Citat:
Ursprungligen postat av
Tajger66
Vi är några tusen svenskar på Filippinerna och det finns inte direktflyg dit från vårt land så resorna blir ofta långa med antingen många eller och tajta byten, detta gäller så klart fler länder i asien och oceanien.
Någon som har förslag på hur man ska fixa sig en dusch på flygplatserna? Det ska ju finnas och det räcker ju med en natts flygning för att man ska känna sig ganska ofräsch. I mitt fall när jag flög hem sist hade jag några byten och iaf på Bkk flygplats hade jag haft tid med dusch om jag hittat någon och nej jag åker inte business class. Fick bli en raggardush för min del och nästa gång jag åker har jag bara ca 20 timmar till Filippinerna med byte i Istanbul 3 tim så det kan bli tight.
Visst, men de där svenskarna ska jämföras med, bland annat, de 20 miljoner resenärer som använder Sveriges största flygplats Arlanda.
Det största problemet är väl de som har två långa (8+ timmar) flyg med kort byte, antar jag. Gissar att det mest drabbar ställen som Dubai.
IST har tvättrum utan dusch om du tar rulltrappan upp mot moskén, en trappa upp från affärsnivån alltså. Det finns skyltar som hänvisar fottvätt till moskéns tvätteri, men raggardusch funkar. Rökrum (som hade utsikt) och café/bar finns alldeles till vänster om rulltrappan/tvättrummet.
Jag hade gärna lagt kanske 2-4 euro för tillgång till ett vanligt gymomklädningsrum med låsbart skåp, dusch och gärna bastu.