2017-12-25, 19:23
Medlem
"
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fast om man vill gå vidare i samförstånd så blir man väl ändå inte avföljd?

Tänker att det 2018 ändå är en makör för hur en relation fungerar. Följd eller icke följd.
"

Misstänker att de följer varandra på privata konton. Daniel Redgert är ju i en känslig period då han startat en egen PR-byrå. De behöver inte vara ovänner för det. Och i en av sina sista poddar. Den med Calle Schulman sade han att han var trött på podden. Tror inte att det var intervjuerna utan förarbetet.

Bokningar och sådant. Nu när han skaffar egen personal överlåter han förmodligen bokningarna åt någon i personalen . Om han fortsätter att podda i egen regi.

Han är en entreprenör och det skulle vara roligt om hans koncept Stockholm-New York går hem i Sverige. Och till Daniel och er andra God Jul.
Citera
2017-12-26, 07:40
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaparkaptenen
Så olika kan man se på hans bok.
Jag tycker att den är jätteärlig och att han berättar rakt på sak sin historia.

Killen är en anti.jante människa och det skall han ha beröm för.

Politism skrev om detta i en recension, skrolla nedåt bara i länken nedan.

http://www.politism.se/x/story/bland...klassamhallet/

Och sen vet vi ju inte om det har skurit sig mellan honom och Schulmanfamiljen, han vill gå vidare och det är inget konstigt med det. Han är ju ändå om några år 30.

Att han vill gå vidare är ju inget konstigt. Att hans fd arbetsgivare och vänner då väljer att avfölja honom är inget annat än en markering att den här mannen är ingen längre i vår sfär. Det har skurit sig.

Attt han är ärlig har jag väl inte sagt något om? Man kan väl vara ärlig och ytlig samtidigt? Han är ytlig som fan och ville helst av allt bli kändis, jag tycker personligen inte det berikar min bransch med den personlighetstypen som tyvärr ofta dras hit av samma skäl Redgert anger - det är en väg in till ett annat liv. Vill egentligen inte jobba med det utan ser det bara som en atropins stone. Så personligen skulle jag alltså hellre se att branschen fylldes med talanger som faktiskt vill bli bra på yrket, inte använda det som en språngbräda för att bli kompis med kändisar och själv bli nån slags social media-kändis så småningom.
Citera
2017-12-26, 07:42
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fast om man vill gå vidare i samförstånd så blir man väl ändå inte avföljd?

Tänker att det 2018 ändå är en makör för hur en relation fungerar. Följd eller icke följd.

Detta! Så är det. Alla som jobbar i branschen och umgås i dessa kretsarna förstår ju att detta inte är en slump.
Citera
2017-12-26, 08:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Han verkar väldigt bundis med Schulman/Widell-folket. Lite som deras lilla maskot eller nåt sånt...
Kanske deras fluffer?
Citera
2017-12-26, 08:18
Medlem
"[QU Så personligen skulle jag alltså hellre se att branschen fylldes med talanger som faktiskt vill bli bra på yrket, inte använda det som en språngbräda för att bli kompis med kändisar och själv bli nån slags social media-kändis så småningom.[/quote]"

Nu var det väl tvärtom, kändisarna kom först och sen jobbet som PR chef på Perfect Day, han beskriver det i sin bok. Han hade också en blogg på Expressen som jag läste i somras och lärde där känna en känslig kille. Stolt ibland, ledsen ibland. Vardagsbekymmer som hur hänger man upp en lampa? Jo, pappa från Västerås får komma och hjälpa med detta.

Han hade också en bra lön 50.000/månad när han jobbade på Perfect Day (Källa; podden där Alex Schulman intervjuar honom inför hans boksläpp) och det ger man väl inte av ideélla skäl, så talang måste han ha.

Vi får väl se hur det går för honom som VD med ett eget företag, hoppas det går bra.
Citera
2017-12-26, 13:04
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
"[QU Så personligen skulle jag alltså hellre se att branschen fylldes med talanger som faktiskt vill bli bra på yrket, inte använda det som en språngbräda för att bli kompis med kändisar och själv bli nån slags social media-kändis så småningom.
"

Nu var det väl tvärtom, kändisarna kom först och sen jobbet som PR chef på Perfect Day, han beskriver det i sin bok. Han hade också en blogg på Expressen som jag läste i somras och lärde där känna en känslig kille. Stolt ibland, ledsen ibland. Vardagsbekymmer som hur hänger man upp en lampa? Jo, pappa från Västerås får komma och hjälpa med detta.

Han hade också en bra lön 50.000/månad när han jobbade på Perfect Day (Källa; podden där Alex Schulman intervjuar honom inför hans boksläpp) och det ger man väl inte av ideélla skäl, så talang måste han ha.

Vi får väl se hur det går för honom som VD med ett eget företag, hoppas det går bra.[/quote]

Han började jobba med PR för att bli kompis med kändisar och på så sätt så småningom bli ”kändis” själv. Kan det bli mer ytligt än så?
Citera
2017-12-26, 14:03
Medlem
Ronilles avatar
https://www.cafe.se/daniel-redgert-a...alex-schulman/
Citera
2017-12-26, 18:35
Medlem
Killen kan omöjligen må bra. Förmodligen gråter han floder under fasaden. Hela han är fake.

Ogillar aftonhoran starkt men äntligen skrevs det något klokt av en Kristoffer Andersson.

"Den enklaste sak i världen vore att utföra ett stilistiskt attentat på Vem fan är han??. Oftast är innehållet antingen medvetet provocerande (”i somras åkte jag till New York för att networka och hänga med Fredrik Eklund. Och ja, jag åkte business class”) eller bara fånigt (”Den bästa skolan är att själv tänka till”). Men framför allt är Vem fan är han?? en sorglig text.”

Status och makt. Leka någon man inte är. Herregud. Att killen inte blivit knockad ännu är ett frågetecken för mig.

Kontentan är att Daniel Redgert är en stor pajas.
Citera
2017-12-26, 18:54
Medlem
Det verkar som om daniel Redgert fått hela hatsvansen på Flaschback på sig. I Podden med Alex Schulman talar han ju också om hatarna på Flaschback. Eller kanske handlar det om den vanliga kungliga svenska avundsjukan om en kille som får något gjort.

Nu genom att starta ett eget företag!
Citera
2017-12-26, 19:20
Medlem
Citat:
Det verkar som om daniel Redgert fått hela hatsvansen på Flaschback på sig. I Podden med Alex Schulman talar han ju också om hatarna på Flaschback. Eller kanske handlar det om den vanliga kungliga svenska avundsjukan om en kille som får något gjort.

Fast här talar vi om en kille som uppmanar andra till att bete sig som skit, snacka skit om folk och att låtsas vara någon man inte är. Som ser det som en "trofé" att få beställa in ett glas rosé utan att behöva betala.

Du kan ju förklara för mig varför jag ska respektera och se upp till ett sådant svinbeteende?

Det finns många många fler svenskar som får något gjort utan att bete sig som ett svin eller "låtsas vara någon man inte här".
Citera
2017-12-26, 23:54
Medlem
HerrAnderssons avatar
#Metoo varning på Redgert! En av de första och enda som tagit Anders Timell på kuken på Riche när Anders glansdagar bestod i att kränka och halvt våldtaga alla til höger och vänster.
Han hoppades på att ålen inte skulle hamna i strupen på Anders men den slank ner och spottade han i halsen 😊😊
Citera
2017-12-27, 10:37
Medlem
Wawawas avatar
Citat:

Snälla nån, du verkar betuttad. Ingen här hatar, vi ger saklig kritik av en skitdålig bok som har blivit sågad överallt och spekulerar i varför han är ute i kylan hos the Schulmans (för det är han).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in