2010-07-23, 23:34
Awaiting Email Confirmation
Jag tänkte fråga efter tips på vad man kan ha på en klämd macka, så dela med er av vad ni har på era! Tänker främst på en man har i en smörgåsgrill.

Själv har jag tomatpuré, massvis med ost, skinka, 2-3 tomatskivor, fetaost, oregano/pizzakrydda. Vad har ni? Väldigt bra kvällsmat som alltid går ner med ett glas mjölk
Citera
2010-07-23, 23:38
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlog
Jag tänkte fråga efter tips på vad man kan ha på en klämd macka, så dela med er av vad ni har på era! Tänker främst på en man har i en smörgåsgrill.

Själv har jag tomatpuré, massvis med ost, skinka, 2-3 tomatskivor, fetaost, oregano/pizzakrydda. Vad har ni? Väldigt bra kvällsmat som alltid går ner med ett glas mjölk

ketchup, mozzarella, skinka, färska tomatskivor, krydda med lite vitpeppar,svartpeppar och oregano
Citera
2010-07-23, 23:39
Bannlyst
Detta är värt att dö för, våga testa!

Köp liba-bröd (finns i ICA/Willys å övriga ställen). Sedan tar ni en bit utav brödet, brer på med smör, sedan skiva lite hushållsost å lägg på å sedan ska du ha valnötter, å så lägger du på någon bit (beror på hur stor brödskivan är), sedan snurrar du ihop "mackan" å käkar, jag lovar det är huuuur gott som helst!!!

Edit: Valnötterna kan vara både färska men också rostade, skitgott i vilket fall! Det knapriga ger munorgasm!

Edit igen: Man kan också lägga i lite färsk tvättad (ofc) persilja, hur gott som helst!
Senast redigerad av Banankvalster 2010-07-23 kl. 23:47.
Citera
2010-07-23, 23:41
Medlem
Avva66s avatar
Championstuvning och/eller baconstuvning, mums!
När man får chansen, hemmalagad Kantarellstuvning!
Senast redigerad av Avva66 2010-07-23 kl. 23:44.
Citera
2010-07-23, 23:45
Medlem
Picasillys avatar
Antingen: Ketchup, ost, oregano

Eller: Tartex Herbs, Brie - efter att den grillats så öppnar jag den och lägger in ruccolasallad. Serverar med lite smält honung som ringlats över

Ev. används diverse kryddor för att hotta upp skiten

EDIT: Den sistnämnda använder jag inte toastbröd till, tar då hellre något hamburgerliknande eller annat grillbart.
Citera
2010-07-23, 23:46
Bannlyst
Fan vad alla vill ha kött på sina mackor
Citera
2010-07-23, 23:47
Medlem
tänk varma mackorna som små pizzor. allt som man kan ha på pizza funkar till varma mackor/toast
Citera
2010-07-23, 23:58
Medlem
Picasillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
tänk varma mackorna som små pizzor. allt som man kan ha på pizza funkar till varma mackor/toast

Dagens sanning!
Citera
2010-07-24, 00:00
Medlem
naganof2s avatar
tonfisk är faktiskt riktigt gott på varma mackor, annars så kör jag ju skina ost tomatpure osv.
Citera
2010-07-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasilly
Dagens sanning!

menar ju de
Citera
2010-07-24, 00:07
Medlem