2015-09-24, 23:27
Medlem
Hemi57s avatar
Tycker det är helt otroligt att Täby inte tagit emot dessa black packers tidigare, om det nu stämmer..?? Reinfeldt om någon, tycker man ju borde föregå med gott exempel..??
Vilken syn när det hänger 150-200 skränande menanegrer inne i Täby Centrum bland den flanerande noblessen..
Citera
2015-09-24, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Det hade kunnat vara en rik kommun, men eftersom man tvingas betala runt 500 miljoner kr årligen i Robin Hood-skatt till mindre bemedlade kommuner (även till Göteborg ska nämnas) så är det inte så fett på kontot som man kan tro.

Sen den här bajsmackan.

Fast de har röstat för det så dem får ta konsekvenserna
Citera
2015-09-24, 23:34
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Läser detta med blandade känslor. Ogillar det hela och tycker lite synd om de som betalt dyrt för sin white-flight. Oroas att min egen white-flight-ort ska gå samma öde till mötes förr eller senare. Har räknat att klara mig i 10 år, men kanske får vara glad im jag får 5 år i fred och välstånd.

Är samtidigt lite glad att det ändå handlar om Täby. Äntligen drabbas flintskallens egen bakgård.

Kommer bli intressant att se om det verkligen kommer bli av. Det finns mycket makt och pengar i den kommunen.

vadå white flight?95% har väl röstat för detta i täby?täby är knappast ett SD fäste.
Citera
2015-09-24, 23:36
Medlem
boll-svantes avatar
Grattis till Fredrik Reinfeldt! Äntligen kommer du att bli kulturberikad. Som du måste ha längtat!

Grattis även till alla skattebetalare! Ni betalar bokstavligt talat för att asylturisterna ska bo på lyxhotell. Enda skillnaden verkar vara att man får betala mer än man brukar göra för lyxhotellsvistelse.
Citera
2015-09-24, 23:37
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln

Nån som vet vem den nye lycklige ägaren är?

Familjen till "Uppsalastudenten" som kidnappades av babbas och en utvecklingsstörd svensk för några år sedan..
Citera
2015-09-24, 23:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigor99
Fy för den lede... jag som belånat mig massor för att få möjlighet att bo i Sverige med svenska grannar och svenska som modersmål i skolan. Den senaste tiden har det dykt upp flera icke-svensktalande nykomlingar i barnens klasser per termin. Det funkar ju inte. Boende för "ensamkommande" finns i gribbylund bla. Det har verkligen inte gått de boende förbi. En vän till mig har börjat skjutsa sin högstadiedotter överallt, förut kunde hon cykla fritt. För ett par år sedan såg man infa hucklen i täby centrum. Nu är det massor, framförallt dagtid. Och nu 550 mena-män i en klump. Skit också. Jag blir faktiskt orolig och ledsen i hjärtat. VAR ska svenskar, som vill bo i Sverige, kunna bo egentligen?!??

Ja, var ska du bo?

Svaret är att du kan bo kvar exakt där du bor nu, men du kommer att få dela din bostad med en eller ett par arga muslimska män i 25-årsåldern.

Inte? Jo tyvärr blir det så. Det oundvikligt. Det handlar om ren mattematik.

Det finns ingen som helst annan utväg om vi fortsätter skyffla in muslimer i det här landet i den takt vi gör nu idag. Och ingenting, absolut ingenting, tyder på att Sverige kommer att dra ner på antalet invällare framöver, tvärtom. Det finns helt enkelt inte bostäder så det räcker, så svensken kommer att behöva dela med sig.

Aldrig säger du. Hur skulle svenskarna kunna tvingas till det undrar du?

Svaret på den frågan ger jag i ett annat inlägg i detta forum om du klickar här.
Citera
2015-09-24, 23:38
Medlem
lirareflashbacks avatar
Underbart. Inte ens Taby slipper undan.
Helt rätt då "hela Sverige ju.bara maaaaste hjalpas åt i flyktingfragan".
Skall bli intressant att folja detta.
Ger det till December innan folk där fått nog.
Citera
2015-09-24, 23:40
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Mycket tråkiga nyheter. Varenda bit av Sverige skall koloniseras och detta genom centralplanering. Nu förändras Täby för all framtid och detta mot folkviljan i kommunen då det är Migrationsverket som bestämt detta.

– Den verksamhet som vi nu öppnar på Täby Park Hotell är en viktig del i vårt arbete, säger Hayan Ismail enhetschef på mottagningsenheten i Stockholm

Vänta lite nu!

Då merparten i Täby röstade på landsförrädaren Reinfeldt, så lär ju folkviljan i kommunen vara att "öppna sina hjärtan"! Så dom får ju precis det dom vill...
Citera
2015-09-24, 23:45
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Vänta lite nu!

Då merparten i Täby röstade på landsförrädaren Reinfeldt, så lär ju folkviljan i kommunen vara att "öppna sina hjärtan"! Så dom får ju precis det dom vill...
Tror många Täbybor är medvetna om att det finns många i Sverige som är skadeglada nu. Är glad att jag övergav Täby i tid.
Citera
2015-09-24, 23:49
Medlem
Badios avatar
Som av en händelse så är det bestämt sen tidigare att det ska bli en ljusmanifestation imorgon fredag 25 september för att välkomna flyktingar. Politiska ungdomsförbunden i Täby lär ha jublat idag när detta besked kom.

Citat:
SSU Täby står bakom en ljusmanifestation som ska hållas på Täby torg fredag den 25 september för att välkomna flyktingar. Även Folkparitets ungdomsförbund LUF Täby-Danderyd och CUF Norrort kommer att medverka.
Citera
2015-09-24, 23:52
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Som av en händelse så är det bestämt sen tidigare att det ska bli en ljusmanifestation imorgon fredag 25 september för att välkomna flyktingar. Politiska ungdomsförbunden i Täby lär ha jublat idag när detta besked kom.

Uppvaknandet till verkligheten kommer att bli ett hårt slag...
Citera
2015-09-24, 23:53
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

De måste få intrycket att vi tycker att de är någon form av rockstjärnor när de kommer. Inte nog med att de får bo gratis på lyxhotell, dessutom kommer de att ha ett gäng groupies som kommit för att beundra dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in