2015-09-26, 15:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
- - -
Vi snackar om människor som kommer från familjer som röstat borgerligt sedan Dackefejden. Varför ska de helt plötsligt börja rösta för att begränsa invandringen?

- - -

Kanske för att de för första gången får den inpå knuten? Dyrare att handla i Täby C pga alla snatterier, höjd kommunalskatt, ökning av rån, våldtäkter... Ja du... "varför skulle de helt plötsligt börja rösta för att begränsa invandringen?..."
Citera
2015-09-26, 16:54
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Det här känns inte okej. Jag har själv många goda vänner som bor i Täby som inte på något sätt blivit informerade. Kommuninvånare körs över med den socialdemokratiska regeringens goda minne. Självklart ska Sverige ha en generös invandring med det ska ske på ett ordnat sätt. Täby lämpar sig illa för den här typen av asylboenden. De rätta förutsättningarna för att de dessa människor en bra start i det nya landet saknas och det hade varit bättre om de placerats i någon annan ort!
Citera
2015-09-26, 16:58
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Det här känns inte okej. Jag har själv många goda vänner som bor i Täby som inte på något sätt blivit informerade. Kommuninvånare körs över med den socialdemokratiska regeringens goda minne. Självklart ska Sverige ha en generös invandring med det ska ske på ett ordnat sätt. Täby lämpar sig illa för den här typen av asylboenden. De rätta förutsättningarna för att de dessa människor en bra start i det nya landet saknas och det hade varit bättre om de placerats i någon annan ort!

Men det känns okey att köra över invånare i andra kommuner? Vi har inte blivit informerade heller.
Blev visst inte så roligt när bidragstagarna kom in på husknuten va?

Citera
2015-09-26, 17:01
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:

(Min fetning)

Skämtar du?
Eller menar du på fullt allvar att MV agerade annorlunda när Moderaterna innehade posten som migrationsminister?

Förresten - vad är det som gör att just Täby "lämpar sig illa för den här typen av asylboenden"?
Citera
2015-09-26, 17:03
Medlem
Citat:

Vilken sten har du legat under? Bor själv i en moderatkommun och klart som fan det vart överraskningar över hela landet.

Bara att detta är första gången det sker i en kommun som är rik.

Norrland har råkat ut för detta flera gånger om, tex ett spa som blev anläggning. Fanns det inte ett spa på 20 mil helt plötsligt.
Senast redigerad av stampentrekant 2015-09-26 kl. 17:06.
Citera
2015-09-26, 17:03
Bannlyst
Citat:

Nämen stackars lilla moderatponken! Inte lika kul nu längre när ni själva drabbas?
Haha skrattar åt er jävla täbyfittor, Ni får det ni röstar för.
Citera
2015-09-26, 17:07
Medlem
.
Senast redigerad av stampentrekant 2015-09-26 kl. 17:20.
Citera
2015-09-26, 17:08
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Nämen stackars lilla moderatponken! Inte lika kul nu längre när ni själva drabbas?
Haha skrattar åt er jävla täbyfittor, Ni får det ni röstar för.

LiberalDemokrati är ett troll. Ett kul sådant och det tog ett tag innan jag förstod det. Han är alltid ironisk. Just detta inlägg är kul för att han brukar alltid förklara för oss alla andra varför invandring är så positivt. Han är verkligen konsekvent M och löper linan ut och resonerar precis som M gör. Detta är kul ironi!
Senast redigerad av FruLibertas 2015-09-26 kl. 17:11.
Citera
2015-09-26, 17:09
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBones
Känns så jävla trist att läsa allt detta skit om Täby å vad som lär komma skall. Å kan hålla med att det lär gå åt det hållet ni säger. Det som suger är att man bor ett stenkast bort från Täby park hotell. Men ändå känner jag lite glädje om det blir som ni säger så det fan blir lite motstånd eller nåt här. Jag är jäkligt i mot detta hotell å tänk nu. Har själv inte röstat SD, men ändå stått med foten nära att göra det. Men dom får garanterat min röst nästa gång. Vad ska man göra om allt blir skit här? Flytta? Flippa ur å bränna ner skiten? Hursomhelst så känns det trist.

Ja, bränna ned skiten är väl en utmärkt idé.
Hoppas inte du har någon lillasyster eller andra flickor som bor i närheten. Antastningar, våldtäkter och andra brott kommer att öka.

Ska bli en syn och se dessa människor driva runt i ert fina Täby Centrum... Hjorder av bidragstagare som kommer tillbringa största delen av sin tid där... Driva runt, antasta flickor och snatta...
Citera
2015-09-26, 17:10
Medlem
Flashshits avatar
Citat:

Hyckleriet vet inga gränser hos folk som du, ni är värre än miljöpartister!

Misstänker att du tycker att det hade varit bättre med ett boende i tex. Tensta, så förklara gärna hur det kommer sig att Tensta (eller någon annanstans med för den delen) skulle lämpa sig bättre än Täby?
Förklara gärna också varför Täby lämpar sig illa.

I Täby finns det ju öppna hjärtan och ett starkt kapital för att göra något bra av detta, det är ju bara att höja kommunalskatten med en krona!
Citera
2015-09-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Täbys kommunpolitiker delar lokal med asylsökande!
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ta...ed-asylsokande
Intressant. Går inte det emot lagen och ur säkerhetsperspektivet?
Citera
2015-09-26, 17:11
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

Det tycker jag verkar stämma på i stort sett hela det här landet och inte specifikt i Täby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in