Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hmm...du menar att storyn kanske är ett hittepå av något slag eller att något fått honom att backa? Tanken är ju att han kanske är en sån som har svårt att slutföra saker måhända men han har ju uppenbarligen fixar vissa saker. Snarare kan det väl vara så att det är såpass normalt at liksom många människor ha svårt att med vett och vilja skada en människa som inte gjort en något. De flesta skulle nog inta ha problem med att skada, kanske t.o.m. döda någon om denne attackerar en eller så. Men annars kan det ofta vara rätt problematiskt att motivera sig till en typ av våldshandling mot någon man inte upplever sig hotad av.
Nej för tusan! Jag menar absolut inte att det är något hittepå!!
Jag ogillade tonen i Lodbrok09 inlägg och uttryckte mig möjligen otydligt tidigare.
Det MT har genomfört ska han ta sitt straff för. Vad detta i slutändan kommer att fastställas till återstår att se.
Att han har svårt att slutföra saker blev denna gång turligt nog till något positivt mitt i allt elände för BO.
Precis som du så klokt antydde tidigare, så är ju dådet inte mer förlåtligt för att han tog en eskort i st f en dagisfröken eller en snickare som sin fånge.
Han har trots allt bevisligen drogat BO och minst genomfört ett olaga frihetsberövande som varat under flera dygn där hon har hållits instängd emot sin vilja.
Jag skulle inte må dåligt ifall HR kommer fram till en straffskärpning, men skulle likafullt få acceptera vilken dom som än senare vinner laga kraft.