2023-07-11, 10:48
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Att jag lever i verkligheten och inte i en sagovärld.
Gud och djävulen finns inte, de är påhittade.
Nej. Han är.
Han är. Säger han här..
Och där.
Han var. Och kommer att förbli.
Den han var. Och är.

Så att du kan vara. Livsuppehållande åtgärder.
Livet. Självt.
Verkligt liv finns i Jesus.
Det finns ju sanning där. Det kan man se.

Der värt att hålla sig i kärleken. Vad har vi annars? Den håller ser du.

För du tror väl på nåt av det du ser.

Tack käre Jesus.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-07-11 kl. 10:59.
Citera
2023-07-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Djävulen dömer dig inte och låter dig vara dig själv. Jesus/Gud trycker ned dig, vill sätta massa regler, hatar att du är glad, du får inte ha sex så mycket du vill utan blir dömd, du får inte drömma om att bli rik utan blir dömd, du får inte vara otrogen utan att bli dömd osv.

Djävulen lovar ingenting utan allt du får är ett plus. Gud lovar allting men håller aldrig vad han lovar.

Har så många kristna bekanta som har bett till Jesus när de fått cancer men nu är de alla döda, Jesus hjälpte inte en enda.

Så varför ska man tillbe någon som aldrig hjälper och mest fördömer?

Du har rätt, Satan Djävulen dömer dig inte ens om du mördar eller håller på med pedofili:

"Djävulen har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader." (Joh 8:44 Bibel2000)
Citera
2023-07-11, 16:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Djävulen dömer dig inte och låter dig vara dig själv. Jesus/Gud trycker ned dig, vill sätta massa regler, hatar att du är glad, du får inte ha sex så mycket du vill utan blir dömd, du får inte drömma om att bli rik utan blir dömd, du får inte vara otrogen utan att bli dömd osv.

Djävulen lovar ingenting utan allt du får är ett plus. Gud lovar allting men håller aldrig vad han lovar.

Har så många kristna bekanta som har bett till Jesus när de fått cancer men nu är de alla döda, Jesus hjälpte inte en enda.

Så varför ska man tillbe någon som aldrig hjälper och mest fördömer?
Belägg för det understrukna tack!
Citera
2023-07-11, 17:28
Medlem
Gud, Jesus är vägen och sanningen och livet” (Joh. 14:6).
”Sanningen är kunskapen om tingen som de är och som de var och som de kommer att vara”

I djävulen finns ingen sanning. Han är en lögnare och lögnens fader.
Och vem/vilka är vår största lögnare idag?
Kan det vara dom stora som styr världen, våra politiker, media?
Citera
2023-07-12, 09:29
Medlem
Djävulen är galen.
Om den fick tag i sina fiender skulle den göra gokart bana av era huvuden dygnet runt.
Isis är 100 ggr snällare.
Har jag fel är det de andra som är galna.
Citera
2024-03-14, 08:19
Medlem
SodaFointains avatar
Tror det har med media att göra. Tidningar ljuger en massa det är att sälja en historia till medias som inte är sann för pengar! Och att ställe upp i en såpa då vinklas det mycket och man visar aldrig sanna personen
Citera
2024-03-14, 10:28
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Bli jude.
Förled världen att tro att du är del av Guds utvalda folk. Få folk att tro att du ber till Gud och inte avgudar.

“Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare, som kan resa över både hav och land för att vinna en enda proselyt, men sedan gör ni honom till ett Helvetets barn, dubbelt värre än ni själva.”

“Ni är av er far — Djävulen, och er fars begär, ni väljer att göra. Han var en mördare från början, och i sanning stod han inte; ty sanningen finns inte i honom. Närhelst han talar lögn, talar han av sig själv. Därför att han är falsk och är lögnens fader.”
De har ju olika bild av vem vad och hur Gud är.

Tror man inte på Jesus.

Man kan försvara nästan vad som helst med att "det här är mitt uppdrag" "jag måste tömma den här min bägare"

Man gör väl vad man kan.
Såg Hitler att det bara fanns ett sätt? Att förgöra alla judar. Sen då? Folk är folk ändå. Det kommer alltid nya. Så länge det heter idag. Väl?

Nej jag tror inte vi behöver ha sjukdom i världen. Vi ska utrota sjukdom och missbruk med Herren Jesus.

Man måste göra vad man "måste"

Hur kan du klandra nån?
Vi ska väl hjälpa folk?

Det vill Jesus alltid göra.

I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är.

Har deras fäder rum för dem? Eller har vi samma fader?

Jesus är den enda gudens son, tillika Gud.

Det var nån som sa att Fadern och Sonen inte är av Gud.

Att de har ytterligare en Gud. Som de tillbe. Gud tillber inte sig själv. Jag är. Säger Han. Som är. Där!

Inte lätt. Vi jagar bara egen svans som hunden.

muslimer tror att vi ska "tillbaka till Gud"

Jag måste bli stark i Jesus. Han är min klippa. Min stolthet mitt liv.

https://youtu.be/XP5oHL3zBDg?si=GXi8fyz268RyU3Wo

Justified and ancient. Alla comer from mumu land.
Senast redigerad av Traveller7 2024-03-14 kl. 10:33.
Citera
2024-03-14, 19:39
Medlem
SodaFointains avatar
Nu postar min crush konstigt på sin instagram så nu kan man tro han sett jag kollat på denna tråden
Citera
2025-04-19, 13:30
Medlem
morgonstjaernans avatar
Varför spelar djävulen en så stor roll i många troendes liv?

Många kristna och muslimer pratar nästan om djävulen och demoner mer än de pratar om deras tro, varför får någonting ondskefullt en så stor roll i deras liv?
Citera
2025-04-19, 13:40
Medlem
Glostrups avatar
För att det måste finnas något som skrämmer människor så mycket att de tvingas åsidosätta alla rimliga tvivel på de påhittade berättelser som alla religioner bygger på. Ett slags piska för att folk inte ska ställa alla de fundamentala frågor som de borde ställa till sina religiösa ledare.

I andra religioner finns det istället saker som ska locka de godtrogna till att leva enligt religionen, dvs morot istället för piska. Se exempelvis kalvinismen, vissa delar av islam, buddhism och hinduism, och kanske även asatro.
Citera
2025-04-19, 13:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Många kristna och muslimer pratar nästan om djävulen och demoner mer än de pratar om deras tro, varför får någonting ondskefullt en så stor roll i deras liv?
Du har fel. Det gör de inte.
Citera
2025-04-19, 13:43
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du har fel. Det gör de inte.
Räcker med att läsa trådar här för att se kristna prata om djävulen hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in