2016-02-24, 21:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han hade gott om lugnande, först fick hon Flunitrazepam ( Rohypnol), sedan satte han en PVK och gav Dormicum i.v en gång i timmen. Dormicum är starkt, kortvarigt sövande.

Psykopat vet jag inte men Asperger kanske.
Vill inte gå tillbaka i de 74 sidorna här, men är karln verkligen legitimerad läkare? Jag försöker verkligen hålla mig frisk efter att ha träffat lite för många doktorer som haft fel i huvudet i kombination med stor makt, t ex över att skriva ut farliga mediciner.
Gissar att han är aspergare, efter att ha läst i dagens DN om hans utökade planer på att även lura in "tre stycken she-mails"i bunkern, där de skulle få ha pools (stolpar) att hålla sig i form på.
Tre mans-kvinnor som sexobjekt pekar också mot någon sorts autism, dessa personen är inte sällan förvirrade angående sin egen person, är jag man? kvinna? ingedera, eller både-och?

Detta att han gick till polisen tillsammans med offret tyder på en autismdiagnos; en förbluffande blandning av smartness och otrolig dumhet.
Citera
2016-02-24, 22:23
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Martin fick 10 år, hade det spelat någon roll om han fick 20 år istället? För honom såklart, men för samhället?

Med tanke på att det handlar om en väldigt störd och farlig person så spelar det självklart enormt stor roll om han sitter inlåst i säkert förvar eller är ute i samhället.
Det är det primära skälet till att han aldrig borde släppas ut öht.
Citera
2016-02-24, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Med tanke på att det handlar om en väldigt störd och farlig person så spelar det självklart enormt stor roll om han sitter inlåst i säkert förvar eller är ute i samhället.
Det är det primära skälet till att han aldrig borde släppas ut öht.
Håller med om det, samhället måste skyddas mot en sån person. Han har varit "vanlig" utåt sett samtidigt som han planerat djävulska saker som han sen iscensatt helt jävla iskallt. En mycket störd hjärna som kvinnor måste skyddas mot. Tror inte ens att han inser att han gjort fel! Han kommer absolut att fortsätta på liknande sätt den dag han släpps ut. Lås in, kasta nyckeln
Citera
2016-02-24, 23:10
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vill inte gå tillbaka i de 74 sidorna här, men är karln verkligen legitimerad läkare? Jag försöker verkligen hålla mig frisk efter att ha träffat lite för många doktorer som haft fel i huvudet i kombination med stor makt, t ex över att skriva ut farliga mediciner.
Gissar att han är aspergare, efter att ha läst i dagens DN om hans utökade planer på att även lura in "tre stycken she-mails"i bunkern, där de skulle få ha pools (stolpar) att hålla sig i form på.
Tre mans-kvinnor som sexobjekt pekar också mot någon sorts autism, dessa personen är inte sällan förvirrade angående sin egen person, är jag man? kvinna? ingedera, eller både-och?

Detta att han gick till polisen tillsammans med offret tyder på en autismdiagnos; en förbluffande blandning av smartness och otrolig dumhet.
Å andra sidan har han lyckats att ta en läkarexamen vilket tyder på att hans eventuella autism inte riktigt räcker som förklaringsmodell.
Han är nog bara helt jävla sjuk i huvudet helt enkelt.
Citera
2016-02-24, 23:25
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har nog inte särskilt mycket med ondska att göra. Däremot en perverterad sexualitet i kombination med grav empatistörning. Återfinns förmodligen någonstans inom autismspektrumet. Han kommer inte att dömas till vård.
Ja, Asperger/högfungerande autism antagligen. Den diagnosen baseras ju i synnerhet på empatistörning, någon gång så grav att man dödar helt utan skam eller ånger. Att vara intresserad av minutiöst planerande, med t ex klockslag på minuten, millimeter-perfekt karta över området där dådet ska ske, inköp av specialutrustning för händelsen, noggrann redogörelse för vad sakerna har kostat etc är typiskt högfungerande autisktiskt beteende
Att skryta över sina bravader på ett sådant sätt att man blir avslöjad är också typiskt för högfungerande autism och hänger ihop med (olika grader av) avsaknad av insikt i hur andra tänker. Det egna jaget är ständigt i fokus, mår jaget bra av att berätta om mina fantastiska bravader så berättar jag, för att detta känns skönt och bra för mig, utan att riktigt förstå att åhörarens inlevelseförmåga, tankeverksamhet och egna slutsatser innebär ett avslöjande.

Jag tror inte att han kommer att klassas som så psykiskt "sjuk" att han slipper fängelse. Men han är farlig, och kommer inte vara ett dugg mindre autistisk när han släpps ur fängelset.
Citera
2016-02-24, 23:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Å andra sidan har han lyckats att ta en läkarexamen vilket tyder på att hans eventuella autism inte riktigt räcker som förklaringsmodell.
Han är nog bara helt jävla sjuk i huvudet helt enkelt.
Nej nej, att han klarat en läkarexamen visar bara att befinner sig högt upp på autism-skalan - de mest extremt autistiska saknar ju tal och fungerar egentligen inte på något sätt, kan inte klara livhanken på egen hand.
Att kunna avskärma känslor för andra, att kunna fokusera på ett mål (examen) utan att t ex avbrytas en enda minut av sorg för att mamma dör eller hunden blir överkörd under studietiden kan vara en fördel i karriären. Aspergare kan ha fotografiskt minne (perfekt för studier) och vara mycket duktiga på tabeller, siffror, statistik etc, allt utom medmänsklighet, inlevelse, empati.
Tyvärr genomgår blivande läkare inga prov i dessa egenskaper, genom obligatoriska intervjuer t ex.
Citera
2016-02-24, 23:37
Medlem
Ambivalenzs avatar
Är det någon som känner/kände denna Martin?
Har en stark misstanke att det är en som hängde på DALnet (#helsingborg) för 15 år sedan.
Han kallade sig för Krucifix.
Citera
2016-02-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nej nej, att han klarat en läkarexamen visar bara att befinner sig högt upp på autism-skalan - de mest extremt autistiska saknar ju tal och fungerar egentligen inte på något sätt, kan inte klara livhanken på egen hand.
Att kunna avskärma känslor för andra, att kunna fokusera på ett mål (examen) utan att t ex avbrytas en enda minut av sorg för att mamma dör eller hunden blir överkörd under studietiden kan vara en fördel i karriären. Aspergare kan ha fotografiskt minne (perfekt för studier) och vara mycket duktiga på tabeller, siffror, statistik etc, allt utom medmänsklighet, inlevelse, empati.
Tyvärr genomgår blivande läkare inga prov i dessa egenskaper, genom obligatoriska intervjuer t ex.

Typiskt flashback, alltid när det är en svensk GM så översvämmas tråden av wannabe-läkare som förklarar gm för psykiskt sjuk. För om GM bara skulle vara ond så passar det inte in på den rasistiska agendan som så många bedriver här på forumet.

Svenska GM får automatiskt diagnosen aspbergers. Vad ska man säga om de tyska nazisterna? Aspbergare allihop eller, enligt samma logik?
Senast redigerad av Writer.X 2016-02-25 kl. 00:11.
Citera
2016-02-25, 00:50
Medlem
Han måste ha fler offer i bagaget.
Citera
2016-02-25, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalenz
Har en stark misstanke att det är en som hängde på DALnet (#helsingborg) för 15 år sedan.
Ursäkta min okunnighet men vad är DALnet?
Citera
2016-02-25, 01:49
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Ursäkta min okunnighet men vad är DALnet?
För två decennier sedan, när internet såg väldigt annorlunda ut, chattade ungdomar med varandra med hjälp av ett protokoll på internet som kallades IRC (Internet Relay Chat). Det fanns en stor mängd nätverk som använde detta protokoll och ofantlig mängd kanaler (läs rum), benämnda med tecknet # i början av kanalnamnet i dessa nätverk.

DALnet var ett sådant nätverk. #Helsingborg är alltså en kanal (ett chattrum) i det DALnets nätverk.

Läs mer om IRC här: http://unvis.it/sv.wikipedia.org/wik...net_Relay_Chat
Senast redigerad av Afrosvensk 2016-02-25 kl. 01:55.
Citera
2016-02-25, 03:55
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalenz

För 15 år sedan bodde han väl i Stockholm och pluggade på Karolinska. Det behöver ju såklart inte utesluta att han hänger i en Helsingborgskanal, men vad hos dig är det som väcker denna misstanke? Det var någon där som pratade om att bygga bunker och låsa in någon? För isf var det nog inte han, då det verkar vara en idé han fått efter att ha misslyckats med flera förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in