2015-09-25, 22:06
Medlem
starbounds avatar
Har ringt polisen nu 11414 och anmält klippet för förtal.
Citera
2015-09-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Han skriver ju: "Ja du. Jag hade inte gjort det själv om det var mitt ingripande." Så uppenbarligen är det inte han som är ordningsvakten?

Det har du rätt i.

Jag läste lite för fort när jag kollade genom kommentarerna.
Citera
2015-09-25, 22:07
Medlem
Även socialsekreterare har rätt att supa sig fulla ibland, det kan de behöva. Här handlar det om ordningsvakter som filmar berusade människor och försöker provocera fram hot och annat. Om de stör sig på personen så skickar de upp videon utan att dölja hennes identitet det minsta. Hon är inte dömd för något brott men ordningsvakten försöker ändå straffa henne genom att publicera valda delar av ingripandet.

Hon har rätt, han är en obildad negerfitta som inte borde jobba som ordningsvakt.
Citera
2015-09-25, 22:15
Medlem
DannyButtermans avatar
Är det något brottsligt att använda sin position på socialtjänsten för att hota så som hon gör? T ex "Du kommer aldrig få socialbidrag av mig", "dina barn kommer aldrig få något av mig" osv. Jag fattar att det bara är fyllesvammel men vad säger lagen?

Jag håller med ordningsvakten, tycker synd om henne och hon verkar må dåligt. Det är även synd om henne för att hon blir uthängd på nätet. Jag är verkligen glad att ingen någonsin filmat mig och lagt ut mina fyllediskussioner med dörrvakter på youtube (har dock aldrig varit så här grov eller våldsam, men ändå jävligt korkad och dum).

Har sagt det förr... tur att det inte fanns iphones och facebook när jag var ung.
Citera
2015-09-25, 22:19
Medlem
https://twitter.com/bittervakten/status/647443602134683648

Finns lite info i kommentarerna på denna tweet.
Citera
2015-09-25, 22:33
Medlem
tycker vakten som filmade borde få sparken direkt. det är verkligen inte ok att hänga ut berusade människor på detta sätt.
Citera
2015-09-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Precis.
Och ord. v. utnyttjar också hennes grumlade omdöme genom att provocera henne........ så genomskinligt vad detta handlar om. Hoppas killen åker på stryk. Ordentligt stryk.

Om det är någon som borde åka på stryk så är det "socionomen".
Citera
2015-09-25, 22:44
Medlem
Hax.Pains avatar
två frågor:

Till er som tycker att vakten gör det här gripandet bra, är det verkligen ok att provocera henne som han gör? ( tycker själv att han är ganska lugn, men han provocerar en del)

Vad tror ni hände efter hon kallade vaktens mamma för en könsstympad iranier? varför är det klippt just där?
Citera
2015-09-25, 22:54
Medlem
Mufffs avatar
Värre språk än en full och hormonstinn tonåring. Värsta jag har hört från en svensk kvinna. Hoppas hennes jobb ryker och att hon aldrig får ett förtroendeuppdrag igen.
Citera
2015-09-25, 22:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Socionom-Sofia
Kul att vi fått en ny bekant introducerad här på Flashback

Jaa, vad ska man egentligen säga?
Personligen tycker jag att båda gör fel.

Socionom-Sofia:
Visst får även en socionom vara på fyllan en helg som alla andra, men att gå till angrepp på en Ordningsvakt är aldrig en bra plan.
Välj dina ord nästa gång Sofia.

Vakten då?
Visst...enligt mitt tycke så borde han ha tagit till batongen och kanske rappat till henne över låret...lite snyggt.
Han håller sig hyfsat lugn.
Men...att lägga ut ett klipp på en berusad person på nätet är faktiskt aldrig en bra idè, så där får du minus Jimmy.

1-1?
Citera
2015-09-25, 23:11
Medlem
Nu har jag iof dragir i mig 3 liter 7.2& ÖL
men vilket ordvårdat språk hon använder mot ordningsvakten?

Ni som jobbar inom detta är detta vanligt beteende?, hade jag mött er hade jag snarare klappat er på axelen/kramat er bjudit på cashewnötter.

Jag tror inte hon är socionom hennes språk känns som om hon hittar på en roll bara, hon har nog snarare sparat upp inför kvällen sen gått in för för mycket dricka, sen sur för hon blivit utvisat ur salongen.
Sen hon försöker fiska information och översitteri , "vakten" säger lite ironiskt en vecka utbildning alla vet de går typ 6 veckor, sen hon använder det som ammunition, du har bara e vecka utbildning, hon inte smart inte ens NYKTER!!!

Men det känns som filmen är klippt på två ställen dels där knäningen skulle inträffat och vid 14 min nånting..
Citera
2015-09-25, 23:13
Medlem
haha, socionom.

Jag är själv full som en kastrull på krogen ibland, men det betyder inte att man på något sätt är ursäktad om man beter sig som ett as mot andra krogbesökare eller vakter. Hoppas både hennes arbetsgivare, kollegor och vänner får se denna.

1. Hon hintar rätt hårt om att hon sköter sitt jobb lite som hon själv vill och inte enligt de rutiner som finns.

2. Hon uttrycker sig grovt rasistiskt och anser det uppenbarligen vara så illa att vara av utländsk härkomst att hon använder det som skällord.

3. Hon verkar ha en ståndpunkt där hon ser ner på de personer hon "hjälper" via sitt jobb.

Snacka om bakfylleångest. Undrar om hon själv ens kunnat se igenom hela filmen i ett svep utan att skämmas så öronen ramlar av.

All cred till vakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in