2016-01-16, 11:50
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyKuken
Jag har nu läst igenom FUP:en och synd att "fredlös" inte längre är ett straff som används.

Vad var grejen med maskerna och med de holländska ID-korten? Vem var denne holländare och var inte en av maskerna väldigt lik denna person?
Han tänkte klä ut sig till Holländaren/klädde ut sig till denne (?) och tänkte på så sätt smuggla hem kvinnan med rullstol och falskskyltad bil. Hur han fått tag på dessa id/kör-kort framkom inte i fup del 1
Senast redigerad av Heltigenomfel 2016-01-16 kl. 11:53. Anledning: (?)
Citera
2016-01-16, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyKuken
Jag har nu läst igenom FUP:en och synd att "fredlös" inte längre är ett straff som används.

Vad var grejen med maskerna och med de holländska ID-korten? Vem var denne holländare och var inte en av maskerna väldigt lik denna person?
berätta mer om detta
Citera
2016-01-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltigenomfel
Ja alltså det är skrämmande att det finns såna här idioter, man undrar över mörkertalet. Om han nu inte redan finns i något DNA-register och är så narcissistisk att han tror att han aldrig skulle åka fast så spelar lämnat "bevis" efter sig mindre roll. DNA måste ju jämföras med någon för att man ska veta vem det kommer ifrån. Man kan ju i såna här fall vara tacksam över att han verkar vara just narcissistisk och därmed risktagande med följden att han underskattar andra.
Citera
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Överlämnade han sig till polisen?

Stod att hon och någon gick till polisen
När han upptäckte att hon var anmäld saknad tog han med sig henne till polisen där hon skulle säga till dem att allt var bra och att de inte skulle leta efter henne, men polisen blev misstänksamma och tog kvinnan åt sidan. Då avslöjade hon allt.
Citera
Bannlyst
Citat:
läsa lite i tråden kanske.

inte många afrikaner heter väl så?
Norsk rötter?, låter inte svenskt ändå.
Citera
2016-01-16, 11:55
Bannlyst
Vem är kvinnan vet vi det? Hur ser hon ut ?
Citera
2016-01-16, 11:56
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren
Norsk rötter?, låter inte svenskt ändå.
Känns väldigt oviktigt om han har norskt ursprung.
Det känns inte som en "mena-person" iaf.
Det finns störda svenskar också, just saying..
Citera
2016-01-16, 11:58
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Sekretess på kvinnan och det känns för min del helt ointressant vem hon är.
Vill hon gå ut i media och berätta så ok, annars tycker jag vi låter henne vara.
Stackars människa.
Citera
2016-01-16, 12:03
Bannlyst
Citat:
Vill hon gå ut i media och berätta så ok, annars tycker jag vi låter henne vara.
Stackars människa.

Nej jag vill veta om hon är snygg och vad för sort hon är . Svensk blond eller utlänning ?
Citera
2016-01-16, 12:03
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Stackars människa.
Vilken fullständig mardröm hon hamnade i! Tänk att bli inlåst av en dåre i en rymningssäker bunker, tänk anhöriga som undrar vad som hänt. Det är en monstruös mardrömstanke att tänka sig att någon av ens egna anhöriga bara skulle försvinna en dag och aldrig återfinnas, ännu mer hemskt att tänka sig att denne är inlåst av ett monster i någon håla. Jag hoppas verkligen att det här monstret får livstid. Inte så mycket för straffvärdet i sig utan för att han aldrig ska kunna upprepa vad han gjort. De flesta mord är lindrigare än det här brottet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Någon har i tråden gjort vissa efterforskningar och det är inte omöjligt att tänka sig att kvinnan i fråga är en arbetare på en massagesalong. Vi vet dock inget säkert. Och det spelar egentligen ingen roll.
Citera
2016-01-16, 12:13
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Vilken fullständig mardröm hon hamnade i! Tänk att bli inlåst av en dåre i en rymningssäker bunker, tänk anhöriga som undrar vad som hänt. Det är en monstruös mardrömstanke att tänka sig att någon av ens egna anhöriga bara skulle försvinna en dag och aldrig återfinnas, ännu mer hemskt att tänka sig att denne är inlåst av ett monster i någon håla. Jag hoppas verkligen att det här monstret får livstid. Inte så mycket för straffvärdet i sig utan för att han aldrig ska kunna upprepa vad han gjort. De flesta mord är lindrigare än det här brottet.

Någon har i tråden gjort vissa efterforskningar och det är inte omöjligt att tänka sig att kvinnan i fråga är en arbetare på en massagesalong. Vi vet dock inget säkert. Och det spelar egentligen ingen roll.
Snubben som är nyfiken på kvinnan känns som en copycat... Usch

Verkligen en mardröm, stackars människa.
Det finns några potentiella Hannibals där ute..
Hon hade otur.
En sjuk person som gjort detta.
Riktigt jävla sjuk.
-och så undrar mina kompisar varför jag inte följde med den där snygga killen på krogen för ett ligg.
Citera
2016-01-16, 12:14
Medlem
Citat:
Han tänkte klä ut sig till Holländaren/klädde ut sig till denne (?) och tänkte på så sätt smuggla hem kvinnan med rullstol och falskskyltad bil. Hur han fått tag på dessa id/kör-kort framkom inte i fup del 1

Med en jävla mask!? Jag missade också den falska registreringsskylten i FUP:en. Är du säker på att du inte rör ihop det med registreringsskylten som de fann i bilen som fungerade som en extra? Den hade nämligen samma registreringsnummer som den svenska Volvon Frtizl #2 körde.

Spekulerar du mest? Känns sjukt riskabelt att med mask försöka lura polisen att man är holländare. Men samtidigt körde han ju kvinnan till polisen och gick in där tillsammans med henne...
Något annat som är spännande är det DNA som hittades på maskerna som tillhörde någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in