• 1
  • 2
2015-09-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Glömde något viktigt!! Toast med grillkrydda + kall oboy = kärlek. Och för er som fortfarande dricker äcklig köpeoboy. Socker + Kakao + Vaniljsocker = Godare Oboy.
Måtten på ingredienserna i din oboy tack
2015-09-27, 19:16
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Måtten på ingredienserna i din oboy tack

Ungefär 65% socker 35% kakao och sedan lite vaniljsocker, ungefär som om du gör en kaka. Om det smakar för lite vaniljsocker så tar man bara lite till.

Denna Oboy blandar sig sämre än en köpeoboy, men om man blandar med lite mjölk i botten först så blir det bättre. Annars hamnar all Oboy ovanpå mjölken! Lycka till
2015-09-27, 22:50
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ungefär 65% socker 35% kakao och sedan lite vaniljsocker, ungefär som om du gör en kaka. Om det smakar för lite vaniljsocker så tar man bara lite till.

Denna Oboy blandar sig sämre än en köpeoboy, men om man blandar med lite mjölk i botten först så blir det bättre. Annars hamnar all Oboy ovanpå mjölken! Lycka till

Enklast är ju att värma mjölken i en kastrull och vispa i den hemmagjorda kakaoblandningen, så gör jag. Då slipper man klumpar o.s.v.
2015-09-28, 07:54
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Enklast är ju att värma mjölken i en kastrull och vispa i den hemmagjorda kakaoblandningen, så gör jag. Då slipper man klumpar o.s.v.

Ja i den blandar sig perfekt i varm oboy, men jag dricker endast kall Oboy så då får man göra det bästa av situationen!
2015-09-28, 08:20
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ja i den blandar sig perfekt i varm oboy, men jag dricker endast kall Oboy så då får man göra det bästa av situationen!

Går de med vatten? Eller måste man ta sig till affären innan frukost?

Brukar göra en toast med getost och en med gräddost.
2015-09-28, 12:55
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Går de med vatten?

Har aldrig testat med vatten så testa gärna och hör av dig i tråden igen!
2015-09-28, 14:04
Bannlyst
Varma mackor i all ära! Visst är det gott, men när man blir lite äldre så uppskattar man en mer tydlig balans mellan tomaten och den lyxiga skinkan, och sältan i den omsorgsfullt valda osten!

Visst, jag tillhör ju elitkockarna i Stockholms absoluta toppskick. Men jag håller med TS, En varm macka säger man inte nej till!

När jag som elitkock lagar hemmavid så försöker jag balansera kött och grönsaker.

Det blir oerhört mycket mer bra käk! Jag älskar goda hamburgare, men under vardagen så tycker jag att man ska kunna hålla sig lite vegetariskt!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-09-28 kl. 14:14.
2015-09-28, 15:15
Medlem
He hamburgare, he bröd.
2015-09-28, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wexler
He hamburgare, he bröd.

"He:a" bäst du vill du

Inte för jag gillar vegetariskt käk så värst, men man får en bättre balans mellan det salta feta och det gröna!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-09-28 kl. 15:34.
2015-09-28, 22:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Typ: (FB) Vad har ni på era varma mackor/ klämda mackor?
Vi håller oss till den. =)
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in