Citat:
Han hade till och med ofta utgett på nätet hur smart han var och hur mycket pengar han tjänat. Under så pass korkad att han följde med till polisen för den kidnappade ville det.
Århundradets mest korkade läkare och kriminell.
Tydligen jobbat som läkare på ett par ställen i Skåne och det fanns personal som utgett han var obehaglig och sexuellt fixerad.
Så det fanns gott om varningstecken men då det råder läkarbrist så var det ingen arbetsgivare som direkt tog det på allvar.
Även hans grannar hade nämnt han var skum.
Jag vet för jag har besökt bunkern och gjort lite studiebesök där och snackade med grannen som bor ca 100 meter ifrån honom.
Grannen först mycket irriterad över så mycket folk som likt mig kom dit för de ville titta. Men efter en stund så började grannen prata på som värsta guiden. Vi fick dock inte gå in i junkerna eller hans garage för det var avspärrat med polistejp.
Idag tror jag det är sålt och hans garage med bunker är riven.
Han begick tydligen gärningen pga han hade svårt med kvinnor och något fel på sitt könsorgan. (Enligt fup).
Men knäpp och dum kan man ju i varje fall lugnt säga han var.
Århundradets mest korkade läkare och kriminell.
Tydligen jobbat som läkare på ett par ställen i Skåne och det fanns personal som utgett han var obehaglig och sexuellt fixerad.
Så det fanns gott om varningstecken men då det råder läkarbrist så var det ingen arbetsgivare som direkt tog det på allvar.
Även hans grannar hade nämnt han var skum.
Jag vet för jag har besökt bunkern och gjort lite studiebesök där och snackade med grannen som bor ca 100 meter ifrån honom.
Grannen först mycket irriterad över så mycket folk som likt mig kom dit för de ville titta. Men efter en stund så började grannen prata på som värsta guiden. Vi fick dock inte gå in i junkerna eller hans garage för det var avspärrat med polistejp.
Idag tror jag det är sålt och hans garage med bunker är riven.
Han begick tydligen gärningen pga han hade svårt med kvinnor och något fel på sitt könsorgan. (Enligt fup).
Men knäpp och dum kan man ju i varje fall lugnt säga han var.
Jag hade missat den biten om att kollegor tyckt att han var skum.
Hans chef hade tydligen sagt till polisen att han var den bästa läkaren man kunde hitta, att ifall alla läkare var som honom så skulle det inte finnas problem inom svensk sjukvård 🤭
Man kanske kan förklara det med att chefer på vårdcentralen inte arbetar så nära sina anställda som kollegor emellan.
Den här mannen är ordentligt med störd i huvudet.
Det kom ju också fram att han hade hade en polsk kvinna i bunkern tidigare, men henne fick man till att medverka i utredningen.
Stackars var säkert alldeles livrädd.