Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Naturligtvis inte. Jag har aldrig varit med om något annat än att ett flygplan töms efter rader. Däremot så kan man kanske begära att fönsterplats är rappa på att följa efter när det är den radens tur att gå av.
På Europaflygningar med t.ex. Boeing 737or så är det tjurrusning varje gång så fort bälteslampan slocknar. Men det skiljer sig lite från bolag till bolag också men på SAS-flighter så är det i regel herre på täppan och alla ska av först oavsett om du sitter på rad 1 eller rad 30.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Håller inte med. Så länge skynket/gardinen saknas så ser jag kabinen och dess dass som gemensamt utrymme. Jag har dessutom inte sett något anslag om tillträdesförbud.
Plus innebär väl, ombord på flyget, inte mer än att du får sitta långt fram och får en macka?
Det där om folk som blockerar gången med sina väskor. Vid avstigning, ta ner väskan, lägg den på din tomma stolsrad och ställ dig framför stolarna om du måste gräva innan du går ut. Gör motsvarande vid ombordstigning.
Nej gardinen försvann ju i samband med att SAS skrotade business inom Europa och införde Plus istället. När det gäller anslag om tillträdesförbud så nämns i regel det i utropet att den främre delen är avsedd för passagerare i SAS Plus. Det markeras ju av den lilla meningslösa skylten som sitter på sista raden i Plus.
Plus innebär som du säger plats på de främre raderna i kabinen, men även prio-bordning (som sällan efterlevs hos korrekt SAS). Desutom så är den främre kabinens toalett som jag nämnde avsett för passagerare i Plus. Utöver macken så innebär Plus även att du får fri tillgång till allt ifrån menyn.
Som jag skrev tidigare så kan jag låta som en bitterfitta i mina inlägg i den här tråden. Men för mig så är det ofta en arbetsplats. Och naturligtvis så är jag införstådd med att det inte är ett kontor. Men det finns fortfarande vissa restriktioner för passagerare som flyger i Go som aldrig efterlevs.