Citat:

Ursprungligen postat av 
Fleshbags

Bli jude.
 Förled världen att tro att du är del av Guds utvalda folk. Få folk att tro att du ber till Gud och inte avgudar. 
“Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare, som kan resa över både hav och land för att vinna en enda proselyt, men sedan gör ni honom till ett Helvetets barn, dubbelt värre än ni själva.” 
 “Ni är av er far — Djävulen, och er fars begär, ni väljer att göra. Han var en mördare från början, och i sanning stod han inte; ty sanningen finns inte i honom. Närhelst han talar lögn, talar han av sig själv. Därför att han är falsk och är lögnens fader.”

De har ju olika bild av vem vad och hur Gud är.
Tror man inte på Jesus.
Man kan försvara nästan vad som helst med att "det här är mitt uppdrag" "jag måste tömma den här min bägare"
Man gör väl vad man kan.
Såg Hitler att det bara fanns ett sätt? Att förgöra alla judar. Sen då? Folk är folk ändå. Det kommer alltid nya. Så länge det heter idag. Väl?
Nej jag tror inte vi behöver ha sjukdom i världen. Vi ska utrota sjukdom och missbruk med Herren Jesus.
Man måste göra vad man "måste"
Hur kan du klandra nån?
Vi ska väl hjälpa folk?
Det vill Jesus alltid göra.
I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är.
Har deras fäder rum för dem? Eller har vi samma fader?
Jesus är den enda gudens son, tillika Gud.
Det var nån som sa att Fadern och Sonen inte är av Gud. 
Att de har ytterligare en Gud. Som de tillbe. Gud tillber inte sig själv. Jag är. Säger Han. Som är. Där!
Inte lätt. Vi jagar bara egen svans som hunden.
muslimer tror att vi ska "tillbaka till Gud" 
Jag måste bli stark i Jesus. Han är min klippa. Min stolthet mitt liv.
 https://youtu.be/XP5oHL3zBDg?si=GXi8fyz268RyU3Wo  
Justified and ancient. Alla comer from mumu land.