2017-01-24, 13:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulReedSmith
Tycker även jag att denna kvinna såg konstig ut. Läste alla vilda spekulationer här och ville gräva vidare. Jag lever med Ricky Gervais teori om att det alltid är händerna som avslöjar en transa. Det är nämligen svårt att operera dit nya händer. Kollat 2 intervjuer och lite bilder för att få se händerna på "henne", men har aldrig fått en tydlig bild av dom. Hittade denna bilden:

http://www.dn.se/insidan/isabels-tak...ns-fortroende/

Gigantiska händer!

Hm...den där bilden säger rätt mycket och visst stämmer det där med transor och händer nästan alltid, det är bara att kolla på alla shemales och ladyboys (Thailand), väldigt manliga händer.

Kan bunkerläkaren ha haft någon speciell böjelse för transor? Var IE den "perfekta kvinnan" för honom?
Citera
2017-01-24, 13:50
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan bunkerläkaren ha haft någon speciell böjelse för transor? Var IE den "perfekta kvinnan" för honom?

Han ville ha oskyddat sex, hon bad om att få p-piller, han köpte p-piller åt henne.

Det pekar på att han inte kände till hennes tillstånd, men nog måste en läkare med mer koll på anatomi än några random klåpare på ett internetforum ändå ha kunnat lägga ihop det pusslet.

Hon är garanterat inte "såld" som transa i vilket fall.
Citera
2017-01-24, 13:58
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Isabel är inte så intressant i det aktuella brottet, bortsett från att hon var Brottsoffer.

Martin som är gärningsman borde mer naturligt vara den som skulle vara intressant att veta mer om.
Han verkar komma från en läkarfamilj. Verkar därmed uppvuxen under ordnande förhållanden och har genomgått en lång läkarutbildning som lett honom fram till läkarlegitimation.

Han har haft kortare vikariat på vårdcentral och arbetat som hyrläkare på ett antal vårdcentraler men ingen fast anställning. Jag hade uppfattningen att det är en skriand brist på läkare. Det kan vara så att man som hyrläkare tjänar mer. Och att han därför själv valt den formen av tjänst ...?

Att en sådan man ägnar 5 år att själv bygga en säkerhetsbunker efter konstens alla regler dold från allmänheten genom att vara förklädd som en maskinhall är synnerligen anmärkningsvärt. Särskilt när ändamålet var att inhysa en eller flera kvinnor som skulle kidnappats, människorov, och mot sin vilja förvaras där för att agera flickvänner inkl sexuella tjänster mm.

Det låter inte särskilt friskt och han ha konstaterats att lida av en psykisk störning.

Har han alltid haft en störning som av någon anledning ökat drastiskt? Det borde ha avtecknat sig hemma, under skoltiden och framför allt under läkarutbildningen.

Han verkar helt plötsligt (?) fått denna fantasi i sitt huvud som byggde bo där. Att köpa sig en gård som låg enskilt och där han under förevändning av maskinhall skulle kunna bygga sig en bunker för förvar kidnappade kvinnor som han valt efter sina preferenser (?).

Han är i egenskap av förövare/gärningsman en intressant människa att veta mer om. Om fyra år är han dessutom på fri fot. Innan det ett antal permissioner.

Om man läser FUP:ar och dom(-arna) beskrivs en man som känner stort misslyckande och brottas med självmordstankar. Dom tar även upp hans svaga empatiska förmåga. Han har klassats ha psykisk störning, men den utredningen/utlåtandet är hemligstämplat.

Han påstås bl.a. ha sågat ner en ek på tomten/gården för att slippa se den och påminnas om möjligheten att hänga sig där varje dag. I beskrivningar verkar han ha tagit väldigt hårt då flickvänner gjort slut. Jag minns inte riktigt men det är två eller tre relationer som omnämns tror jag. Har vidare för mig att han skyller sina egna tillkortakommanden på detta. Utan att direkt kopplas till detta (tror jag) så beskrivs hans till synes komplex för sin omopererade penis. Har för mig han sagt att "tjejerna flyr" eller liknande. Iaf beskrivs det som att han tar det hårt då flickvänner gjort slut vilket fått honom till "drastiska" handlingar som att byta studieinriktning eller flytta. En av få (?) vänner ska ha begått självmord då de skulle flytta till Mora för läkarjobb har jag för mig.

Han upplevde sitt liv så drastiskt att han ska ha bestämt sig för kidnappningen som en sista utväg/möjlighet, annars kan han lika gärna begå självmord. Han själv påstår (rätt eller fel?) att bunkern inledningsvis inte var för kidnappning (men f*n trot) utan att den idén kom ungefär ett år före kidnappningen ägde rum.

Även under kidnapparkvällen lär han ha funderat på att avbryta, eller iaf överväga läget, och då ställt alternativen "självmord" mot "kidnappning" mot varandra. I det läget tedde sig "kidnappning" och ev. konsekvenser som "bättre".

Typ så. Jag kommer inte ihåg allt jag läst exakt men ungefär så här beskrivs hans mentala status.

Jag tolkar det som att han känner sig utanför, misslyckad och desperat. Sista möjligheten är att kidnappa en prostituerad som han tror ingen ska sakna. Han tror att en sådan ska vara i samma utanförskap som han är i och till slut mjukna i nån sorts "Norrmalmstorgsdramasyndrom".
Och funkar inte det, begår han självmord.

Han säger själv att när han såg polisens lapp med text om att anhöriga *saknar* henne (kvinnan, BO) så insåg han det galna. Han har alltså på nått sätt trott att kvinnan skulle vara lika utanför som han var (kände sig).

Återigen, så här tolkar jag det hela. Kan ha fel i enstaka fakta. Men i stort beskrivs GM så här.
Citera
2017-01-24, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulReedSmith
Tycker även jag att denna kvinna såg konstig ut. Läste alla vilda spekulationer här och ville gräva vidare. Jag lever med Ricky Gervais teori om att det alltid är händerna som avslöjar en transa. Det är nämligen svårt att operera dit nya händer. Kollat 2 intervjuer och lite bilder för att få se händerna på "henne", men har aldrig fått en tydlig bild av dom. Hittade denna bilden:

http://www.dn.se/insidan/isabels-tak...ns-fortroende/

Gigantiska händer! Och hela bilden skriker transa.

Herregud, vilka händer och ansiktet ser lika konstigt ut som i profil på Skavlan.

Helt övertygad om att all sekretess kring henne beror på att hon gjort könsbyte. Vad jag förstår går det att knulla med konstgjord fitta också o barn går ju att adoptera. Läkaren kanske ville ha egna barn och insåg att det var kört med henne och därför gav upp?!?

Inte en chans att det där är en biologisk kvinna!
Citera
2017-01-24, 17:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Herregud, vilka händer och ansiktet ser lika konstigt ut som i profil på Skavlan.

Helt övertygad om att all sekretess kring henne beror på att hon gjort könsbyte. Vad jag förstår går det att knulla med konstgjord fitta också o barn går ju att adoptera. Läkaren kanske ville ha egna barn och insåg att det var kört med henne och därför gav upp?!?

Inte en chans att det där är en biologisk kvinna!

Om jag har förstått det hela rätt så måste människor i det tillståndet ha regelbundna hormoninjektioner. Läkaren borde blivit varse om det antingen inför eller medan han var "hemma" hos henne och hämtade hennes prylar.

Beslag 2015-500-BG9**69, från bunkern i Ax*ltorp har två maskade punkter.
Punkt 13 och punkt 14. Förekommer ihop med andra medicinska inslag.
Gissningsvis en för östrogen och en bunt sprutor.

Ett av de mörkade partierna rör något läkaren frågades om han fick reda på och att han "inte behövde hota henne för att få reda på".

Mycket möjligt att det var det som gjorde att han kastade in handduken.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-01-24 kl. 17:33.
Citera
2017-01-24, 20:48
Medlem
De här teorierna om transa verkar bygga på att hon är lång och har stora händer och fötter samt att läkaren hade surfat till ett par sidor med transor. Alla andra fakta i fallet pekar dock på motsatsen. Nä, jag vill nog ha fler bevis innan jag köper transateorin.

Långa kvinnor kan ha stora händer och fötter.

http://lowerrider.deviantart.com/art...ueen-309540234
Citera
2017-01-24, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Om jag har förstått det hela rätt så måste människor i det tillståndet ha regelbundna hormoninjektioner. Läkaren borde blivit varse om det antingen inför eller medan han var "hemma" hos henne och hämtade hennes prylar.

Beslag 2015-500-BG9**69, från bunkern i Ax*ltorp har två maskade punkter.
Punkt 13 och punkt 14. Förekommer ihop med andra medicinska inslag.
Gissningsvis en för östrogen och en bunt sprutor.

Ett av de mörkade partierna rör något läkaren frågades om han fick reda på och att han "inte behövde hota henne för att få reda på".

Mycket möjligt att det var det som gjorde att han kastade in handduken.

Detta är mycket misstänksamt. Citerar från FU:

"Insp Kaati ringer upp målsägande för att fråga efter hennes vikt och längd. XXXX säger att hon har XXXXXXXXXXXX"

Vadå "hon har"? Normalt svarar man "jag ÄR 170 och väger 60 kilo".

Det verkar inte finnas något förhör med fnasket i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De här teorierna om transa verkar bygga på att hon är lång och har stora händer och fötter samt att läkaren hade surfat till ett par sidor med transor. Alla andra fakta i fallet pekar dock på motsatsen. Nä, jag vill nog ha fler bevis innan jag köper transateorin.

Långa kvinnor kan ha stora händer och fötter.

http://lowerrider.deviantart.com/art...ueen-309540234

Fnaskets händer är på ett annat sätt, oerhört MANLIGA, inte bara stora.
Citera
2017-01-24, 21:15
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Detta är mycket misstänksamt. Citerar från FU:

"Insp Kaati ringer upp målsägande för att fråga efter hennes vikt och längd. XXXX säger att hon har XXXXXXXXXXXX"

Vadå "hon har"? Normalt svarar man "jag ÄR 170 och väger 60 kilo".

Det verkar inte finnas något förhör med fnasket i FUP.

Mätte från fonten i texten upp det till att det borde vara 8 tecken som är maskade (eller 9 tecken om det är två i:n). Mycket får plats på 8 tecken, men "bytt kön" passar åtminstone grammatiskt korrekt in.

"Ingen aning" blir för långt.
"dålig koll" blir även det för långt.

"Isabel" förhörs i bilaga 3 om jag inte minns fel.
Citera
2017-01-24, 21:19
Medlem
Citat:
Mätte från fonten i texten upp det till att det borde vara 8 tecken som är maskade (eller 9 tecken om det är två i:n). Mycket får plats på 8 tecken, men "bytt kön" passar åtminstone grammatiskt korrekt in.

Men det frågas ju efter längd och vikt och en längd och vikt har hon ju oavsett kön. Vore ett märkligt svar att ge på den frågan.
Citera
2017-01-24, 21:24
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Men det frågas ju efter längd och vikt och en längd och vikt har hon ju oavsett kön. Vore ett märkligt svar att ge på den frågan.

Absolut, men om hon är onormalt stor för att hon har bytt kön så skulle det kunna förklara varför hon inleder svaret med att hon har ********. En normal vikt och längd hade gått obemärkt förbi, framför allt hade de uppgifterna varit hyfsat anonyma. Hur många kvinnor på 160-175 mellan 55 och 75 kg bor i närheten av dig? Hur många på 190 cm och 85-90 pannor? Det är ju någonting rörande hennes längd och vikt de mörkar. Vad och varför?
Citera
2017-01-24, 21:44
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:

I det protokoll som finns från själva uppringen där frågan ställs är maskningen MYCKET längre än 8 tecken. Den är hela raden ut och motsvarar minst 8 *ord*.

- Så man kan ju undra vad för källa ni har som påstår 8 *tecken*? Något referat på annan plats i FUP?

Hon kan ha svarat vad som helst som förklaring. T.ex "... har inte varit hemma i U*****a på länge och kollat." Att tro att hon skulle ha svarat med sin könstillhörighet och inget annat ter sig mer än märkligt.

Skulle de maska ett sådant svar? Kanske. Det maskar fler saker som kan röja eller bara avslöja saker om henne, inte bara "näringsverksamheten".

/Det finns däremot en annan mycket märkligt text ("xxx: okänd") i ett protokoll efter husrannsakan i boningshuset där påträffade objekt beskrivs, och i just detta fall maskat objekt. Just xxx har jag angett, men anges i klartext i protokollet. Leta upp det ni.
Senast redigerad av JonasFB 2017-01-24 kl. 21:47.
Citera
2017-01-24, 21:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Ganska lustigt, på GM finns en uppgift om någon defekt på könet men det är BO det spekuleras om att hon skulle ha genomgått könsbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in