Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag drog mina slutsatser om hennes "intelligens" i och med hennes sysselsättning. Inte hennes grammatik.
När paret stannade på McDonalds så hade hon ju alla chanser att väcka allmänhetens uppmärksamhet. Hon kunde kontakta personalen. Hon kunde begära att gå till toan och inte komma ut frivilligt osv.
Hon behövde inte följa med som ett offerlamm. Hon visste ju inte att de var på väg till en polisstation.
På polisstationen hade hon också kunnat göra samma sak. Påstå att hon behöver gå på toa och sen ställa till en scen. Hon behövde inte vänta där snällt i två timmar och vänta tills polisen har gissat att något inte stämmer..
Jag förstår att hon var nerbruten, men då tänker jag som så att andra kidnappningsoffer som har varit inlåsta i ÅRATALS har tagit chansen när de väl har fått komma ut från sitt fängelse.
Jag beklagar om det stör din världsbild på något väsentligt sätt om du antar att horor måste vara dumma. Många är inte det, långt ifrån, såväl Catrin DaCosta och Nancy Spungen var bägge från bra familjer, bättre än genomsnittet i skolan, deras relativt jämngamla syskon har inga asociala egenskaper som indikerar att föräldrarna uppfostrat dem fel.
Många horor, inte alla förstås, utvecklar dock en hyfsad förmåga till människokännedom. Vissa inslag i arbetet är väl lite som dagis, fast hanteringen gäller vuxna,man ser klienternas svagheter och vet att rätt sorts smicker och smörj kan ge positivt resultat,kunden klar snabbare någon extra tusing i dricks och yada yada..
Hade hon låtsas något och ställt till en scen hade det knappast varit till hennes fördel, inte inför poliser kan jag närapå garantera. Hon har ett underläge genom sin sysselsättning och denna presumtion är i hög grad gällande mot poliser eller andra representanter för rättsväsendet. Helin uttryckte det väl som att han inte ville ha en massa horor och fladdriga vittnen i rätten i DaCosta rättegången. Varför tycker
Du att hon borde ha gjort på ett annat sätt som absolut inte skulle varit till någon fördel alls utan snarare tvärtom? Varför tycker du att ett lämpligare sätt att bete sig hade varit så att någon kärring nära pension i receptionen hade kunnat be MT köra henne till psykakuten?
Vad har du för kvalifikationer att uttala dig så säkert om hur folk i allmähet eller horor i synnerhet bör bete sig?