• 1
  • 2
2015-09-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Glmde ngot viktigt!! Toast med grillkrydda + kall oboy = krlek. Och fr er som fortfarande dricker cklig kpeoboy. Socker + Kakao + Vaniljsocker = Godare Oboy.
Mtten p ingredienserna i din oboy tack
2015-09-27, 19:16
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Mtten p ingredienserna i din oboy tack

Ungefr 65% socker 35% kakao och sedan lite vaniljsocker, ungefr som om du gr en kaka. Om det smakar fr lite vaniljsocker s tar man bara lite till.

Denna Oboy blandar sig smre n en kpeoboy, men om man blandar med lite mjlk i botten frst s blir det bttre. Annars hamnar all Oboy ovanp mjlken! Lycka till
2015-09-27, 22:50
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ungefr 65% socker 35% kakao och sedan lite vaniljsocker, ungefr som om du gr en kaka. Om det smakar fr lite vaniljsocker s tar man bara lite till.

Denna Oboy blandar sig smre n en kpeoboy, men om man blandar med lite mjlk i botten frst s blir det bttre. Annars hamnar all Oboy ovanp mjlken! Lycka till

Enklast r ju att vrma mjlken i en kastrull och vispa i den hemmagjorda kakaoblandningen, s gr jag. D slipper man klumpar o.s.v.
2015-09-28, 07:54
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Enklast r ju att vrma mjlken i en kastrull och vispa i den hemmagjorda kakaoblandningen, s gr jag. D slipper man klumpar o.s.v.

Ja i den blandar sig perfekt i varm oboy, men jag dricker endast kall Oboy s d fr man gra det bsta av situationen!
2015-09-28, 08:20
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ja i den blandar sig perfekt i varm oboy, men jag dricker endast kall Oboy s d fr man gra det bsta av situationen!

Gr de med vatten? Eller mste man ta sig till affren innan frukost?

Brukar gra en toast med getost och en med grddost.
2015-09-28, 12:55
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Gr de med vatten?

Har aldrig testat med vatten s testa grna och hr av dig i trden igen!
2015-09-28, 14:04
Bannlyst
Varma mackor i all ra! Visst r det gott, men nr man blir lite ldre s uppskattar man en mer tydlig balans mellan tomaten och den lyxiga skinkan, och sltan i den omsorgsfullt valda osten!

Visst, jag tillhr ju elitkockarna i Stockholms absoluta toppskick. Men jag hller med TS, En varm macka sger man inte nej till!

Nr jag som elitkock lagar hemmavid s frsker jag balansera ktt och grnsaker.

Det blir oerhrt mycket mer bra kk! Jag lskar goda hamburgare, men under vardagen s tycker jag att man ska kunna hlla sig lite vegetariskt!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-09-28 kl. 14:14.
2015-09-28, 15:15
Medlem
He hamburgare, he brd.
2015-09-28, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wexler
He hamburgare, he brd.

"He:a" bst du vill du

Inte fr jag gillar vegetariskt kk s vrst, men man fr en bttre balans mellan det salta feta och det grna!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-09-28 kl. 15:34.
2015-09-28, 22:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Typ: (FB) Vad har ni p era varma mackor/ klmda mackor?
Vi hller oss till den. =)
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in