Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Vem som helst blir inte prostituerad eller söker sig till porrindustrin
Tack vare att hon höll sig lugn i bunkern och på polisstationen klarade hon sig
Hon har betydligt mer erfarenheter i livet än en jämnårig tjej och nu går hon i terapi och förhoppningsvis får hon ett bättre liv i framtiden
Helt enig på den punkten.
Sen vet vi ju inte varför hon klarade sig med livet i behåll. Vi kan inte med säkerhet säga att det som hon själv tror dvs. att det var hennes egen "listighet" som räddade henne verkligen skulle ha varit det avgörande.
Likaväl kan vi säga att hon hade tur att läkarens störning var av en sort som inte innebar våldsamheter gentemot henne. Läkaren hade ju inte för avsikt att döda henne utan att ha henne som flickvän. Sen att läkarens uppfattning om en "flickvän" är helt absurd är en annan femma, men egentligen skiljer den ju inte sig från många länders allmänna uppfattningar om hur en riktig kvinna ska vara.
Egentligen väldigt synd att läkaren inte sökte flickvän/fru bland dessa kulturer, eftersom han på det sättet skulle ha fått både uppskattning och respekt - och kanske en väldigt nöjd fru på köpet. Kanske till och med en hel släkt som skulle ha gjort vågen för honom..
Isabels mamma beskriver henne som “obetänksam och impulsiv”. Isabels egen story angående hur hon hamnade i striptease och prostitutionsbranschen stödjer den bilden anser jag.
Isabels mamma tycks inte veta mycket om vad dottern sysslade med i Stockholm. Enligt mamman roade sig Isabel väldigt mycket på olika klubbar och krogar I Stockholm och att hon jobbade med styling/sminkning samt att hon fick sina uppdrag “på något sätt” av människor som ville ha hennes hjälp.
Jag undrar vilken sorts störning Isabel lider av. Jag har en vän som gör galna, impulsiva saker utan att tänka sig för och hen har fått diagnosen ADHD.. Hen har fått barn och det har gått ganska ok för barnen, men så klart har det ju påverkat dem att deras enda vårdnadshavare är impulsiv och inte så mycket att luta sig emot när det stormar.
Med tanke på Isabels liv och erfarenheter borde hon verkligen tänka sig för innan hon skaffar ungar.
Jag håller förresten inte med om att Isabel skulle ha MER erfarenhet LIVET än sina jämngamla. Hon har bara annorlunda erfarenheter. Inte nödvändigtvis mer användbara eller trevliga - bara annorlunda. Och jag anser också att de jämnåriga kamraterna saknar säkert inte Isabels erfarenheter, däremot skulle Isabel ha nytta av kamraternas erfarenheter i sitt liv.
Men det är väl nu som Isabel försöker "komma ikapp" sina jämnåriga.