Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Är beredd att skriva under på din analys. Intelligensen är svår att bedöma på befintligt underlag. Hon tycks vara extremt uppmärksamhetssökande och att tillfredsställa det behovet kanske är viktigare än allt. Om hon har en långsiktig plan att flytta utomlands för studier kan ju detta vara ett led i en finansiering. Men det kan lika gärna vara ren obetänksamhet. Din syn på medias beteende delar jag. De utnyttjar henne och vem vet var det slutar?
Frågan är faktiskt vart detta slutar för isabel.....
Lite över ett år har gått sedan brottet, inte mer. Eskorten skriver en bok utan egentligt budskap,
sitter i tv och media och ställer upp på allt eller varför inte säga viker ut sig. Skulle vara väldig
kul att få svar på hur DN;s fotograf Anette Nantell tänkte till fotona hon lanserar i artikeln.
"Vackert" redigerade bilder med viss (o)proffsig blurrning på miljön runt eskorten som själv
skall stå i fokus i diverse utvikande poser. Förbigående unga tjejer på gatan som "avundsjukt"
kikar in på "offret" genom fönstret. Ingen blurr där icke på förbipasserande, vad fan är
meningen egentligen Anette ??
Känns faktiskt mera som en gratis annons åt en hora än att skildra ett offer. När har tidigare
liknande bilder på ett kidnappat offer lanserats i Sverige eller ens runt i världen ?? Hur många
ringningar får hon, hur många erbjudanden på stan haglar över offret för hur många Trenneborgare
finns det egentligen inte där ute ? Den som vill ha tag i henne får tag i henne, skyddad identitet
skyddar inte hur långt som helst, vill hon ens bli skyddad ?
Visst DN artikeln är numera låst men DN väljer ändock att lämna en av bilderna på utsidan av
låsningen, varför ?? Hur ställer eskorten upp på detta ? Just den sista frågan är nog relativt
enkel att svara på den. Hon kan inte tänka, lågbegåvad, histrionisk helt utan framförhållning.
Så nej här finns inga långsiktiga planer alls. Den enda framtid man kan se om denna eskort
att att hon eventuellt tackar ja till att bli b-porrfilmsskådis för helt klart lär porrindustrin
vilja lansera en film med titeln "bunkerkvinnan blir hårt påsatt i handklovar" Kommer hon
att kunna tacka nej ? Nja inte så säker på det jag.
Så detta med utlandsstudier känns som en "bokklyscha" samma gäller drömmen om
ett eget stall. Utan att anstränga mig så mycket gällande denna strippa/prostituerade
så tror jag nog "damen" har en del att läsa in på komvux innan hon har nån större chans
att ta studierna vidare. Frågan är om detta lockar, leva på studiebidrag och plugga på
komvux. Nja.
Helt makalöst ledsamt att se medias agerande mot henne, liknande utnyttjande har sällan
skådats och isabel låter sig bli exponerad, hon har inte bättre förstånd tyvärr.
Givet att Martin Trenneborg kom lindrigast undan.....