2016-01-16, 13:49
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Hittar två kvinnor i 30 års åldern på Erik Dahlbergsgatan 30

M*rcela L*ndberg och J*hanna Ahlberg. Så nån av dom två borde möjligen vara BO.

Citat:
Sätter min peng på att BO är Johann* *hlberg. Hittade en bild på henne men vill inte länka den förrän det är helt bekräftat att det är hon .

Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Lo
Eftersom det står i aktbilagan att det är en lägenhet på nedre botten och J*hanna *hlberg har ett lågt lägenhetsnummer så sätter jag också mina pengar på att det är hon.
I tråden har det redan diskuterats, det finns en thaimassagesalong på nedre botten också varför offret kan vara en kvinna som arbetar där.
Citat:
Angående rastplatsen till bunkern ser det inte väldigt lätt ut att klättra över och fly?
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Jag tänkte också på det. Kan bilderna ljuga? Enligt media ska det ju vara så himla flyktsäkert. Själva bunkern kan jag förstå, men inte rastgården.
Hela konstruktionen var ju inte klar. Dessutom är det inte klarlagt hur han tänkt använda rastgården, han lär väl inte låta henne ha fri tillgång till den utan naturligtvis bevakar han den när hon är ute, eventuellt är hon då även försedd med handfängsel. Om man bemödar sig med isolerad bunker i en fejkad maskinhall, försedd med säkerhetssluss, kodlås och annat så gör man nog ingen miss gällande en tänkt rastgård. Om hon får vara ute i rastgården iförd handfängsel eller ej och under bevakning så lär det vara väldigt rymningssäkert.
Senast redigerad av AdamBomb 2016-01-16 kl. 13:51.
Citera
2016-01-16, 13:53
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Jag tänkte också på det. Kan bilderna ljuga? Enligt media ska det ju vara så himla flyktsäkert. Själva bunkern kan jag förstå, men inte rastgården.
Den var inte klar...eller koppel

Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Han verkar ju inte varit så klipsk direkt... Jävlar vilka tabbar om man läser FUP

Utveckla?

En annan grej, det snackas om källare och bottenplan, men bunkern låg väl i ladan?

Hade vart smart att gå till polisen om det gått bra, tänk om han istället bara gömt henne i bunkern?
Han hade väl ingen aknknytning till kvinnan?
Senast redigerad av lobstok 2016-01-16 kl. 13:59.
Citera
2016-01-16, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
I tråden har det redan diskuterats, det finns en thaimassagesalong på nedre botten också varför offret kan vara en kvinna som arbetar där.

Nej då hade väl för fan inte polisen gjort husrannsakan i i den lägenheten som visas i Fup. Du menar att BO är thaitjej eller nåt i den stilen?

Tror jag inte en sekund på när man sett bilderna från lägenheten verkar vara en helsvensk kvinna som bor där av prylarna att döma.
Citera
2016-01-16, 13:55
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb

Hela konstruktionen var ju inte klar. Dessutom är det inte klarlagt hur han tänkt använda rastgården, han lär väl inte låta henne ha fri tillgång till den utan naturligtvis bevakar han den när hon är ute, eventuellt är hon då även försedd med handfängsel. Om man bemödar sig med isolerad bunker i en fejkad maskinhall, försedd med säkerhetssluss, kodlås och annat så gör man nog ingen miss gällande en tänkt rastgård. Om hon får vara ute i rastgården iförd handfängsel eller ej och under bevakning så lär det vara väldigt rymningssäkert.
Lite svårt att ljudisolera den där rastgården. Han hade nog tänkt sej handfängsel, som du skriver, och kanske munkavle och övervakning. Eller kanske kedja fast henne på nåt vis. Fy fan.
Citera
2016-01-16, 13:59
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Nej då hade väl för fan inte polisen gjort husrannsakan i i den lägenheten som visas i Fup. Du menar att BO är thaitjej eller nåt i den stilen?

Tror jag inte en sekund på när man sett bilderna från lägenheten verkar vara en helsvensk kvinna som bor där av prylarna att döma.
Kyl och frys var tomma, sånär som på nån dricka eller vad det var. Lägenheten fungerade nog som kundmottagning.
Citera
2016-01-16, 14:09
Bannlyst
Citat:
Kyl och frys var tomma, sånär som på nån dricka eller vad det var. Lägenheten fungerade nog som kundmottagning.

Ja jag ger mig ni har nog rätt det kan va en Thaitjej men finns inget thainamn på den adressen. Så är lite osäkert.

Men med tanke på champagneflaskan och doftljus så lutar det ju lite åt massageställe.
Citera
2016-01-16, 14:15
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ja jag ger mig ni har nog rätt det kan va en Thaitjej men finns inget thainamn på den adressen. Så är lite osäkert.

Men med tanke på champagneflaskan och doftljus så lutar det ju lite åt massageställe.
Jag är alltså inte säker. Dock så är det inget konstigt om ingen thaitjej är folkbokförd på adressen. Folk brukar inte vara folkbokförda på företagsadresser, är inte ens tillåtet. Och Sverige har mycket hög illegal invandring varför många inte är folkbokförda alls.

Jag reagerade över att sängen verkar vara en madrass på golvet utan täcke, talar ju ytterligare för att det är en salong.
Citera
2016-01-16, 14:17
Medlem
NattJurs avatar
Citat:

Jag känner mej osäker. Även svenska tjejer säljer sej till män. Offret måste ha nån typ av kontrakt på lägenheten i alla fall, eftersom polisen såg den som hennes.

I bunkern hittades hårstrån som teknikerna gissade kunde komma från löshår. Jag antar att kvinnor av alla möjliga nationaliteter använder sej av sånt?
Citera
2016-01-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Han verkar ju inte varit så klipsk direkt... Jävlar vilka tabbar om man läser FUP

Ja, helt otroligt dåligt utfört.

Såg ut som offret hade tillgång till matolja samt en kokplatta, Trenneborg hade inte överlevt många dagar om han hade spärrat in mig.

En halvliter 300°C olja i ansiktet gör det svårt att försvara sig.
Citera
2016-01-16, 14:32
Medlem
Läste FUP lite snabbt och han hade tagit 2 betablockerare innan oxå?

Hade känts bättre om han hade fått sluten vård och aldrig kommit ut.
Citera
2016-01-16, 14:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Det var en flaska med hårprodukt för slingor.

Glasen var märkta Mai Thai under

Finns inga tecken på att någon seriös massagebehandling har utförts på den madrassen tyvärr.
Saknas utrustning så som handdukar, olja, och öht iordninggjort för behandling med massagebänk etc.

Doftljusen, chokladen och champagnen uppfattade jag som presenter från GM, men kan ju vara som BO
förberett mötet. GM bör ju varit väntad o insläppt frivilligt.

Köksdelen i bunkern verkar nyligen varit använd då det ligger två äggskal efter ett knäckt ägg i plastlådan och stekpannan ser ut att vara diskad o lagd på tork.

Vem har skrivit lappen med saker som skall tas med från lägenheten? Bibeln? Dikterat av BO att hämtas av GM?
Senast redigerad av PhDSalander 2016-01-16 kl. 14:45.
Citera
2016-01-16, 15:14
Medlem
Citat:
Hittar två kvinnor i 30 års åldern på Erik Dahlbergsgatan 30

M*rcela L*ndberg och J*hanna Ahlberg. Så nån av dom två borde möjligen vara BO.

Förmodligen J*hanna, hon bor på bottenvåningen kan man se på lghnummer.

Edit. Hon verkar vara sambo med en kille så det stämmer nog inte?
Senast redigerad av etrangere 2016-01-16 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in