Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Läste att båda hade haft masker på sig när han fraktat henne till bunkern. Är inte det lite suspekt ifall någon sett dom?

Det finns billiga masker så naturtrogna att folk kan gå genom passkontroller med dem. Det är ju inte karnevalsmasker med ett gummisnöre i nacken direkt.
Citera
2016-01-16, 21:53
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Läste att båda hade haft masker på sig när han fraktat henne till bunkern. Är inte det lite suspekt ifall någon sett dom?
Som någon redan skrivit ovan. De där maskerna är så verklighetstrogna att de lätt lurar folk på avstånd. Man måste komma rätt nära för att se att de är fejk.

Här är en populär modell, jag har för mig att det är samma tillverkare som de som gärningsmannen haft, se hur verklighetstrogen den är: https://www.youtube.com/watch?v=G7Bs1UBMvu0
Citera
2016-01-16, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Som någon redan skrivit ovan. De där maskerna är så verklighetstrogna att de lätt lurar folk på avstånd. Man måste komma rätt nära för att se att de är fejk.

Här är en populär modell, jag har för mig att det är samma tillverkare som de som gärningsmannen haft, se hur verklighetstrogen den är: https://www.youtube.com/watch?v=G7Bs1UBMvu0

Jösses ja det var inte dåligt lite läskigt också
Citera
2016-01-16, 22:05
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Angående maskerna.
Hur fungerar trängselskatten? Blir bilen fotad som i en övervakningskamera, så bilderna kan/används av polisen ibland?

I så fall tror jag att maskerna användes i bilen? Observera att det jag tror är sällan sanningen
.............
.............
.............

Tack
Citera
2016-01-16, 22:06
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Jag tänkte också på det. Kan bilderna ljuga? Enligt media ska det ju vara så himla flyktsäkert. Själva bunkern kan jag förstå, men inte rastgården.
Hon var bojas när hon vistades utanför sin bunker står det.
Citera
2016-01-16, 22:10
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Jag är alltså inte säker. Dock så är det inget konstigt om ingen thaitjej är folkbokförd på adressen. Folk brukar inte vara folkbokförda på företagsadresser, är inte ens tillåtet. Och Sverige har mycket hög illegal invandring varför många inte är folkbokförda alls.

Jag reagerade över att sängen verkar vara en madrass på golvet utan täcke, talar ju ytterligare för att det är en salong.
Sängkläderna låg i en påse i en garderob och togs i beslag. Det blev blod på sängen när han satte infarten på henne.
Senast redigerad av Heltigenomfel 2016-01-16 kl. 22:16.
Citera
2016-01-16, 22:11
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson
Ja, helt otroligt dåligt utfört.

Såg ut som offret hade tillgång till matolja samt en kokplatta, Trenneborg hade inte överlevt många dagar om han hade spärrat in mig.

En halvliter 300°C olja i ansiktet gör det svårt att försvara sig.
Hon kunde inte ta sig ut eftersom det var två olika kodlås genom en sluss med tre dörrar, plus vanliga lås, reglar. Alla i stål. Hade han dött hade hon aldrig kommit ut.
Senast redigerad av Heltigenomfel 2016-01-16 kl. 22:15.
Citera
2016-01-16, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heltigenomfel
Hon kunde inte ta sig ut eftersom det var två olika kodlås genom en sluss med tre dörrar, plus vanliga lås, reglar. Alla i stål. Hade han dött hade hon aldrig kommit ut.

Jo om han haft en mobiltelefon på sig
Citera
2016-01-16, 23:02
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Angående maskerna.
Hur fungerar trängselskatten? Blir bilen fotad som i en övervakningskamera, så bilderna kan/används av polisen ibland?

I så fall tror jag att maskerna användes i bilen? Observera att det jag tror är sällan sanningen
.............
.............
.............

Tack
Biltullskamerorna fotograferar bara nummerplåten.
Citera
2016-01-17, 09:40
Medlem
For en bisarr sak.

Ikke minst kontrasten mellom den langtidsplanleggingen han tydeligen har utført og selve gjennomføringen av kidnappingen.

Leiligheten til BO ville jo gitt et helt annet inntrykk hvis GM hadde tatt to minutter ekstra for å ta med seg glas/sopor/sengkläder og bare kastet det i en soptunna langs veien samme dag som han kidnappet henne.

Man kan jo undres hvor mange forsvunnede kvinner som sitter fanget på tilsvarende måte rundt om kring i verden - sannsynligvis en del.
Citera
2016-01-17, 11:58
Medlem
Varför stod det i AB-blaskan att bunkern var gjord "ljud och ljusisolerad"?

Jag förstår att man inte bygger stora fönster om man vill gömma någon i bunkern, men farbror Fritzl:s offer klarade sig ändå utan dagsljus i åratals/årtionden, så det kan väl inte handla om D-vitaminbrist denne läkare oroa sig över? (och det finns ju piller för det besväret)

Det känns också lite konstigt att bygga en bunker ljudisolerad och sen förse bunkern med en rastgård..

Eller tror ni att offret planerades att "rastas" först efter att hon hade blivit "färdiguppfostrad" för att inte släppa iväg minsta lilla pip?
Citera
2016-01-17, 12:23
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför stod det i AB-blaskan att bunkern var gjord "ljud och ljusisolerad"?

Jag förstår att man inte bygger stora fönster om man vill gömma någon i bunkern, men farbror Fritzl:s offer klarade sig ändå utan dagsljus i åratals/årtionden, så det kan väl inte handla om D-vitaminbrist denne läkare oroa sig över? (och det finns ju piller för det besväret)

Det känns också lite konstigt att bygga en bunker ljudisolerad och sen förse bunkern med en rastgård..

Eller tror ni att offret planerades att "rastas" först efter att hon hade blivit "färdiguppfostrad" för att inte släppa iväg minsta lilla pip?
Inga fönster = ljusisolerad. Rätt naturligt om man vill gömma en fånge att det inte finns fönster som någon kan banka på.

Tror inte han brydde om sig detta. Och folk hänger upp sig alldeles för mycket på rastgården. Han var inte klar med sitt bygge och vi vet inget om hur han tänkte "rasta" henne. Rastgården har för övrigt bjälkar över sig varför han enkelt skulle kunna sätta ett metallnät över taket. För allt vi vet kanske han avsåg att rasta henne i rastgården efter att han smällt på ett metallnätstak, satt handfängsel på henne eller annan sadistisk pryl (tex fotkedja eller elektriskt halsband). SOM SAGT, allt var inte KLART när han tog henne tillfånga. Han verkar helt ha tappat tålamodet och slagit till innan allt var klart, finns ju lappar i bilen över planering, massa byggmaterial som skulle användas osv.

Skälet att det överhuvudtaget fanns en rastgård är väl att han avsåg att belöna gott uppträdande genom små förmåner, tex få frisk luft. Gud vet hur han avsåg att bestraffa misskötsamhet...
Straff och belöningar av fångar sker inom alla fångsystem, både reglerar och oreglerat. Även i det svenska fångsystemet kan den som missköter sig bli isolerad, vägras utevistelse i rastgård, få tv borttagen, få säng borttagen (endast madrass på golvet) och missade måltider och hygienmöjligheter. Vid skötsamhet kan tv-spel, utevistelser, bättre mat och annat fungera som belöningar. Allt det här är inte uttryckligt reglerat men så det fungerar i praktiken generellt sett. Och så har det fungerat i alla tider, den som är långtidsfången utan utsikt att friges blir relativt snabbt desperat och väldigt farlig och måste ges andra incitament än bestraffning för att sköta sig. Så det här monstret har haft lite koll på vad han sysslat med, den saken är säker.
Senast redigerad av AdamBomb 2016-01-17 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in