2015-09-19, 15:02
Medlem
vetefan hur man kopierar länkar till Facebookprofiler i appen.
Citera
2015-09-19, 15:06
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart
Yaz*n och as*s *a i den förste är den döde. Har massa a med prickar eller nå skit över sig i sitt FB namn.

Nu har jag inte någon bekräftelse på att detta stämmer, är det här personen?

https://www.facebook.com/yz*n.aloo*h997?fref=ts *= a, s

Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Länk till hans facebook-sida?

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Länk tack!

Av namnet att döma är det en turk.
Citera
2015-09-19, 15:07
Medlem
http://www.ladda-upp.se/bilder/hquktwacibymji/ Den snubben är det iaf.
Citera
2015-09-19, 15:10
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart
http://www.ladda-upp.se/bilder/hquktwacibymji/ Den snubben är det iaf.

Ok, då stämmer det med den facebook jag länkade till.
Citera
2015-09-19, 15:12
Medlem
Styxxs avatar
Tragiskt att så unga personer är inblandade...
Citera
2015-09-19, 15:15
Medlem
BaraBiffens avatar
Ser ut som han är en syrier om man kollar på flaggan han har lagt upp. Men är han verkligen född 97? Ser betydligt äldre ut.

Edit. Stod att han är från Hamah som ligger i Syrien
Citera
2015-09-19, 15:15
Medlem
bfilms avatar
Fy fan va tragiskt. Alltid tråkigt med dödsfall men också alltid värre när de är unga.

Var det politiskt typ kurd vs turk eller blatte vs svenne?
Citera
2015-09-19, 15:27
Medlem
BaraBiffens avatar
Ser ut som att han har nyss kommit till Sverige. Inga svenska kompisar som har gillat eller kommenterat några statusar eller bilder. Började han gymnasiet förra hösten så borde han åminstone ha gått någon form av introduktionsprogram i minst 1 år iaf? Så om han har bott här i 2-3 år borde han väl ha skaffat någon svensk vän iaf? Eller finns det så få svenskar kvar i S-hamn?

Du som skrev att GM var svensk, kan du säga något mer?
Citera
2015-09-19, 15:34
Medlem
Han hade tydligen stått och ville ha bråk men jävlades visst med fel person, det kostade honom livet. Han har svenska vänner tydligen men när han kom och om han kunde svenska vet jag inte.
Citera
2015-09-19, 15:41
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Att Polisen blir alltmer förtegen är för att forum som FB förstör utredningar
med allehanda lösa spekulationer.
Era avslöjanden kan bli tvärtom mot vad ni tror den misstänkte
kan inte dömas då vittnen kan ha läst på FB och då vet polisen
inte om det är rykten eller självupplevt.

när ni pekar ut folk så drabbas oskyldiga närstående
till både offer och gärningsman.Jag förstår inte denna
helt störda viljan att rota i andras olycka.

Ha ett eget liv,hjälp flyktingar istället för att skriva strunt på FB

Om vi säger såhär då, kan tänka mig att den här händelsen är det största samtalsämnet i en stad som Söderhamn idag. Alla diskuterar och spekulerar i det som hänt garanterat. FB och andra forum är egentligen en förlängning av de spekulationerna bara det att hela världen i teorin kan delta i diskussionen. Visst är det olyckligt när en person som inte har med saken att göra hängs ut och misstänks men på ett sätt är det bättre att det sker på ett forum med skrivet ord, det skrivna ordet är svårare att misstolka och stämmer inte uppgifterna är det lätt för vem som helst som vet något att dementera det. Något som kan vara svårare att göra om ett rykte får spridning i en liten stad där man kanske inte vet vem källan till uppgiften från början är. Jag tror sånt också är mer förödande för den som hängs ut än att någon random i typ Borås läser ett rykte på internet.
Citera
2015-09-19, 15:47
Medlem
Silverfangs avatar
Rykten säger att BO hade raggat på en tjej och då hade hennes pojkvän och flera kompisar plockat honom och knivhuggit honom. Fucking fega jävla. GM är svenskar hoppas dem hamnar på riktig anstalt då är dem inte lika tuff längre. Tragisk att så unga ska missa livet. Och till er fb rasister som alltid tror att GM är invandrare har fel som vanligt.
Citera
2015-09-19, 15:50
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
Rykten säger att BO hade raggat på en tjej och då hade hennes pojkvän och flera kompisar plockat honom och knivhuggit honom. Fucking fega jävla. GM är svenskar hoppas dem hamnar på riktig anstalt då är dem inte lika tuff längre. Tragisk att så unga ska missa livet. Och till er fb rasister som alltid tror att GM är invandrare har fel som vanligt.

Handlar inte om rasism, bara realistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in