2015-09-24, 10:01
Medlem
http://www.tabyallehanda.se/nyheter.html

Nu slipper inte Täby undan längre, flera hundra flyktingar väntas. De första busslasterna anländer redan imorgon!
Citera
2015-09-24, 10:06
Medlem
retepm.s avatar
Idag hotellet, imorgon din sommarstuga. När får svensken nog?
Citera
2015-09-24, 10:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Till en början kommer upp till 100 asylsökande att bo på hotellet, på sikt kan upp till 550 asylsökande bo på anläggningen. Under tiden på boendet kan de asylsökande vila och ansöka om asyl. Efter tre till sju dagar erbjuds de asylsökande ett annat boende i Sverige.

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...VeovgT4TVzYtA/

Täby Park Hotel ligger på gångavstånd till Täby Centrum där Reinfeldt har sin lägenhet. Får se hur Täbyborna tar det hela.
Citera
2015-09-24, 10:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Idag hotellet, imorgon din sommarstuga. När får svensken nog?

Svensken får aldrig nog. Aldrig.

Alla andra länder i EU har stängt sina gränser och insett att detta inte håller. Inte Sverige. Aldrig Sverige.

Här dansar majoriteten av svenskarna fortfarande med i idiotdansen och politikerna och journalisterna klappar takten.
Citera
2015-09-24, 10:32
Medlem
Det lönar sig bättre med invandrarförläggning än hotell. Det finns det många exempel på.
Citera
2015-09-24, 10:33
Medlem
Tänkte lägga upp en tråd om detta men annan hann före.

Täby är min hemkommun sedan många år och vi trivs väldigt bra där. Jag har fasat för denna dag under en tid och nu är timmen slagen. SD har försumbara siffror i Täby men det ska bli intressant att följa den utvecklingen. I mitt valdistrikt på 1000 personer fick de 5%, dvs 50 personer. 3 av dessa kom från min familj så endast 47 ytterligare vettiga människor i närområdet alltså för närvarande. Ska vidare bli mycket intressant (obehagligt snarare) att följa områdets utveckling. Hotellet ligger inom komfortabelt gångavstånd till Täby C som efter nyligen företagen utbyggnad är gigantiskt stort (Sveriges största?). Vi lär få se en veritabel invasion av trevliga människor i centrumet kanske redan under nästa vecka!

Jag har för egen del tänkt att bo kvar i Täby så länge läget är under kontroll. Nu sitter jag med en klump i magen och funderar redan på att flytta. Vilken satans mardröm! Du vann Reinfeldt, grattis!
Citera
2015-09-24, 10:37
Medlem
Alla orter med hotell eller större byggnader lämliga till invandringsförläggningar , kan nog räkna med en påhälsning av Bert Karlsson , eller någon annan flyktingprofitör.
Citera
2015-09-24, 10:41
Medlem
Ratads avatar
ÄNTLIGEN!

Även i Storstockholmsregionen är det nu dags att fördelningen jämnas ut!

Hjärtan på vid gavel pliiiizzz!
Citera
2015-09-24, 10:48
Medlem
Äntligen på tiden!

Dags för Täby att öppna upp stora famnen, alla gillar olika! Och så humant mot de stackars flyktingarna, nu kan de bo centralt och på gångavstånd till centrum med alla dess faciliteter istället för att omänskligt bussas ut i mörkaste skogen. Mitt hjärta är alldeles varmt
Citera
2015-09-24, 11:17
Medlem
Så godhjärtad hotellägare som gör något sånt här för människor på flykt!
Eller handlar det om att tjäna pengar nu när
hotellet alltid är fullt. Hmmm
Citera
2015-09-24, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
http://www.tabyallehanda.se/nyheter.html

Nu slipper inte Täby undan längre, flera hundra flyktingar väntas. De första busslasterna anländer redan imorgon!

Seg och sur efter kass mat på lunchen, och så fick man läsa detta nu!!! Extrem glädje. Hahah! Hoppas det blir en ketchupeffekt nu i alla fiina förorter I sthlm. Satan va bra!
Citera
2015-09-24, 11:29
Medlem
Kan säkert funka utmärkt. Beror på vilka som hamnar där.
Någon som vet hur Migrationsverket gör urvalet för just Täby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in