2015-09-19, 09:42
Medlem
Phobiazis avatar
Med tanke på var det hände låter det väl mer som ett fylleslagsmål som spårade ur,
två krogar alldeles runt hörnet liksom..
Citera
2015-09-19, 09:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2015-09-19, 10:24
Medlem
BaraBiffens avatar
Söderhamn? Då borde det antingen vara invandrare eller knarkare.
Citera
2015-09-19, 10:32
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Med tanke på var det hände låter det väl mer som ett fylleslagsmål som spårade ur,
två krogar alldeles runt hörnet liksom..

Babbar har en förkärlek för att hänga utanför krogar och på torg. Även gallerior går bra så länge dom är öppna. Söderhamn är väl överfullt av sådana så min slant lägger jag på den lösningen.
Citera
2015-09-19, 10:37
Medlem
En årlig fest på folketshus som Dtaffangymnasiets teknistlinje anordnar. Alla möjliga klasser och åldrar på plats.

Edit: De inblandade ska inte ha tillhört festsällskapet sägs det.
Senast redigerad av anxon 2015-09-19 kl. 10:50.
Citera
2015-09-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Konstigt att polisen är så extremt förtegen..

Inte alls, det rör sig delvis om minderåriga
Citera
2015-09-19, 11:12
Medlem
9 ungdomar i förhör

http://www.friatider.se/nio-ungdomar...et-i-soderhamn

Citat:
De nio ungdomarna ska under dagen förhöras tillsammans med sina föräldrar och polisen säger att alla nio hämtades in i Söderhamn.

– Det är i Söderhamn de är inhämtade, sedan kan jag inte svara på om alla är boende i Söderhamn, säger Hedström.
Citera
2015-09-19, 12:00
Medlem
Att Polisen blir alltmer förtegen är för att forum som FB förstör utredningar
med allehanda lösa spekulationer.
Era avslöjanden kan bli tvärtom mot vad ni tror den misstänkte
kan inte dömas då vittnen kan ha läst på FB och då vet polisen
inte om det är rykten eller självupplevt.

när ni pekar ut folk så drabbas oskyldiga närstående
till både offer och gärningsman.Jag förstår inte denna
helt störda viljan att rota i andras olycka.

Ha ett eget liv,hjälp flyktingar istället för att skriva strunt på FB
Citera
2015-09-19, 12:10
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia

Din korrekta fia. Flashback har alltid spekulerat i mord och utredningar, det var bland annat här som "vi" löste katt morden i Högsbohöjd i Gbg, en våldtäkt som skedde vid skanstorget i sthlm i våras etcetc. Antar att du är polis IRL så gå tillbaka till ditt arbete och skydda oss från flyktingarna så man sipper bli dödad när man besöker Ikea.

Fram med namn nu Flashbackare.
Citera
2015-09-19, 12:16
Medlem
BorgeHs avatar
Det här verkar ju vara en lågoddsare. Ett bråk med en invällare inblandad. Invällaren tycker sig inte få "respekt" utan skall visa hur man löser diskussioner i Mellanöstern.

Alla "bruschor" och kusiner till invällaren skyller på varandra och ingen har sett något. Om det har hänt något var det olycksfall, egentligen skall de alla få ersättning från DO för kränkning och förolämpningar.

Om det leder till rättegång blir det väl samhällsvård, med trevligt samkväm med pk-kärring som kallas psykolog. En kärring som normalt åker till Gambia på sin semester och tycker: "allt åt alla".
Citera
2015-09-19, 12:29
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det här verkar ju vara en lågoddsare. Ett bråk med en invällare inblandad. Invällaren tycker sig inte få "respekt" utan skall visa hur man löser diskussioner i Mellanöstern.

Alla "bruschor" och kusiner till invällaren skyller på varandra och ingen har sett något. Om det har hänt något var det olycksfall, egentligen skall de alla få ersättning från DO för kränkning och förolämpningar.

Om det leder till rättegång blir det väl samhällsvård, med trevligt samkväm med pk-kärring som kallas psykolog. En kärring som normalt åker till Gambia på sin semester och tycker: "allt åt alla".
Haha, inte riktigt så. Vittnena är mellan 15-20 år, inte ens de tungt kriminella i GBG kan hålla masken. Dessutom tog polisen in dem rätt så snabbt så de har garanterat inte hunnit snackat ihop sig.
Påföljden för mord när GM är rätt så ung:

"Är gärningsmannen under 18 år får rätten döma till fängelse endast om det finns synnerliga skäl. Är gärningsmannen mellan 18 och 21 år får rätten döma till fängelse endast om det med hänsyn till gärningens straffvärde eller annars finns särskilda skäl för det.[8] För ett mord som någon har begått innan han eller hon fyllt 21 år får inte dömas till ett svårare straff än fängelse i 14 år.[9] "

Dessutom tillkommer rätt så höga skadestånd som kommer ge honom betalningsanmärkningar och en saftig ränta på 10% ända tills han har betalat av hela beloppet. Så summan blir att den som blir dömd kommer aldrig riktigt kunna få ett normalt liv igen. Iaf inte på 15-20 år.

Nu är säkert GM en somalier så han hade väl ändå levt på existensminimum oavsett om han hade gjort detta eller inte.
Citera
2015-09-19, 12:56
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia

1. Mord är av allmänintresse. Du och de andra fåren har fått för er att alla ska hålla käft och inte spekulera. Kan tänka mig att Stalin hade resonerat ungefär likadant. Det stör inga utredningar så länge polisen agerar kompetent. Tyvärr har vi sett en del gnällartiklar där poliser inte tycker man ska spekulera, just för att de är för dåliga för att hantera situationen. 100% deras eget fel.

2. Som skrivet tidigare så har FB hjälpt till att sätta fast flera förövare. T ex kattmördaren.

3. "Hjälp flyktingar"? Räcker det inte med EUs i särklass höga invandring? Nej, jag hjälper redan flyktingar i betydligt högre grad än av jag vill göra genom att betala skatt. Jag vill inte ha hit fler så länge vi har det stora utanförskap vi redan har. Och förresten, det finns många andra som behöver hjälp i samhället, jag hjälper hellre dem än totala främlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in