2016-02-25, 06:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Det är rent trams...

Du missade att kommentera min huvudpoäng. "Bäst av allt vore dock om det var ökad ekonomisk kompensation till brottsoffer som praxis och straffarbete."
Citera
2016-02-25, 07:02
Medlem
Ambivalenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
För 15 år sedan bodde han väl i Stockholm och pluggade på Karolinska. Det behöver ju såklart inte utesluta att han hänger i en Helsingborgskanal, men vad hos dig är det som väcker denna misstanke? Det var någon där som pratade om att bygga bunker och låsa in någon? För isf var det nog inte han, då det verkar vara en idé han fått efter att ha misslyckats med flera förhållanden.

Om han var från Lund, är det inte konstigt att han rör sig bland Helsingborgare (det omvända likaså.)

När jag såg de nyare bilderna på snubben, var det två saker som gjorde att jag kände igenom honom. Vill bara bekräfta att jag INTE har rätt.
Vad det är som väcker mina misstankar, är inte något jag vill gå ut med
Citera
2016-02-25, 07:08
Medlem
Hett temperament
En person i Martin Trenneborgs närhet beskriver honom som en person med ett hett temperament och som kunde höja rösten när han blev irriterad.
En annan vän, som Kristianstadsbladet har pratat med, beskriver Martin Trenneborg som superintelligent.
– Det har känts som att han är för vass, intellektuellt sett, för sitt eget bästa och att det kanske sätter spår i den sociala förmågan. Han har ett intellektuellt svar på allting och pratar inte känslomässigt, har vännen tidigare berättat för tidningen.
Vännen säger också till Kristianstadsbladet att deras relation framför allt kretsade kring det gemensamma fritidsintresset. Men att de kanske aldrig pratade riktigt på djupet.
– Han är hjälpsam, lite "socially awkward", trevlig. Det är ingen människa man tittar på och tänker att han kommer att låsa in och utnyttja en kvinna, säger vännen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...s-hemliga-liv/
Citera
2016-02-25, 07:42
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeSeth
Noterade också att det är otroligt likt boken Uppgörelsen. Silfverbielke pratar amerikansk engelska i den boken, har jag för mig. I en annan bok (Grannen), där han i sin villa byggt en cell/ljudisolerad spa-avdelning där han håller fångar, pratar han svenska med tysk brytning med sina offer.

Otroligt. Det där tror jag utredarna gärna vill veta. Är Grannen skriven av samma författare? Han kanske lever som "Tärningsspelaren" också?
Citera
2016-02-25, 08:33
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Typiskt flashback, alltid när det är en svensk GM så översvämmas tråden av wannabe-läkare som förklarar gm för psykiskt sjuk. För om GM bara skulle vara ond så passar det inte in på den rasistiska agendan som så många bedriver här på forumet.

Svenska GM får automatiskt diagnosen aspbergers. Vad ska man säga om de tyska nazisterna? Aspbergare allihop eller, enligt samma logik?

De tyska nazisterna hade ju en karismatisk ledare som inte sällan betraktats som psykiskt sjuk.
Det tillhör väl medias dramaturgi att utmåla vissa som onda andra som sjuka osv.
Dessa IS krigare då som skär huvudet av folk och spränger sig själva i luften, har de ngn gång betraktats som annat än onda av media? De flesta av dom har säkert en rad diagnoser.
Citera
2016-02-25, 09:34
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Han är 170 cm lång.
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Visst är det en fördel att vara längre än tjejen, men helst ska du också vara längre än konkurrenterna.

Även 155 cm-damer brukar uppskatta storvuxna män. Är du 170 cm lång så är 90% av de andra hannarna längre än du. Det betyder inte att det är kört, men det betyder definitivt uppförsbacke.
har vi här 2 <170 killar

Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Meh. Jag är 165cm, aldrig haft några problem med tjejer. Finns många män här som är 160-170cm, kanske framförallt utlänningar men relativt ofta ser jag svenska män som är runt min längd, i te.x kön på ICA. De gånger man känt sig ovanligt kort kan jag nästan räkna på en hand :P
exakt så

att han var lång eller kort spelar absolut INGEN roll att han inte "KUNDE HA FLICKVÄN PÅ NORMALA SÄTTET" som han uttryckte sig, och därför var tvungen att bura in en!
utan anledningen att han kände så är hans könsorgans handikapp.
Citera
2016-02-25, 09:53
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Otroligt. Det där tror jag utredarna gärna vill veta. Är Grannen skriven av samma författare? Han kanske lever som "Tärningsspelaren" också?

Ja båda böckerna är delar i en bokserie om Christoffer Silvferbielke, en riktig psykopat. Det är Dag Öhrlund och Dan Butler som skriver böckerna.
Citera
2016-02-25, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
har vi här 2 <170 killar

exakt så

att han var lång eller kort spelar absolut INGEN roll att han inte "KUNDE HA FLICKVÄN PÅ NORMALA SÄTTET" som han uttryckte sig, och därför var tvungen att bura in en!
utan anledningen att han kände så är hans könsorgans handikapp.

Så GM som verkar tänka allt annat än normalt har plötsligt lämnat en trovärdig förklaring? Själv skulle jag inte dra några enkla slutsatser med tanke på GMs komplexa problem.
Citera
2016-02-25, 10:25
Medlem
Finns det info om vart han var anställd som läkare?
Citera
2016-02-25, 10:37
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Han våldtog ju henne första gången när han drogat henne med preparerade jordgubbar hemma hos henne. Sen vet man ju faktiskt inte riktigt vad som hänt när hon varit drogad i bunkern. Hon kan ju ha varit mer eller mindre nedsövd och han har våldtagit henne utan att hon minns. Kanske hon anar men förtränger. Men, att han våldtog henne när hon var drogad innan han körde ut henne i rullstolen, bara det tycker jag borde räknas som grov våldtäkt.
Det oxå visar att han är verkligen sjuk i huvudet. Hon är ju prostituerad. Han betalade I FÖRVÄG, han kunde haft samlag utan att behöva sova ner och våldta...
Citera
2016-02-25, 11:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Han hade nog tänkt att det skulle bli de två, att hon skulle lära sig/börja älska honom efter en tid.
Han lät henne ju komma ut för att avanmäla sitt försvinnande efter en kort tid, så han kan ha känt sig trygg att hon inte skulle överge honom då.
Han har råkat illa ut som barn. Helt klart. Han är sjuk. Frågan är vem som ska lastas för hans beteende och de skador han orsakat?
Spännande, faktiskt. Hur groteskt det än må låta.
BO måste få upprättelse och ersättning, men från vem,
Han behöver inte ha råkat illa ut som barn. Om en aspegerdiagnos stämmer har den ingenting med hemmamiljö och barnuppfostran att göra. Man vet inte varför störningen uppstår, men den beror INTE på "kalla mödrar" som man trodde på 70-talet, vilket arma mammor fick lida svårt för under denna period.
Att denne superintelligente ? läkare gjorde något så vansinnigt dumt som att ta med henne till polisstationen pekar mot en autismstörning. Har med autistens oförmåga/svårighet att sätta sig in i andras känslor, och i det här fallet andras tänkande, att göra.
Citera
2016-02-25, 11:05
Jämfört med andra galningar runt om i världen så har det väl inte visat sig att de skulle vara okapabla att träffa varken tjejer eller ha samlag. Gemensamt är väl ett sjukt kontrollbehov/sadism och en röra av psykyska störningar/ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in