2015-09-26, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Denna funkar...
https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk

Tack, fyfan vilken jävla äckligt ful kärring..

Hoppas fittkärringen får sparken annars skriver jag in en skriftligbegäran till arbetsgivaren.

MVH
Senast redigerad av iFun 2015-09-26 kl. 11:48.
Citera
2015-09-26, 11:51
Medlem
V-Villessons avatar
Det räckte med att se en minut: hon känner genom sin expertis igen en brukare som dessutom har stulit hennes telefon.

Hoppas på polisanmälan mot tjuvvakten, som nog har som metod att råna full människor. Det skulle i så fall inte vara första gången det händer, att vakter plockar av berusade deras värdesaker.
Citera
2015-09-26, 11:51
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Tack, fyfan vilken jävla äckligt ful kärring..

Ta ifrån henne jobbet annars skriver jag in en skriftligbegäran till arbetsgivaren.

MVH

Jag instämmer. Ordningsvakten är ju inte något helgon, men han sköter i alla fall jobbet.

Någonting som många verkar missa eftersom halva tråden består av arga inlägg om hur fel det är att en tjänsteman filmar en annan tjänsteman som inte sköter sitt jobb
Citera
2015-09-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Varför då?

för att ha dokumenterat maktmissbruk utanför arbetstid, för att ha avärjt en hotfull situation som skulle eskalerat?

Dokumentera inför ev. rättegång är en sak, men att lägga ut filmen på Youtube är en helt annan sak. Vi vet inte ens om kvinnan verkligen är socionom?
Citera
2015-09-26, 11:56
Medlem
Mannuss avatar
Jag har många åsikter om socialsekreterare generellt, och i vissa specifika fall har jag betydligt mer än så; jag har en moralisk rätt att hata dem för vad de gjort mig, men jag ser inte det roliga i filmen.

Ordningsvakten har precis lika mycket fel som sochoran han tillfångatar. Han lider antagligen av enorma mindervärdexkomplex som måste behandla en liten kvinna sådär. Ordningsvakter är ofta psyksjuka människor och hade han inte filmat det där hade han garanterat spöat henne när de gick runt hörnet.

EDIT: Den där "Jessica" kan jag nog känna ett specifikt hat gentemot, men det är väl en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför får man inte bete sig som en "fitta" mot andra folk utan att riskera att bli uthängd? Vad fan är det för fel på alla jävla godhetsriddare som finns i Sverige? Låt folk få vara hur sura, griniga eller vänliga som helst i fred utan att riskera att bli smygfilmad och uthängd.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Men förihelvete, vissa folk som blir fulla blir totalt odrägliga och vet själva inte om det. Låt kvinnan få härja bäst hon vill när hon är stöpfull, det lär ju knappast vara ovanligt för vakter att träffa på liknande folk varje kväll, och förhoppningsvis vet dom hur dom handskas med dom. Man tar inte upp en kamera för att filma idioten utan man kör ut den bums eller ringer polisen om det inte funkar eller om dom blir för hotfulla / aggresiva. Jag har inte sett videon men jag gissar att det bara är ordkäbbel dom emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vilken liten viktigpetter till ordningsvakt.
Mindervärdeskomplex dessutom.
Rättshaverist, han får det jobbigt om han ska gå omkring och leka snut och åklagare och domare i allt och som bräcker hans lilla veckas utbildning till bara ordningsvakt.
Hoppas han åker dit.
Filma personer som är i fyllan och som just därför tappat sitt omdöme? Hur lågt kan någon egentligen sjunka och då i sina egna ögon?

"+1" eller vad man nu kallar det.

Bra skrivet.
Senast redigerad av Mannus 2015-09-26 kl. 11:59.
Citera
2015-09-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Så 4 års högskolestudier är i princip helt bortkastade efter en utekväll, för jag antar att hon får sparken och aldrig mer på att få arbeta som socionom.

om en peddoläkare bara kan byta vårdcentral eller klinik så kan hon med säkerhet byta socialkontor.
Citera
2015-09-26, 11:59
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Dokumentera inför ev. rättegång är en sak, men att lägga ut filmen på Youtube är en helt annan sak. Vi vet inte ens om kvinnan verkligen är socionom?
Vet du om det är en ordningsvakt som filmat videon?

Mycket underhållande dokumentation.
Citera
2015-09-26, 12:02
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Länkarna är döda. Länka om ifall ni vill att tråden skall leva
'

Fungerar 12:02 den 26:e september år 2015.
Citera
2015-09-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Länkarna är döda. Länka om ifall ni vill att tråden skall leva
'

Jäklar vad soc-kärringen kommer åka på det
Senast redigerad av Raventon 2015-09-26 kl. 12:43.
Citera
2015-09-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
På basis av det jag ser skulle jag dessutom tro att kvinnan inte är socionom. Förmodligen har hon själv haft kontakt med socialtjänsten pga egna problem och ev sökt utbildningen, men inte kommit in. Alternativt blivit arbetslös efter sin utbildning. Att hon säger att hon pluggat i 4 år, visar att hon inte har riktig koll på utbildningens egentliga längd (3.5 år) alternativt överdriven den lite, fast hon inte ens gått den.

Om min teori stämmer skulle det kvinnan gör kunna förklaras av termen "projicering", dvs att man tillskriver en annan person sina egna tillkortakommanden, vilket ger ångestlindring för stunden. Kanske har kvinnan suttit på krogen, fyllnat till och blivit bitter över att hon inte kommit in på socionomprogrammet och att hon sedan tar ut den ångesten på krogvakten?

Det finns Sköndal också förutom att gå på ett Universitet dvs en utbildning som ta 4 år.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-09-26 kl. 12:28.
Citera
2015-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Bådas beteende är lika förkastligt. Soc-kärringen som raljerar med sin dussin-utbildning och vakten som inte bara lägger upp videon som filmades i tjänsten, han bemödar sig dessutom med att subba den.

Förhoppningsvis kan de två fortsätta diskussionen på arbetsförmedlingen nästa vecka!

Haha...tycker du sammanfattar det väldigt bra!

Vakten gör som sagt inte mycket för att lugna situationen. Någon skrev att han var "proffisionel" bara för att han inte blev provocerad, jag tycker man skall ha högre krav än så. Man skall agera för att lugna ner situationen... Någon annan vakt/personal hörs säga ett par meningar i klippet, jag tycker man där direkt hör en skillnad i attityd.
Men med det sagt så beter sig kärringen som ett spån utan dess like, bortom vad som man kan förklara med att "alla är väl fulla ibland och gör dumma saker"...
Citera
2015-09-26, 12:06
Medlem
grimass avatar
vad spelar det för roll att hon är socialsekreterare? hon är full och inte i tjänst. ordningsvakten är nykter och i tjänst. ändå lyckas han bli provocerad och misslyckas med hela sitt uppdrag. ganska sjukt att missbruket av "våld mot tjänsteman" gått så långt att ordningsvakter nu stoltserar med det i filmupptagningar? det märks ju tydligt att hon inte skadat honom på något sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in