rätt i massor av saker hon påstår men allmänhetens syn på henne som någon slags stjärna juridiskt eller i rättssalen är grundlös.