2017-10-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Har ni sett att Timell varken har ögonbryn, eller fransar? Kanske är ett välkänt faktum, men ja noterade just detta.
Som Herngren och Lamotte då med andra ord.
2017-10-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Martin Timell må vara ett sexistiskt svin med tveksam moralisk kompass, men att lasta över ALL skuld på enbart honom är inte rättvist. Cheferna på TV4 borde agerat istället för att ge efter för girigheten, de om några borde verkligen hängas ut och få vandra runt Stockholm iklädda tjära och fjädrar.

Även de anställda i produktionen har ett ansvar, det är ingen som tvingar dem att jobba kvar - slutar personalen så är det ju ett bevis för MT:s överordnade att något är väldigt fel.

Trots hans omfattande brister som bra chef och sympatisk människa så verkar de i produktionen inte ha några problem med att åka ut till hans sommarställe och kröka till. Liiite märkligt kan tyckas.

Värst av alla är väl ludret Lulu Carter som fick vara med i hans program under flera år trots att hon saknar all tillstymmelse till begåvning när det gäller inredning utan levde kvar i rampljuset genom att publicera halvnakna bilder på sig själv i parti och minut, sen går hon ut och lustmördar sin gamla mecenat som om han hade gasat hennes släkt, när det rör sig om några skickade porrklipp - under samma tidsepok när hon själv dränkte marknaden med pattbilder på sig själv...

Äntligen ett inlägg som ser klart på det som hänt.

Jag har funderat mycket på hur det måste kännas för Martin Timell att upptäcka att alla lismande vänner är elaka och avundsjuka fiender.

Lulu Carters klädsel där hon har djupa urringningar, silikonläppar och allt för mycket smink, 1000 fluffiga kuddar, sänder ut signaler till omgivningen. Det blir patetiskt att känna sig kränkt när männen svarar på den porriga signal hon ger dem. Utan hennes medverkan i Äntligen hemma så är hon okänd för mig.

I övrigt så är det en bragd att kunna hålla i gång ett program som Äntligen hemma i så många år. Det finns antagligen smilfinkar som nu visar missnöje som de tidigare dolt väl. Det ska bli intressant att se hur deras karriär kommer se ut, nu när de alla jagat bort den person som gav dem jobb.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-10-24 kl. 15:15.
2017-10-24, 15:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Timell drog in 40 miljoner efter badtunne-incidenten – medan TV4-cheferna blundade för hans kränkningar.
Kanalen har årligen haft reklamintäkter på över 60 miljoner kronor för ”Äntligen hemma”.
https://www.expressen.se/noje/timell...erna-blundade/

Här är orsaken till varför dom blundade efter badtunne incidenten. Money talks.

Så svineriet gick bra att göra så länge det inte var offentligt känt, och att sponsorerna fick reda på det.
2017-10-24, 15:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Lulu Carters klädsel där hon har djupa urringningar, silikonläppar och allt för mycket smink, 1000 fluffiga kuddar, sänder ut signaler till omgivningen. Det blir patetiskt att känna sig kränkt när männen svarar på den porriga signal hon ger dem. Utan hennes medverkan i Äntligen hemma så är hon okänd för mig.

.

Du behöver en lektion i hur man uppför sig oavsett vad en människa har på sig. Porrsignal?`Är du från antiken eller bara har svårt för att förhålla dig till andra människor signaler. Silikon, smink är inte en porrsignal och kommer aldrig att bli. Det är inte patetiskt utan normalt att känna sig kränkt om man blir tryckt mot en vägg och får händer på brösten.

Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Man kan få för sig att du bara har läst rubriker.

Det kan man tro om man är lagom bakom och inte fattar att han inte dementerat eller nekat till ett förbannat dugg som framkommit utan tvärtom han har gjort klart att han ska söka hjälp och att han är sexistisk. Något mer du undrar över ?

Citat:
Han kommenterar även det sexuella övergrepp på en kvinnlig assistent som han anklagas för.
TV4-profilen erkänner tafsande, säger att han ska ringa runt och be om ursäkt samt söka hjälp.
– Jag har inte fattat att jag har gjort folk jävligt illa. Jag har inte fattat att mitt beteende har varit grovt föråldrat.
Citat:
Hur skulle du beskriva din kvinnosyn?
– Gud... Hur fan Malin gör jag det nu på ett korrekt sätt?
Citat:
Sexist?
– Ja, förmodligen. Eftersom det har uppfattats på det sättet.
https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/
Senast redigerad av Moosky 2017-10-24 kl. 15:21.
2017-10-24, 15:24
Medlem
Citat:

Jag har funderat mycket på hur det måste kännas för Martin Timell att upptäcka att alla lismande vänner är elaka och avundsjuka fiender.

I övrigt så är det en bragd att kunna hålla i gång ett program som Äntligen hemma i så många år. Det finns antagligen smilfinkar som nu visar missnöje som de tidigare dolt väl. Det ska bli intressant att se hur deras karriär kommer se ut, nu när de alla jagat bort den person som gav dem jobb.
Du borde flytta till valfritt MÖ-land. Martin Timell är vuxen och ansvarar för sina egna handlingar.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-24 kl. 15:30.
2017-10-24, 15:24
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:

Vilket jävla stenåldersresonemang. Stackare.
2017-10-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du behöver en lektion i hur man uppför sig oavsett vad en människa har på sig. Porrsignal?`Är du från antiken eller bara har svårt för att förhålla dig till andra människor signaler. Silikon, smink är inte en porrsignal och kommer aldrig att bli. Det är inte patetiskt utan normalt att känna sig kränkt om man blir tryckt mot en vägg och får händer på brösten.

Det du framför visar på inflation i begrepp som kränkt. Det är klart att en kvinna blir kränkt om en man börjar tafsa på henne utan vidare. Men i detta fall var nog den guppande bysten en frestelse Martin inte kunde stå emot, då han är en vanlig svensk heterosexuell man.

Om man jämför Lulu Carter med de övriga kvinnorna som medverkar i programmet, så sänder de inte ut sexuella signaler på något sätt. Jag tror inte heller att någon annan kvinna, som är involverad i denna sak, i TV eller på produktionsbolaget klär sig som Lulu Carter. Grejen med Lulu Carter var att hon inte anställdes för sin yrkesförmåga. När hon dök upp i TV blev det lite flärd, och gubbarna i alla tråkiga stugor runt om i Sverige, med tråkiga kvinnor, kunde roa sig med att kolla på Lulu Carters pattar!

Visst är det där med att tjäna pengar på en kvinnas pattar fel ur moralisk synpunkt, men du ska inte vara naiv om tittarsiffror, sponsorer och reklampengar. De har alla tagit beslut baserade på medverkan, pengar och karriär, som nu plötsligt och lägligt, skämmer ut dem alla!
2017-10-24, 15:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Cheferna drog nytta av sin vänskap med Martin Timell.
De ska ha fått sponsrade prylar och renoveringar.
– Det byggdes om hemma hos dem med programmets pengar och sponsorers bidrag, säger en tidigare medarbetare.

Pia Blank Thörnroos är rättslig expert på Skatteverket. Personer som får sitt hem renoverat i tv riskerar att åka på en skattesmäll.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hos-tv4-chefer

Nu kommer Skatteverket syna det här var säkra på det. Timell är skyldig redan för sk förmåner som han smusslat undan, men det kanske finns år att gå tillbaka och titta lite mer noggrant. Vad säger sponsorerna om att deras prylar gick till Timell och cheferna i stället för programmet?
2017-10-24, 15:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det du framför visar på inflation i begrepp som kränkt. Det är klart att en kvinna blir kränkt om en man börjar tafsa på henne utan vidare. Men i detta fall var nog den guppande bysten en frestelse Martin inte kunde stå emot, då han är en vanlig svensk heterosexuell man.

Suck ! Det är individerna som utsätts som kan tala om ifall dom är kränkta eller inte, så det kan du sluta med direkt. Nej, för helvete blanda inte en vanlig svensk man i Timell för där går gränsen. Guppande byst är inte samma som att dom kan jag greppa tag i hur jag vill. Det förstår till och med en svagbegåvad person. Det är ett integritetsbrott .Så du har problem verkligen, och det känns som att din tydning av saker som en guppig byst kan få dig dömd i domstol.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-24 kl. 15:39.
2017-10-24, 15:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om man jämför Lulu Carter med de övriga kvinnorna som medverkar i programmet, så sänder de inte ut sexuella signaler på något sätt. Jag tror inte heller att någon annan kvinna, som är involverad i denna sak, i TV eller på produktionsbolaget klär sig som Lulu Carter. Grejen med Lulu Carter var att hon inte anställdes för sin yrkesförmåga. När hon dök upp i TV blev det lite flärd, och gubbarna i alla tråkiga stugor runt om i Sverige, med tråkiga kvinnor, kunde roa sig med att kolla på Lulu Carters pattar!

Men kvinnor har rätt att klä sig och sminka sig lite hur dom vill. Vad exakt är att sända ut sexuella signaler? Precisera gärna det ingående för det verkar kul. LC inredning är bra och där finns det smaker att dividera om vilket inte hör hemma här. Ja att titta på tv på en yppig barm är harmlöst, men att inbilla sig att man har fri tillgång till dom och att greppa tag om dom är bara galningar som inbillar sig. Därför är det nog viktigt att prägla barnen tidigt om vad man kan och inte kan göra med andra människors kroppar. Du är lik islamisterna som klär sina kvinnor i helsvart med en glugg för ögonen, så dom inte ska lockas. Det trodde jag inte om dig.
2017-10-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ja, det är naturligtvis så orättvist och kränkande att Timell ensam får ta konsekvenserna för sitt eget svinaktiga beteende, något han fortsatt med trots tidigare tillsägelser om sakens allvarliga natur. Varför ska cheferna ta ansvar på en kommersiell tv-kanal? De påverkar knappast hur mycket deg som programmet drar in till Bonnier-klanen. Klart de ser till att Timell sänks till havets botten och det med all rätt.

Det där håller jag inte med om. Om en person beteer sig felaktigt på en arbetsplats och cheferna vet om det har det ingen betydelse om det är en kommersiell kanal eller inte. De har ett ansvar och det är de som är ytterst ansvariga om det vet om det. Annars har vi ingen nytta av chefer överhuvudtaget. Att kölhala en person kan säkert intressera media men det intressanta är alltid att fundera över ledarskapet och företagskulturen i det större perspektivet.
2017-10-24, 15:54
Nu har vi sopat rent. Vi måste också se MT som en medmänniska, alla människor kan göra fel.
Vi behöver inte diskutera med såpass agressiva meningar längre.
MT har förstått att han gjort fel, och har säkert börjat bättra sig.
Ingen människa behöver må dåligt under en längre tid eftersom det har negativ inverkan på humöret och tänkandet.

Om nu MT vill och kan tänka sig att inte fortsätta med "dumheter" så ska han också vara välkommen i samhället.
Senast redigerad av Massonite 2017-10-24 kl. 16:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in