2016-02-24, 10:03
Bannlyst
10 år känns rätt mycket för 1 veckas kidnappning och utan att ha dödat någon.
Rättspsykiatrisk vård verkar åtminstone lite befogat.
Citera
2016-02-24, 10:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Tror ni verkligen det är så enkelt så att samhället blir en bättre plats genom att brottslingar får så hårt straff som möjligt?
När det gäller brottslingar med mycket hög återfallsrisk och som är mycket svåra att vårda/tala till rätta så är det alldeles självklart så, att samhället är tryggare så länge de sitter inne.
Citera
2016-02-24, 10:16
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpism
Vilken dare. Kidnappa en Thaihora. Latsas var amerikan. Gillar anvanda kondomer.

Nagon som vet om horan var en she-male?
nope, för han ville inte att hon ska vara gravid, gav henne p-piller

men han ville ta in flera pers i bunkern, bl-a 2 she-male

Citat:
Ursprungligen postat av thunk
10 år känns rätt mycket för 1 veckas kidnappning och utan att ha dödat någon.
Rättspsykiatrisk vård verkar åtminstone lite befogat.
det känns ju så.

folk som dödar får ibland mindre
Citera
2016-02-24, 10:22
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
som om det inte finns tjejer UNDER 170

Ang frågan det har väll diskuterats att han hade någon form av missbildning av penisen.

han hade någon enstaka flickvän förut, men inget som kunde hålla om han inte kunde ha normal samlag.
Då återstår prostituerade som inte frågar mkt.

Jag bara undrar varför valde han just denna för sitt offer?
I domen står att hon var "på besök i Sthlm"
Kanske var hon utländsk och han trodde att ingen skulle sakna henne?

Och? Testa att fråga 10 kvinnor, om de vill ha en man som är 170 eller kortare eller 170 eller längre.

Penismissbildningen kan säkert också vara något som plågar honom.
Citera
2016-02-24, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Instämmer! Hans advokats uttalande:
– Min klients reaktion var att han blev väldigt glad för att ha sluppit att ha bli dömd för en grov våldtäkt som han inte har begått, säger advokat Mari Schaub, läkarens försvarare.
Obehagligt att han inte dömdes för grov våldtäkt när han drogat henne, kidnappat och hållit henne inlåst och våldtagit henne upprepade gånger medan hon är hjälplös och försvarslös under inverkan av de droger han gett henne. Snacka om rädsla för sitt liv hon måste ha haft, de stunder hon var "klar" i huvudet. Fy fan vilket äckligt psykkräk han är. Är kvinnan som får värsta straffet, minnet av helvetet hon utsatts för, det kommer vara kvar hela livet. Han själv lär bli fri om 7 år eller nåt. Rättvist? Inte alls tycker jag.
Citera
2016-02-24, 10:53
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vidervärdigt vidrigt att han inte dömdes för grov våldtäkt. Vad trodde dom att han gjorde med henne där inne? Löste korsord i sängen?

Vadå trodde. Domstolen ska inte döma efter vad som misstänkt har skett utan vad som bevisat har skett. Jävligt tur är väl det.
Även om dom tyvärr frångår det ibland
Citera
2016-02-24, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Gå till polisen med sitt kidnappningsoffer. WP sir. Förstår att det säkert avhandlats 1000 gånger förut i tråden men har varken tid eller lust att läsa igenom.
Jag tror att han mest gjorde det för att slippa oroa sig att polisen sökte efter henne, han trodde nog det skulle bli lugnt sen så han kunde fortsätta sitt "förhållande" med kidnappade kvinnan. Polisen hade väl satt lapp på hennes dörr att de sökte efter henne vilket han såg när han skulle hämta nåt i hennes lgh.
Citera
2016-02-24, 11:48
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det blev antagligen inte rättspsyk för Martin hade inte psykos. Det här är vem Martin igentligen är. Breivik hade heller ingen psykos men där hade samhället intresse av stämpla honom som sjuk. Samhället kan ju inte ge Breivik delvis rätt i sin analys (men naturligtvis hade Breivik delvis rätt).
Citera
2016-02-24, 11:57
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Jag tror att han mest gjorde det för att slippa oroa sig att polisen sökte efter henne, han trodde nog det skulle bli lugnt sen så han kunde fortsätta sitt "förhållande" med kidnappade kvinnan. Polisen hade väl satt lapp på hennes dörr att de sökte efter henne vilket han såg när han skulle hämta nåt i hennes lgh.
japp
det står i FUPen att han blivit överraskad att hon var efterlyst, att han gick runt och funderade vad skulle han göra, att han gav henne "pistolen" för att känna sig så säker hon skulle gå till polisen och bra hämta ut sina nycklar.
han inbillade sig att hon var med på noterna
Citera
2016-02-24, 12:52
Medlem
badbollen3s avatar
att bli utsatt för något sånt här måste vara bland det värsta man kan vara med om. han bör bli fälld i hovrätten för våldtäkterna, och jag hoppas att han aldrig släpps ut. nog för att alla våldtäkter är oförsvarbara och avskyvärda, men jämför hagamannen med denna GM, så tycker jag att denna GM är värre. visst, hagamannen spred skräck i flera städer och våldtog flera kvinnor, och mordförsök på dem. men varje offer hade bara ett tillfälle med honom. den här liraren hade henne i en vecka och gjorde gud vet vad med henne, och han hade planerat att ha henne i flera år, samt andra. som sagt, jag försvarar inte på något sett hagamannen, bara att jag avskyr denna person mer.

jag vet inte om han har inspirerats av David Parker Ray eller inte, men likheterna är obehagligt lika. och det som stör en mer än alla såna här fall som uppdagas, är de som inte gör det. vem vet hur många i hela världen som är i såna här situationer? om David Parker Rays flickvän inte hade lämnat nycklarna på bordet, alternativt lagt dem 1 meter längre bort, så hade det antagligen aldrig dagens ljus. men den här liraren är ju en jubelidiot på mer än ett sätt, som åkte in till polisen. tack och lov för hans offers skull...

undrar vad han får för välkomnade på kåken? tycker inte att man hör så mycket om svenska fängelser, det var väl englas mördare man läste om senast som hade fått lite "kärlek"...
Citera
2016-02-24, 13:32
Medlem
purpurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Lika fascinerande varje gång ett brott begås där det finns minst en GM och ett BO. Ni utan hjärnceller bara snackar om antal år dom får sitta inne. Tror ni verkligen det är så enkelt så att samhället blir en bättre plats genom att brottslingar får så hårt straff som möjligt?

Martin fick 10 år, hade det spelat någon roll om han fick 20 år istället? För honom såklart, men för samhället? Det blir inte ett bättre samhälle bara för straffet blir högre. Det blir bara ett bättre samhälle när vi kan förstå vad som leder till att brottet begås och därefter jobbar efter det.

Ja han fick totalt 10 men kommer inte att sitta inne alla 10, det är problemet i Sverige det där "frikortet" man ger.

Varför inte göra om så att brottslingar sitter in fängelsestraffet totalt, därefter ger villkorligt. Befängt att korta ned straffet, för att på bekostnad av fängelsestraffet ge rum åt det villkorliga. Borde kunna vara en del för sig.
Citera
2016-02-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Han är 170 cm lång.
som om det inte finns tjejer UNDER 170

Visst är det en fördel att vara längre än tjejen, men helst ska du också vara längre än konkurrenterna.

Även 155 cm-damer brukar uppskatta storvuxna män. Är du 170 cm lång så är 90% av de andra hannarna längre än du. Det betyder inte att det är kört, men det betyder definitivt uppförsbacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in