2015-09-24, 18:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Varför inte ta en bild på hans namn och vad för mer information man kan läsa om han på denna medlemslista?
Där står enbart hans adress o telefon o det tänker jag inte lägga ut.

Utöver denna information har alla medlemmar möjlighet att skriva in litet personliga data som hobbies, utbildning etc. Men han har inte fyllt i någon sådan info.
Citera
2015-09-24, 22:25
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nu har det ju redan från början framgått att han har läkarlegitimation, du är uppenbarligen inte medlem i Mensa!

Huruvida personen i fråga verkligen är medlem i någon intelligens-klubb är i sak irrelevant. Det intressanta är att han själv tycker det är viktigt.
Citera
2015-09-25, 19:43
Medlem
Det känns som att han har planerat det ett tag att hålla någon inspärrad i den ljudisolerade bunkern, han kanske till och med redan har gjort det mot någon.

Någon mer än jag som tycker den misstänkte liknar lite psykopaten Christopher Silverbielke som har huvudrollen i en serie romaner skrivna av Dag Öhrlund och Dan Buthler?
Citera
2015-09-25, 19:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Han är definitivt medlem i Mensa och han fick läkarlegitimation 2008, minns honom som begåvad med maxbetyg från naturvetenskapliga programmet. Han genomförde värnplikten som Lapplandsjägare på I22/Lapplandsjägarregemente (något som ställer mycket hårda psykiska och fysiska krav och en mycket god förmåga att fungera i grupp/sammarbeta), så hans psyke var bra då iaf och han klarade uppenbarligen psykologsamtalen, men det kan ju hända mycket på 18 år..
Kan det vara så att gärningsmannen jag är en så kallad A-person,dvs en som ska toppprestera på allting.studier språk idrott och så vidare....
min erfarenhet är att sådana personer naturligtvis är väldigt duktiga men sällan det verkligt kreativa spetsbegåvningarna inom ett område. Det är oftast är lite små nördiga som är det. Men i värsta fall kan även Apersonen mer eller mindre i hemlighet bära på mörka sidor. Kanske är det så här...
Citera
2015-09-26, 03:17
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kan det vara så att gärningsmannen jag är en så kallad A-person,dvs en som ska toppprestera på allting.studier språk idrott och så vidare....
min erfarenhet är att sådana personer naturligtvis är väldigt duktiga men sällan det verkligt kreativa spetsbegåvningarna inom ett område. Det är oftast är lite små nördiga som är det. Men i värsta fall kan även Apersonen mer eller mindre i hemlighet bära på mörka sidor. Kanske är det så här...

Ja, i viss mån skulle jag nog säga han var det ja. Typ A-personligheter är dock väldigt drivna, begåvade och målfokuserade, men vissa är socialt inte så mogna och kan vara lite aggressiva (Men det växer man ifrån efter tonåren). Min erfarenhet är dock totala motsatsen dvs. Typ A-personligheter är de smartaste mest begåvade och framgångsrikaste människor jag känner, de är kända konstnärer, rika investment bankers, forskare, läkare/kirurger, modeller och företagare, så att de inte skulle tillhöra absoluta eliten/kreativa spetsbegåvingarna är ren idioti.
Citera
2015-09-28, 21:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Ja, i viss mån skulle jag nog säga han var det ja. Typ A-personligheter är dock väldigt drivna, begåvade och målfokuserade, men vissa är socialt inte så mogna och kan vara lite aggressiva (Men det växer man ifrån efter tonåren). Min erfarenhet är dock totala motsatsen dvs. Typ A-personligheter är de smartaste mest begåvade och framgångsrikaste människor jag känner, de är kända konstnärer, rika investment bankers, forskare, läkare/kirurger, modeller och företagare, så att de inte skulle tillhöra absoluta eliten/kreativa spetsbegåvingarna är ren idioti.
Nja, nu lämnar vi väl ämnet, men om du ser på exempelvis Albert Einstein - kanske 1900-talet mest betydande kreativa personlighet, så var han ingalunda någon "A-personlighet". Faktum är att jag på rak arm inte kommer på någon toppforskare som kvalar in som A-människa.
Citera
2015-09-29, 00:26
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nja, nu lämnar vi väl ämnet, men om du ser på exempelvis Albert Einstein - kanske 1900-talet mest betydande kreativa personlighet, så var han ingalunda någon "A-personlighet". Faktum är att jag på rak arm inte kommer på någon toppforskare som kvalar in som A-människa.

Totalt OT, men läser du på ser du att det finns mängder. Einstein var duktig på fysik/matematik men kreativ skulle jag inte vilja påstå. Både den speciella relativitetsteorin och den allmänna relativitetsteorin är inga mästerverk om man ser till kreativa lösningar/tänkande. Att han inte var typ A är väl fullständigt självklart då han är urtypen på en känslig tönt.
Citera
2015-09-29, 14:54
Medlem
Åklagaren är ännu inte klar med utredningen och kommer att begära en förlängning av häktningen som går ut nästa vecka.
Citera
2015-10-03, 17:08
Medlem
Citat:
Åklagaren är ännu inte klar med utredningen och kommer att begära en förlängning av häktningen som går ut nästa vecka.

Åklagaren begärde en förlängning av häktningen och fick den misstänkte häktad en månad till, vilket han gick med på.
Citera
2015-10-05, 16:13
Medlem
Citat:
Den man i 35-årsåldern som misstänks ha hållit en kvinna inspärrad under en vecka kan vara sjuk. Han har genomgått en liten sinnesundersökning som visar att han vid tidpunkten för gärningen kan ha haft en allvarlig psykisk störning.

http://www.expressen.se/kvallsposten...psykiskt-sjuk/
Citera
2015-10-07, 10:51
Medlem
Citat:
Läkaren misstänks ha hållit en kvinna fången på sin gård i Skåne – i en vecka.
Vad kvinnan utsatts för är sekretessbelagt och i en psykiatrisk utredning rekommenderas nu en stor undersökning av mannen eftersom man inte kunnat greppa hans tankevärld.

Citat:
Nu befarar läkaren att karriären inom sjukvården är över. Enligt yttrandet "utgår han ifrån att han ska förlora sin läkarlegitimation".
Aftonbladet har pratat med 37-åringens advokat Mari Schaub som avböjer att kommentera både utredningen och resultatet av den psykiatriska undersökningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21535792.ab
Citera
2015-10-07, 14:13
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21535792.ab

va smart han är som kan räka med att hans karriär som läkare är över.... IQ !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in