2017-11-11, 22:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Varifrån uppfattningen att hon är kompetent emanerar är för mig okänt men låt mig intyga att så inte är fallet, snarare tvärtom; som tur är håller hon sig till kvasiuppdraget målsägandebiträde så hon gör inte större skada än att hon skinnar skattebetalarna.

Din egna åsikt ska inte förväxlas med fakta det hoppas jag du begriper. Det är alltså inget annat än din åsikt gällande kompetens vilket man helt kan bortse ifrån eftersom du inte visar på något alls om att så är fallet. Däremot brukar dom kränkta männen ogilla Massi Fritz eftersom hon är just ett målsägarbiträde, men du kan väl titta på årets jurist då hon fick just den titeln. Idiot! Väl använda skattemedel skulle jag vilja säga och viktiga dessutom eftersom dom flesta är mer intresserade av vad offret hade på sig än själva brottet. Tydligen har du varit inlåst dom senaste 10-15 åren eftersom mycket verkar vara för dig okänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Även om han borde fällas så tror jag inte det blir så. Det ska mycket till för att fällas efter så lång tid.
Man kan tycka vad man vill om det men jag tvivlar.

Fälls MT så borde Virtanen också ligga risigt till. Där har ju kunnigt folk (be mig inte om källa) förvånats över att det lades ner.

Inte i typen av fall har tiden ingen som helst betydelse. Så det finns det som krävs för en fällande dom helt enkelt och det en massiv stödbevisning och en detaljerad och trovärdig uppgift från målsägande. Vi får återkomma till detta senare.
Senast redigerad av Moosky 2017-11-11 kl. 22:13.
2017-11-11, 23:05
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Din egna åsikt ska inte förväxlas med fakta det hoppas jag du begriper. Det är alltså inget annat än din åsikt gällande kompetens vilket man helt kan bortse ifrån eftersom du inte visar på något alls om att så är fallet. Däremot brukar dom kränkta männen ogilla Massi Fritz eftersom hon är just ett målsägarbiträde, men du kan väl titta på årets jurist då hon fick just den titeln. Idiot! Väl använda skattemedel skulle jag vilja säga och viktiga dessutom eftersom dom flesta är mer intresserade av vad offret hade på sig än själva brottet. Tydligen har du varit inlåst dom senaste 10-15 åren eftersom mycket verkar vara för dig okänt.

Inte i typen av fall har tiden ingen som helst betydelse. Så det finns det som krävs för en fällande dom helt enkelt och det en massiv stödbevisning och en detaljerad och trovärdig uppgift från målsägande. Vi får återkomma till detta senare.

Nu råkar det vara så att jag i ett tidigare liv varit målsägandebiträde och vet, efter observationer i den faktiska terrängen, att Massi är en rätt oskicklig jurist men en hemsk ovana att plädera bortom saken genom att avge något slags vittnesmål om hur hedersvåld fungerar, brukar åta sig uppdrag och sätta biträdande jurister i sitt ställe allt som oftast och är tämligen orädd för att ta betalt. Jag har aldrig känt mig direkt kränkt av någonting hon sagt förutom att det varit synnerligen oegenomtänkt.
Varför du tar upp den gamla skrönan om att det är vanligt förekommande i svenska rättegångar att diskutera målsägandens klädsel tas upp vet jag inte men under alla förhållanden har inte ens en halvdålig försvarare gjort det de senaste 20 åren sådär.

Sedan blir man utsedd till årets jurist efter en omröstning på dagens juridik varför det är sådär relevant för att bedöma någons skicklighet. Vad det gäller påståendet om att hon - under c:a ett års tid - skulle arbetat med affärsjuridik så har jag tyvärr aldrig sett var det är hon skulle gjort detta.

Hon kan säkert ha rätt i massor av saker hon påstår men allmänhetens syn på henne som någon slags stjärna juridiskt eller i rättssalen är grundlös.
2017-11-11, 23:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Nu råkar det vara så att jag i ett tidigare liv varit målsägandebiträde och vet, efter observationer i den faktiska terrängen, att Massi är en rätt oskicklig jurist men en hemsk ovana att plädera bortom saken genom att avge något slags vittnesmål om hur hedersvåld fungerar, brukar åta sig uppdrag och sätta biträdande jurister i sitt ställe allt som oftast och är tämligen orädd för att ta betalt. Jag har aldrig känt mig direkt kränkt av någonting hon sagt förutom att det varit synnerligen oegenomtänkt.

Bwaahahhahaha ... Snälla du det här är Flashback och mytomaner är också jurister, läkare osv. Och hon är så usel så därför vill alla ha henne som just målsägarbiträde? Vem tror du att du lurar? En kränkt liten man som inte tål att Massi Fritz blev årets jurist och som är så efterfrågad att hon har fullt upp?
Du är inte rätt person att bedöma om röven sitter fram eller bak och definitivt inte då det gäller en av Sveriges skickligaste målsägarbiträde. Pys i väg nu till din Herrmodes kurs för nyligen frigivna rättspsykpatienter.

Citat:
Flera kvinnor har berättat om brottsliga handlingar
Hon anser att Timell borde ha polisanmälts för länge sedan. Inte bara för det som han misstänks ha utsatt hennes klient för, utan även för handlingar som andra kvinnor har berättat om.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...or-lange-sedan

Lasse Kronér
Citat:
Målsägaren har begärt stjärnadvokaten som biträde

Komikern
Citat:
Elisabeth Massi Fritz kopplas in i fallet med den våldtäktsanklagade komikern

Citat:
Advokat Elisabeth Massi Fritz, företräder kvinnan som anmält Timell för våldtäkt,

Citat:
Hanna Wighs val: Stjärnadvokaten Massi Fritz
Senast redigerad av Moosky 2017-11-11 kl. 23:52.
2017-11-12, 01:42
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bwaahahhahaha ... Snälla du det här är Flashback och mytomaner är också jurister, läkare osv. Och hon är så usel så därför vill alla ha henne som just målsägarbiträde? Vem tror du att du lurar? En kränkt liten man som inte tål att Massi Fritz blev årets jurist och som är så efterfrågad att hon har fullt upp?
Du är inte rätt person att bedöma om röven sitter fram eller bak och definitivt inte då det gäller en av Sveriges skickligaste målsägarbiträde. Pys i väg nu till din Herrmodes kurs för nyligen frigivna rättspsykpatienter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...or-lange-sedan

Lasse Kronér

Komikern

Det står dig naturligtvis helt fritt att tro vad du vill, men det kan ju omöjligt vara så osannolikt att det på Flashback finns en eller ett par jurister när enbart samfundets matrikel innehåller sådär 5000 namn, alla här i riket kör inte truck eller jobbar på industri direkt. Men tro att hon är en skicklig jurist om det gör dig glad, jag vet att hon inte är det och kan faktiskt bedöma den saken oavsett vad du än tror.
2017-11-12, 09:11
Medlem
Är MT på väg att bli en rättshaverist?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...att-fly-landet
2017-11-12, 09:20
Medlem
GastonLeMans avatar
https://www.expressen.se/noje/martin...slar-tillbaka/

Nu tycker Martin att det räcker med häxjakten.
”Jag har ju inte mördat nån”. Säger Timell till media.

Karma is bitch
2017-11-12, 10:17
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
https://www.expressen.se/noje/martin...slar-tillbaka/

Karma is bitch
Nu har jag inte följt dom här kändisklavertrampen men detta fick mig att sätta kaffet i halsen när jag läste tidningen i morse.

Har någon påstått mord?

Om inte frågar man sig varför man går ut och förnekar ett mord. Finns det ett riktigt lik i lasten och vem är det i så fall som bragts om livet?
Citat:
Jag är snickare. Jag har inte mördat någo

https://www.dn.se/kultur-noje/martin...tt-fly-landet/
2017-11-12, 10:40
Medlem
Erik Östs avatar
Det är ju en häxjakt och media eldar på för fulla muggar för att sälja lösnummer ivrigt påhejade av dom lättkränkta känsliga #MeeTo-varelserna!ahahahahahahah
2017-11-12, 12:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är inte våldtäkt när snoppen inte är inne (i brallan)
fingra därinne är övergrepp. Våldtäkt involverar fasthållning, inte nån förtjusande gladporr ifrån Timells sida

Störtlöjligt
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-12 kl. 12:33.
2017-11-12, 12:37
Medlem
Kirunalasses avatar
Martin T verkar ju vara en sympatisk kille i övrigt, tror mer att hans dåliga beteende hänger ihop med han alkoholvanor.
Jag menar vem har inte gjort vad i fyllan, tack och lov driver man ju inte ett TV program på bästa sändningstid, och är därmed som tur är man inget hotstuff fär häxjägarna.
Martin!
Flytta upp till lappland, här finns ingen som bryr sig om nåt snedsteg, en ursäkt är bara det som behövs sen är det glömt, i värsta fall åker man på en rak höger men det har ingen dött av heller, men där nere i FJOLLTRÄSK kan man ju inte ens pissa bakom knuten så kommer expressen m.m och bryr sig.
2017-11-12, 13:02
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu har jag inte följt dom här kändisklavertrampen men detta fick mig att sätta kaffet i halsen när jag läste tidningen i morse.

Har någon påstått mord?

Om inte frågar man sig varför man går ut och förnekar ett mord. Finns det ett riktigt lik i lasten och vem är det i så fall som bragts om livet?
Han rationaliserar och trivialiserar sitt beteende. Har det hänt tio år sedan är det lika med att det aldrig hänt. Han tycker enbart synd om sig själv. Sina offer skänker han inte en tanke. Det är ju synd om Timells barn som har en sådan pappa.
2017-11-12, 13:15
Medlem
mmais avatar
Jag håller med honom. Jag är inte ett fan av MT .... MEN..
Visst fan ska han få stå där i rampljuset och ta skit. men nån jävla måtta får det vara!
Vad fan händer med TV4? Vad får dom för straff? inte mycket som yppas om det.
Sverige är fan ett olalompaland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in