Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hittat. Det visade sig vara dolt i FUPet. Det står på s13 i Tingsrättens dom:
"Undersökning har även företagits av fyra kondomer som hittats i en soppåse i A:s kök och NFC har i sitt utlåtande angett att resultatet av undersökningen talar extremt starkt för att påträffat DNA på dessa fyra kondomer inte kommer från Martin Trenneborg. "
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasFB
Hrm, intressant och märkligt.
I protokoll jag läst omnämns inte dessa. Måste kolla upp (så gott det går).
Kollat. Det stämmer. Jag hade blandat ihop påsen som hittades på golvet med GM:s kondom med den påse som hittats i köksskåp (och där det inte framgår av FUP att det skulle ha funnits 4 kondomer). I "inventarielista" är dessa saker maskade och det framgår inte tydligt vad det är men mycket tyder givetvis på att det är just dessa 4 kondomer när man senare läser domen. OK.
-> Det verkar ha påträffats 4 "öppnade" kondomer i plastpåse i köksskåp som inte har GM:s DNA.
Det som är märkligt är att i FUP:ar så anges vad jag kan förstå vems sekret/DNA det tillhör. Det står typiskt "Sekret/DNA från XXXXX (Grad +4)...." där XXXX är maskning och måste vara ett namn.
I rapporten ser jag inte att någon annans personnamn skulle nämnas, endast GM och BO.
Och då kan man undra, om det inte är GM:s sekret/DNA enligt domar - är det då BO:s?
-> Jag tycker man bör dra sådan slutsats. Dvs, man har påträffat BO:s DNA men inte GM:s DNA på kondomer i plastpåse i köksskåp.
Det finns ingen uppgift, vad jag vet, som anger någon annan person i detta fall. Vore det en annan namngiven person som var maskad skulle dennes namn figurera i övrig "rollista" och maskas.
Dvs, att dra slutsatsen att det påträffats 4 kondomer i kvinnans lägenhet med spår av *andra* kunder är inte uppbackad. Det kan lika väl vara kondomer som kvinnan fingrat på utan att fullborda "påträdning" på GM exempelvis.
- Det kanske inte är så. Vad vet jag. Men det har iaf inte påvisats bevis för att kondomer från andra kunder påträffats i lokalen.
Dock,
Att hon har träffat andra kunder i flera år verkar vara klarlagt. Så detta ovan är lite akademiskt men bara en kommentar till just påståendet att det skulle ha påträffats 4 kondomer från andra personer i lokalen. Vilket jag anser inte har påvisats.