2017-01-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
???

Jag menar att Isabel tydligen vill berätta att hon kommer från en vanlig medelklass familj lite utanför Uddevalla. Barndomen tillbringades i en villa med gym, bastu och stor härlig trädgård.

Någonsorts "idyll". Eller åtminstone inte något som skilde sig negativt från andra medelklassfamiljer.

Men trots att familjen materiellt sätt inte levde i misär så misslyckades föräldrarna kapitalt med sin barnuppfostran. De lyckades inte förmedla de rätta värderingarna till sina barn. Inte alla av sina barn åtminstone.

Jag tror inte att någon förälder vars barn sysslar med prostitution kan känna sig lyckad som förälder.
Senast redigerad av sno 2017-01-15 kl. 11:45.
Citera
2017-01-15, 11:30
Medlem
Citat:
Jag beklagar om det stör din världsbild på något väsentligt sätt om du antar att horor måste vara dumma. Många är inte det, långt ifrån, såväl Catrin DaCosta och Nancy Spungen var bägge från bra familjer, bättre än genomsnittet i skolan, deras relativt jämngamla syskon har inga asociala egenskaper som indikerar att föräldrarna uppfostrat dem fel.
Många horor, inte alla förstås, utvecklar dock en hyfsad förmåga till människokännedom. Vissa inslag i arbetet är väl lite som dagis, fast hanteringen gäller vuxna,man ser klienternas svagheter och vet att rätt sorts smicker och smörj kan ge positivt resultat,kunden klar snabbare någon extra tusing i dricks och yada yada..

Hade hon låtsas något och ställt till en scen hade det knappast varit till hennes fördel, inte inför poliser kan jag närapå garantera. Hon har ett underläge genom sin sysselsättning och denna presumtion är i hög grad gällande mot poliser eller andra representanter för rättsväsendet. Helin uttryckte det väl som att han inte ville ha en massa horor och fladdriga vittnen i rätten i DaCosta rättegången. Varför tycker Du att hon borde ha gjort på ett annat sätt som absolut inte skulle varit till någon fördel alls utan snarare tvärtom? Varför tycker du att ett lämpligare sätt att bete sig hade varit så att någon kärring nära pension i receptionen hade kunnat be MT köra henne till psykakuten?
Vad har du för kvalifikationer att uttala dig så säkert om hur folk i allmähet eller horor i synnerhet bör bete sig?

Både Catrin DaCosta och Nancy Spungen utsatte sig för faror som ledde till deras förtidiga död. Båda blev mördade. Då är man väl inte särskilt intellligent om man inte kan kalkylera ihop att belöningen inte är I paritet med risken? Hade de varit intelligenta på riktigt hade de kunnat tjäna ihop sina slantar utan att riskera livet samtidigt.

Föräldrar uppfostran förresten inte alla sina barn likadant.. Och alla barn är inte lika robusta att uthärda bristerna I föräldrarnas uppfostran.

Många horor TROR sig vara duktiga människokännare/psykologer/socionomer/beteendevetare. Så kanske även Isabel – tills hon blev inlåst I bunkern. Och daCosta och Spungen tills de blev mördade..

Hade polisen inte varit duktiga och tagit henne vid sidan och I enskildhet frågat henne särskilt ifall allt var ok då skulle väl Isabel ha åkt tillbaka till bunkern utan att protestera.

Detta efter att ha tillbringat där endast knappt en vecka.

Och då tänker jag på barn som kidnappas och våldtas och förnedras och som ÄNDÅ tar sin chans att rymma så fort de får den chansen.

Så hon tycks vara ovanlig mjäkig om du frågar mig.
Citera
2017-01-15, 11:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är inte att röja hennes identitet om man är nyfiken på vilken del av landet hon härstammar och ifall hon alltid har varit en tjej eller ej.

Sen är det ju inget "yrke" att låta allehanda idioter doppa i ens underliv..

Om man låter idioter doppa i underlivet är väl ingen skillnad på om man hissar upp kjolen gratis eller tar betalt. Dummast är väl den som gifter sig med en idiot.
Citera
2017-01-15, 11:38
Medlem
Citat:
Det är inte att röja hennes identitet om man är nyfiken på vilken del av landet hon härstammar och ifall hon alltid har varit en tjej eller ej.

Sen är det ju inget "yrke" att låta allehanda idioter doppa i ens underliv..

Nej det är det det inte, men det är också sånt som kan avgöra om det passar in på en viss person eller inte och kan leda till att hennes identitet röjs. Vem fan bryr sig om hon är från Uddevalla eller om hon är från Umeå?! Det är ju inte relevant ändå. FB:are är som gamar och ska helst snaska upp hennes namn så hon får byta liv ännu en gång. Tänker inte längre än vad näsan går ut...

Det är nog olika på vad det är för definition av det där med prostitution. Finns säkert dem som livnär sig på det och måste se det som ett "yrke". Du har väl ingen rätt att avgöra det eller?
Citera
2017-01-15, 11:38
Medlem
Citat:
Både Catrin DaCosta och Nancy Spungen utsatte sig för faror som ledde till deras förtidiga död. Båda blev mördade. Då är man väl inte särskilt intellligent om man inte kan kalkylera ihop att belöningen inte är I paritet med risken? Hade de varit intelligenta på riktigt hade de kunnat tjäna ihop sina slantar utan att riskera livet samtidigt.

Föräldrar uppfostran förresten inte alla sina barn likadant.. Och alla barn är inte lika robusta att uthärda bristerna I föräldrarnas uppfostran.

Många horor TROR sig vara duktiga människokännare/psykologer/socionomer/beteendevetare. Så kanske även Isabel – tills hon blev inlåst I bunkern. Och daCosta och Spungen tills de blev mördade..

Hade polisen inte varit duktiga och tagit henne vid sidan och I enskildhet frågat henne särskilt ifall allt var ok då skulle väl Isabel ha åkt tillbaka till bunkern utan att protestera.

Detta efter att ha tillbringat där endast knappt en vecka.

Och då tänker jag på barn som kidnappas och våldtas och förnedras och som ÄNDÅ tar sin chans att rymma så fort de får den chansen.

Så hon tycks vara ovanlig mjäkig om du frågar mig.

Varför tror du att Spungen och DaCosta inte kalkylerat med att deras levnadssätt inneburit risker?

Ja horor är väl måhända som socionomer eller medlemmar i finansförbundet. Same difference so what?
Mjäkig eller inte, hon verkar ju inte lika korkad som MT som kastar bort sin examen och framtida försörjningsmöjligheter att få trycka in sin missbildade pitt i röven på någon.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-15 kl. 11:40.
Citera
2017-01-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Nej det är det det inte, men det är också sånt som kan avgöra om det passar in på en viss person eller inte och kan leda till att hennes identitet röjs. Vem fan bryr sig om hon är från Uddevalla eller om hon är från Umeå?! Det är ju inte relevant ändå. FB:are är som gamar och ska helst snaska upp hennes namn så hon får byta liv ännu en gång. Tänker inte längre än vad näsan går ut...

Det är nog olika på vad det är för definition av det där med prostitution. Finns säkert dem som livnär sig på det och måste se det som ett "yrke". Du har väl ingen rätt att avgöra det eller?

Det finns ju massor av människor som livnär sig på kriminella handlingar utan att det klassas som ett "yrke".
Citera
2017-01-15, 11:47
Medlem
Citat:
Om man låter idioter doppa i underlivet är väl ingen skillnad på om man hissar upp kjolen gratis eller tar betalt. Dummast är väl den som gifter sig med en idiot.

Men en intelligent människa låter väl ingen idiot doppa i hennes underliv - varken gratis eller mot betalning.

En intelligent människa försörjer sig själv.
Citera
2017-01-15, 11:48
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...campaign=tipsa

Vad tror ni det säljs för?
Citera
2017-01-15, 11:55
Medlem
Citat:
Varför tror du att Spungen och DaCosta inte kalkylerat med att deras levnadssätt inneburit risker?

Ja horor är väl måhända som socionomer eller medlemmar i finansförbundet. Same difference so what?
Mjäkig eller inte, hon verkar ju inte lika korkad som MT som kastar bort sin examen och framtida försörjningsmöjligheter att få trycka in sin missbildade pitt i röven på någon.

I Trenneborgs fall är det bevisat att han besitter någon sorts intelligens trots att han sen har även stora brister I sin karaktär. Det är inte något helt otroligt I världshistorian.

I Isabels fall är det fortfarande obevisat om hon verkligen är intelligent på något område. Eller bara en vanlig prostituerad som tror sig ha samma kunskaper som en psykolog – fast utan utbildning..

Trenneborg kanske kan också försörja sig som författare I framtiden: “Välkommen till bunkerläkarens slutna värld”..
Citera
2017-01-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...campaign=tipsa

Vad tror ni det säljs för?

Tänk om han hade lagt ens en del av den energi/de kostnaderna som han plöjde på tortyrkammaren istället på huvudbyggnaden. Vilket lyxboende det skulle ha varit.

Det ser ju vara "idylliskt" på många sätt. Men det krävs otroligt mycket jobb..

Och vad ska man göra med bunkern?
Citera
2017-01-15, 12:04
Medlem
Citat:
I Trenneborgs fall är det bevisat att han besitter någon sorts intelligens trots att han sen har även stora brister I sin karaktär. Det är inte något helt otroligt I världshistorian.

I Isabels fall är det fortfarande obevisat om hon verkligen är intelligent på något område. Eller bara en vanlig prostituerad som tror sig ha samma kunskaper som en psykolog – fast utan utbildning..

Trenneborg kanske kan också försörja sig som författare I framtiden: “Välkommen till bunkerläkarens slutna värld”..

Ja det kan han nog, många läkare uttrycker sig dock inte övermåttan bra heller dock. Har hört värre felsägningar än "ett" honom" som blivit "han". På en del vårdinrättningar händer det att man sätter upp utskrift av märkliga felsägningar och obegripligheter som läkare gjirt när de talar in journalnoteringar i diktafon. Inte så att man sätter upp det så patienter ser såklart, och givetvis begriper man väl att det är stress som kan påverka hur slarvigt någon uttrycker sig också. Oavsett om man är hora eller läkare.

Men även intelligenta personer kan ju göra korkade saker. Men att droga ned någon utan dennes samtycke och kidnappa någon är ju liiiite mer än att ha en "karaktärsbrist", om man nu ska dryfta om vad som kan ses som "mjäkigt".
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-15 kl. 12:37.
Citera
2017-01-15, 12:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag drog mina slutsatser om hennes "intelligens" i och med hennes sysselsättning. Inte hennes grammatik.

När paret stannade på McDonalds så hade hon ju alla chanser att väcka allmänhetens uppmärksamhet. Hon kunde kontakta personalen.. Hon kunde begära att gå till toan och inte komma ut frivilligt osv.

Hon behövde inte följa med som ett offerlamm. Hon visste ju inte att de var på väg till en polisstation.

På polisstationen hade hon också kunnat göra samma sak. Påstå att hon behöver gå på toa och sen ställa till en scen. Hon behövde inte vänta där snällt i två timmar och vänta tills polisen har gissat att något inte stämmer..

Jag förstår att hon var nerbruten, men då tänker jag som så att andra kidnappningsoffer som har varit inlåsta i ÅRATALS har tagit chansen när de väl har fått komma ut från sitt fängelse.

Jag är väldigt benägen att hålla med.

Innan denna "Isabel" framträdde på Skavlan hade jag faktiskt en bild av att BO som person skulle vara mycket mer osäker och kuvad. Ännu tidigare när historien först rullades upp, trodde jag att BO rentav kunde vara en kvinna med utländsk bakgrund, där t.ex. eventuella språksvårigheter, avsaknad av uppehållstillstånd, drogberoende, inbyggd misstro till polis eller andra rädslor för repessalier hindrade henne från att kontakta folk/gömma sig på toaletten de tillfällen som ju faktiskt erbjöds.

Jag är medveten om att man som BO kan vara paralyserad av skräck och jag säger inte att "Isabel" inte skulle vara det också.

MEN som person verkade hon så väldigt samlad och kontrollerad på intervjun, samt att hon i sitt jobb som eskort ändå borde ha så pass mycket självbevarelsedrift att hon inser när något känns fel och hon faktiskt fick möjlighet att kontakta omgivningen eller smita på toaletten vid ett flertal tillfällen. Därför kan jag inte riktigt få ihop det.

Det kanske är därför som det blivit så intressant för många i tråden att veta mer om personen bakom BO. Inte identiteten, eftersom vi fullt respekterar att den ska skyddas, men själva personligheten, tankarna och varför just hon utsattes för detta.

För MT tog uppenbarligen en stor risk när han medvetet valde en tillsynes självsäker eskorttjej (eller möjligtvis transgender), när han egentligen lika gärna hade kunnat droga en helt vanlig tjej (eller transgender) ute på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in