2016-03-16, 08:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok09
Nejdå du fokuserar på våldtäkten och din agenda om mossiga rättegångar och ett straff du redan bestämt innan HR gjort sitt utlåtande, agendan luktar rutten fisk á la feminism för din del. Du tumlar runt i resonemang som en vante gällande huruvida klädsel och beteende hos BO är relevant eller inte juridiskt - kort sagt ej faktastyrd.

Tänk ett steg längre, denna Mensamedlem och högpresterande jägarbefäl tillika läkare varför klarade han inte av att ens bygga färdigt sin bunker? Eller hålla kvar sitt offer som planerat och förberett under flera år?

Du menar att det relativt låga straffvärdet i TR motiveras inte så mycket av BOs presumtivt lägre status som av GMs bristande kapacitet eller vad man ska kalla det?
Citera
2016-03-16, 09:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marc044
Åklagaren överklagar !!!

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...-overklagar-2/

Åklagaren och målsägarbiträdet vill att läkaren ska få ett längre straff för att han drogade, förde bort och spärrade in en kvinna i en betongbunker utan kontakt med omvärlden.
Även tingsrättens frikännande för grov våldtäkt överklagas.

Bra där, som GW påpekade i VB igår så är grovt människorov ett brott som enligt svensk lag kan ge livstids fängelse och 10 år för den utstuderade planeringen och genomförandet som läkaren bevisligen ägnat sig åt för gärningen borde rendera högre straffvärde.
Citera
2016-03-16, 12:00
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok09
Nejdå du fokuserar på våldtäkten och din agenda om mossiga rättegångar... ...agendan luktar rutten fisk á la feminism för din del.
Nej då! Det är nog snarare du som är "torsk", och har svårt att acceptera andra åsikter än dina egna.
Om din näsa känner någon doft av feminism, så kanske du ska beställa ett näsjobb hos Trenneborg.

Citat:
Du tumlar runt i resonemang som en vante gällande huruvida klädsel och beteende hos BO är relevant eller inte juridiskt - kort sagt ej faktastyrd.
Min åsikt om klädsel och beteende är glasklar, men måhända "omtumlande" för dig.
Om åsikten till äventyrs skulle irritera någon, så är det väl närmast berörd förhistorisk dinosauries problem!

Citat:
Tänk ett steg längre, denna Mensamedlem och högpresterande jägarbefäl tillika läkare varför klarade han inte av att ens bygga färdigt sin bunker? Eller hålla kvar sitt offer som planerat och förberett under flera år?
Att diagnostisera GM bör vara en grannlaga uppgift för medicinsk expertis.
Citera
2016-03-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Nej då! Det är nog snarare du som är "torsk", och har svårt att acceptera andra åsikter än dina egna.
Om din näsa känner någon doft av feminism, så kanske du ska beställa ett näsjobb hos Trenneborg.

Min åsikt om klädsel och beteende är glasklar, men måhända "omtumlande" för dig.
Om åsikten till äventyrs skulle irritera någon, så är det väl närmast berörd förhistorisk dinosauries problem!

Att diagnostisera GM bör vara en grannlaga uppgift för medicinsk expertis.

Hmm...du menar att storyn kanske är ett hittepå av något slag eller att något fått honom att backa? Tanken är ju att han kanske är en sån som har svårt att slutföra saker måhända men han har ju uppenbarligen fixar vissa saker. Snarare kan det väl vara så att det är såpass normalt at liksom många människor ha svårt att med vett och vilja skada en människa som inte gjort en något. De flesta skulle nog inta ha problem med att skada, kanske t.o.m. döda någon om denne attackerar en eller så. Men annars kan det ofta vara rätt problematiskt att motivera sig till en typ av våldshandling mot någon man inte upplever sig hotad av.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-03-16 kl. 12:21.
Citera
2016-03-16, 12:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpism
Det har du missuppfattat. Påstod inte att tjejen saknar människovärde.
Det gör bara muslimer och araber imho.
Tycker bara att det är bisarrt...att han valde en prostituerad för megalomaniska plan.
Killen har ju uppenbarligen misslyckats i sina kontakter med kvinnor, de har dragit sig ur förhållandet som aldrig blivit av.
En prostituerad, eller vi kan kalla henne eskort, har som jobb att verka intresserad, imponerad, kåt och glad. En nödvändighet för att tjäna bra. Doktorn som har svårigheter med att tolka kvinnors språk och uppträdande tror på hennes spelade intresse.
Dessutom var det ju praktiskt, att snabbt få till ett nytt möte där han kunde genomföra sin plan, bara att betala och boka ny träff. Med en "vanig" kvinna kanske han skulle varit tvungen att truga och bjuda och vänta in tillfället.
Citera
2016-03-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Killen har ju uppenbarligen misslyckats i sina kontakter med kvinnor, de har dragit sig ur förhållandet som aldrig blivit av.
En prostituerad, eller vi kan kalla henne eskort, har som jobb att verka intresserad, imponerad, kåt och glad. En nödvändighet för att tjäna bra. Doktorn som har svårigheter med att tolka kvinnors språk och uppträdande tror på hennes spelade intresse.
Dessutom var det ju praktiskt, att snabbt få till ett nytt möte där han kunde genomföra sin plan, bara att betala och boka ny träff. Med en "vanig" kvinna kanske han skulle varit tvungen att truga och bjuda och vänta in tillfället.

Det kan nog variera mellan olika kunder också hur pass mycket ansträngning det kräver att verka intresserad medan andra kunder kanske uppfattas som så avvikande eller obehagliga att de faktiskt avvisas. Tycker det låter lite dådär kvasifeministiskt att förutsätta att han tror på eskortens teater eller vad man ska kalla det (skulle han tro att hon var så förtjust är det tämligen meningslöst att behöva tvånget?). Det är antagligen mer bekvämlighet än något annat, i vart fall kanske inledningsvis, kanske t.o.m. att de normalt sett inte vill känna varandra så väl...något indikerar ju så även här. Eftersom han avbröt projektet när han insåg att hon var saknad ju.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-03-16 kl. 13:10.
Citera
2016-03-16, 13:02
Medlem
Beatriceaurores avatar
Ett exempel på hur försvarsadvokater ljuger för att skydda sin klient är att doktorn först skulle ha byggt bunkern som en sorts "Panic room" (ett annat etablerat uttryck, "säkerhetsrum" eller liknande), där han skulle kunna gömma sig och vara säker om atomkrig eller annat otäckt utbröt. Men att han alldeles nyligen kommit på att oj, han skulle kunna ha bunkern till sexgrotta för tid och evighet.
Det är klart att galningen planerat för sextvång under många år.
Citera
2016-03-16, 13:33
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hmm...du menar att storyn kanske är ett hittepå av något slag eller att något fått honom att backa? Tanken är ju att han kanske är en sån som har svårt att slutföra saker måhända men han har ju uppenbarligen fixar vissa saker. Snarare kan det väl vara så att det är såpass normalt at liksom många människor ha svårt att med vett och vilja skada en människa som inte gjort en något. De flesta skulle nog inta ha problem med att skada, kanske t.o.m. döda någon om denne attackerar en eller så. Men annars kan det ofta vara rätt problematiskt att motivera sig till en typ av våldshandling mot någon man inte upplever sig hotad av.
Nej för tusan! Jag menar absolut inte att det är något hittepå!!
Jag ogillade tonen i Lodbrok09 inlägg och uttryckte mig möjligen otydligt tidigare.

Det MT har genomfört ska han ta sitt straff för. Vad detta i slutändan kommer att fastställas till återstår att se.
Att han har svårt att slutföra saker blev denna gång turligt nog till något positivt mitt i allt elände för BO.

Precis som du så klokt antydde tidigare, så är ju dådet inte mer förlåtligt för att han tog en eskort i st f en dagisfröken eller en snickare som sin fånge.
Han har trots allt bevisligen drogat BO och minst genomfört ett olaga frihetsberövande som varat under flera dygn där hon har hållits instängd emot sin vilja.

Jag skulle inte må dåligt ifall HR kommer fram till en straffskärpning, men skulle likafullt få acceptera vilken dom som än senare vinner laga kraft.
Citera
2016-03-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Nej för tusan! Jag menar absolut inte att det är något hittepå!!
Jag ogillade tonen i Lodbrok09 inlägg och uttryckte mig möjligen otydligt tidigare.

Det MT har genomfört ska han ta sitt straff för. Vad detta i slutändan kommer att fastställas till återstår att se.
Att han har svårt att slutföra saker blev denna gång turligt nog till något positivt mitt i allt elände för BO.

Precis som du så klokt antydde tidigare, så är ju dådet inte mer förlåtligt för att han tog en eskort i st f en dagisfröken eller en snickare som sin fånge.
Han har trots allt bevisligen drogat BO och minst genomfört ett olaga frihetsberövande som varat under flera dygn där hon har hållits instängd emot sin vilja.

Jag skulle inte må dåligt ifall HR kommer fram till en straffskärpning, men skulle likafullt få acceptera vilken dom som än senare vinner laga kraft.

Ja frihetsberövandet har ju skett och hans avsikter verkar ju dunkla minst sagt. Det verkar ju inte som att han på något sätt meddelat henne sina egentliga avsikter när hon redogör för händelsen genom antaganden om hans avsikter (fan vet om han själv vdt vad han tänkt sig i förlängningen? Att det är relativt väl planert är ju klart men hur länge han avsåg hålla henne?).
Citera
2016-03-16, 19:57
Medlem
Jag tycker också att han har använt sig av psykologisk tortyr för att bryta ner henne psykiskt. Han kanske lärde sig en del om det när han var elitsoldat.
Citera
2016-03-16, 22:06
Medlem
Beatriceaurores avatar
Att diagnostisera GM bör vara en grannlaga uppgift för medicinsk expertis.[/quote]
Jag tror inte att det kommer att bli så väldigt svårt.
Citera
2016-03-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Jag tycker också att han har använt sig av psykologisk tortyr för att bryta ner henne psykiskt. Han kanske lärde sig en del om det när han var elitsoldat.

Att vara jägarsoldat i Kiruna innehåller inga sådana element i utbildningen, vad jag vet. Dom metoderna råder inte över vädrets makter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in