Citat:
Ursprungligen postat av
chokladpuddingen
Hur kan man ens skydda gärningsmannen med "offren/offret var säkert inte oskyldig själv". Det är väl skitsamma vad han har gjort? Sätter man en kniv i 2 personer var av en avlider vare sig ursvensk eller utländsk ska man låsas in. Jag anser inte att vad än en person har gjort ska dom få en kniv i sig/dödas. Man blir fan mörkrädd när man läser här ibland..

Jag tänker bara tillbaka på min skolgång och kommer ihåg hur hård rang det var, visa lite svaghet inför rasfrämlingarna och dem är på dig som iglar.
Försöker inte att försvara GM men jag kan inte låta bli att ha min egen bild av händelseförloppet i huvudet och det kan mycket väl ha varit så att han var på väg att bli grovt misshandlad av 3(?) killar. Om han då har en kniv på sig som många svenska ungdomar har idag på grund av invandrare så är det ju inte alls så konstigt att den åkte upp, en kniv i handen mitt i ett slagsmål går illa för någon oavsett om han ens försökte göra ett utfall med den.
Jag har bara målat upp detta från egna erfarenheter och har ingenting som kan styrka vad jag säger, enbart en teori. Vi får vänta och se helt enkelt, det är inte alls säkert att han förtjänar att sättas bakom lås och bom mao!