2015-09-19, 19:44
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Varför skulle det INTE ligga spänningar mellan blattar och svenskar i just Söderhamn?
Varför ska Söderhamn var ett undantag? Självklart är det problem liksom i hela världen
Alltså, i en mindre stad där det bara finns ett gymnasium (?) blir det lite annorlunda än i en storstad där svenskar kan VÄLJA att inte beblanda sig med invandrare. I shamn och andra mindre städer för den delen är svenskarna (oavsett klass) tvungen att gå tillsammans med invandrarbarnen. Kan du tänka dig hur stämningen i skolan efter något sådant? Och ponera då om det redan har varit en hård stämning mellan grupperna.

Sen vore det intressant att veta om det nu har varit motsättningar mellan grupperna innan, så kanske det här mordet låg i luften liksom. En gymnasiefest där alla elever träffas, vissa blir för fulla, en invandrare tafsar på flickvännen vilket gör att GM tappar alla hämningar.
Citera
2015-09-19, 19:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
GM är svenskar hoppas dem hamnar på riktig anstalt då är dem inte lika tuff längre.

Joo, är GM svensk så kan det nog bli tufft. Vi får hoppas att han i så fall får tillgång till tolk. I annat fall har han väl ingen på fängelset som han kan kommunicera med.
Citera
2015-09-19, 19:59
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Haha vad lever du i för skyddad värld?
Tror du på fullaste allvar på det du skriver???
Hur tror du att det är tex i Sätra Bredäng i Stockholm+ Malmö?
Vakna upp kära du!!!!!!!!!!
Alltså kan du inte läsa. I Söderhamn finns det bara ett gymnasium. Det innebär att en Söderhamnare, oavsett hur rika föräldrarna är, är tvungen att sätta sitt barn i det enda gymnasiumet (Om man inte vill pendla 5 mil till Bollnäs där det finns andra gymnasium). Detta innebär att invandrare och rika/fattiga svenskar är tvungen att samsas om skolan. Bor man i Stockholm eller Malmö har man en möjlighet att välja bland massa andra gymnasium. En från Bredäng kan tex sätta sig på pendel/tunnelbanan och åka till ett svensk gymnasium. En sådan möjlighet till att fly från invandrarna finns inte i Shamn (andra småstäder) där är man tvungen att blandas med dem.

*Givetvis kan man välja att pendla till Gävle/Hudiksvall eller Bollnäs. Alternativt flytta men förstår du resonemanget?
Citera
2015-09-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, är GM svensk så kan det nog bli tufft. Vi får hoppas att han i så fall får tillgång till tolk. I annat fall har han väl ingen på fängelset som han kan kommunicera med.
Hur menar du behöver han ha tolk om det är en svensk GM.....Förklara gärna hur du menar.
Citera
2015-09-19, 20:11
Medlem
Ducadreams avatar
Mycket kan gå fel när man är kontrollerad av ens ego. Tragiskt utgång.

Finns det någon FB-länk på GM?

Edit: Jag hittade länkarna på de MGM. Det var inget.
Senast redigerad av Ducadream 2015-09-19 kl. 20:17.
Citera
2015-09-19, 20:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
Hur menar du behöver han ha tolk om det är en svensk GM.....Förklara gärna hur du menar.

Då rekommenderar jag istället ett studiebesök på ett ”svenskt fängelse” för grövre brottslingar. Det gjorde Jan Guillou i slutet av 90-talet och han häpnade över klientelets etniska sammansättning. Och ja, det har hänt en del med Moder Svea sedan dess.
Citera
2015-09-19, 20:22
Medlem
Bete er som vuxna nu!.
Det finns massa trådar där ni kan diskutera invandrare! Prata av er!.

De länkade facebook sidorna är borttagna!. Eller bara jag som inte kan se något?
Citera
2015-09-19, 20:25
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80SLMNI
Bete er som vuxna nu!.

De länkade facebook sidorna är borttagna!. Eller bara jag som inte kan se något?
SIDORNA 7 OCH 8.
Citera
2015-09-19, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 80SLMNI
Bete er som vuxna nu!.

https://www.facebook.com/yzan.aloosh997?fref=ts

Men inte lätt se vad folk skriver då bokstäverna dom använder ser ut som flugskit
Citera
2015-09-19, 20:31
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
????

GM är svensk? Åtta är gripna som GM!

"I annat fall har han väl ingen på fängelset som han kan kommunicera med"???

Sitter Du nu och dricker igen, LeeVan? Och tänker i egna deliriumbanor???

Jag fattar nada!
Citera
2015-09-19, 20:32
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Idiot
Instämmer, BO är ju en idiot om det som berättas är sant!
Citera
2015-09-19, 20:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
????

GM är svensk? Åtta är gripna som GM!

"I annat fall har han väl ingen på fängelset som han kan kommunicera med"???

Sitter Du nu och dricker igen, LeeVan? Och tänker i egna deliriumbanor???

Jag fattar nada!
Jag tror LeeVan avser detta:
Citat:
Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken. Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset).

Jan Guillou, Aftonbladet, 1996.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in