2017-02-22, 12:59
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelkannaren
En sak till som jag kan klargöra som har kommit upp i tråden: Som de flesta tjejer har Isabel provat droger, men vad jag vet har hon aldrig köpt själv och tar absolut inte droger regelbundet. Hon dricker nog lite mer än vad man borde, men inget mer än så.
Tror du hon kommer klara sig då?
Jag menar, kommer hon hitta jobb? I Sverige? Studera? Utomlands?
Har hon drivkraft att ta "ett vanligt jobb"?
Vad tror du?
Berätta!
Citera
2017-02-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Tror du hon kommer klara sig då?
Jag menar, kommer hon hitta jobb? I Sverige? Studera? Utomlands?
Har hon drivkraft att ta "ett vanligt jobb"?
Vad tror du?
Berätta!
Ja du, bra fråga. Svaret är att jag vet inte. Eller jo, hon kommer klara sig, en tjej med hennes utseende klarar sig alltid, så länge de inte fastnar i drogberoende eller träffar fel kille, och hon kommer nog vara mycket mer försiktig på den fronten nu. Hon har alltid sagt att hon ska flytta utomlands, bara hon träffar rätt kille. Jag tror att det blir så nu. Hon kommer flytta till en solig land där ingen känner igen henne och blir nog hemmafru där. Tänk hennes grannar och de andra mammor på förskolan, om de bara visste? Som något från en tv serie.
Citera
2017-02-22, 13:45
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ja du, bra fråga. Svaret är att jag vet inte. Eller jo, hon kommer klara sig, en tjej med hennes utseende klarar sig alltid, så länge de inte fastnar i drogberoende eller träffar fel kille, och hon kommer nog vara mycket mer försiktig på den fronten nu. Hon har alltid sagt att hon ska flytta utomlands, bara hon träffar rätt kille. Jag tror att det blir så nu. Hon kommer flytta till en solig land där ingen känner igen henne och blir nog hemmafru där. Tänk hennes grannar och de andra mammor på förskolan, om de bara visste? Som något från en tv serie.
Ja, det gäller ju att hitta "rätt" kille då. Du får önska henne lycka till.

Du sa att du kände henne sedan länge. Känner du henne från U-valla eller från Stockholm?
Hon är ju sig väldigt olik på bilder nu och från förr, hur kommer det sig? Skulle en gammal barndomsvän känna igen henne tror du?
Citera
2017-02-23, 14:43
Medlem
Citat:

Men du som känner henne, det vi spekulerat i här är att hon haft hallick eller flera. Någon bekräftelse på det?
Citera
2017-02-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Men du som känner henne, det vi spekulerat i här är att hon haft hallick eller flera. Någon bekräftelse på det?
Ingen hallick.
Citera
2017-02-23, 16:46
Medlem
Isabelkannaren:
Vet du vad som hände med hennes hund Nellie? Alltså vad var det för olycka hunden råkade ut för?
Citera
2017-02-24, 00:19
Medlem
bill claytons avatar
Citat:

Endast ett pucko till man väljer ett pucko som Isabel till sin hustru.
Citera
2017-02-24, 00:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Endast ett pucko till man väljer ett pucko som Isabel till sin hustru.
Tyvärr får man väl säga..om hon nu vill starta om till ett "normalt" liv, så är det få "bra killar" som vill ha kvinnor som hon i riktiga förhållanden med den historien. Tror inte det blir lätt för henne att bara ställa om heller. Har haft en del gamla prostituerade som klienter i tjänsten och det är ofta någon sorglig hake med dom. Att gå i terapi är ett bra tips.
Citera
2017-02-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Isabelkannaren:
Vet du vad som hände med hennes hund Nellie? Alltså vad var det för olycka hunden råkade ut för?
Bilolycka
Citera
2017-02-24, 12:37
Medlem
Citat:
Bilolycka

I boken skriver hon:

"På grund av beteendena hon utvecklade efter tiden i bunkern var hon tyvärr med om en olycka och gick bort"

Frågan är om det enbart var p g a beteendena. Kanske att Isabel helst vill se det så.
Citera
2017-02-25, 00:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt underbar film - för alla Almodóvar-älskare..

Dock måste jag invända mot ditt påstående angående likheterna mellan Antonio Banderas och bunkerläkaren..

Det är verkligen synd att Isabel och bunkerläkaren inte blev ihop på riktigt. Det kanske skulle ha funkat jätte bra. Han hade allt hon önskade - och tvärtom.

Varför måste folk krångla till det?

Haha. Jag kanske såg lite dåligt då

Precis, det är synd att man gör det så svårt ibland. Relationer går väll inte alltid som på rälls men de är lite väl hängivet att bygga en bunker
Citera
2017-03-21, 13:30
Medlem
Ännu en skattesmäll för bunkerläkaren.
Krävs nu på 128 000:-
http://www.kristianstadsbladet.se/os...bunkerlakaren/

Och huset är ännu osålt, enl mäklaren så väntar han besked av åklagaren vad som skall hända med bunkern.
Men huset lär ju bli billigare för varje månad som går.
En vinter utan värme är inget bra för ett hus.
Och allt av värde är redan stulit.
Men huset är riktigt dåligt skick enl mig, förstår inte ens att man väljer att bo i ett sådant ruckel.
Med hans kunskaper skulle huset kunnat vara i mycket fint skick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in