2021-07-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Det du pratar om är bara den mänskliga naturen och har inget med sökande och vördande av kaos att göra.
Slutmålet för de som verkligen söker kaos är förintelse av allt som existerar.
Ja precis. Dessa är ej kristna. Det är min poäng. Du kan ej ha dessa egenskaper & varken kalla dig frälst el kristen.
Citera
2021-07-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Ja precis. Dessa är ej kristna. Det är min poäng. Du kan ej ha dessa egenskaper & varken kalla dig frälst el kristen.

Fast det är en skillnad på att söka kaos och att vara ett rövhål som de flesta är.

Jag lovar dig att 99.9% av de som du märker inte vill att världen ska förintas utan de är helt enkelt själviska idioter.

De som verkligen söker kaos söker däremot förintelse av Guds skapelse.
Citera
2021-07-29, 20:52
Bannlyst
så ful är jag phan inte. har sett djäveln i flertalet synar och drömmar.

nä, jag tror Djävulen är kung i helvetet, och att en kan välja att söka bli vuxen i det goda eller onda.

en muskulös best lär det vara. eldröd. kanske att jag såg den phan som grön vid något tillfälle. och även som om han vore ledsen en gång, medans han skrev ned något i en bok. misstänkte rätt fort, eller "förstod".. att det var som om han genom de falska profeterna upprepade sig typ "Gud älskar dig" men phan vet. säkert.

sen senaste åtalet jag var med om så sade förvisso de på anklagarsidan att "han inte är snygg alls" om mig. men jag har inte rakat mig på flera år, så är ingen porrgubbe direkt.
Citera
2021-07-29, 20:52
Medlem
BarnStroganoffs avatar
Satan gör vad han vill som en kung.
Citera
2021-07-29, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarnStroganoff
njae, då lutar jag mer åt att följande är Satan som är tvingad att berätta hur det ligger till (även om jag inte rekommenderar direkt att tro det!)
Citat:
[BM 191.8] Like you, also I am a servant of God - although under compulsion and with a very limited freedom. I must do what I do!

https://www.jakob-lorber.cc/index.php?s=BM+191&l=en&b=

däremot lär han väl lura folk i att de kan och får göra som de vill.
Citera
2021-07-31, 11:17
Medlem
BarnStroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnivorous
njae, då lutar jag mer åt att följande är Satan som är tvingad att berätta hur det ligger till (även om jag inte rekommenderar direkt att tro det!)

https://www.jakob-lorber.cc/index.php?s=BM+191&l=en&b=

däremot lär han väl lura folk i att de kan och får göra som de vill.
Ja allt som skrevs i hittepå sagoböckerna ska man lita på!
Citera
2021-07-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Den som är motståndare till Kristus samt kristendomen är definitivt en satan.
verkligen, så folk som är motståndare till folkmord, slaveri och människooffer är satan då`?
Citera
2021-08-01, 08:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnStroganoff
Är det principer att leva efter så vad är skillnaden?
Citera
2021-08-01, 13:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det inte besvärligt att försöka argumentera för att Satan skulle utgöra någon slags fundamental ondska och att vi vet bättre om det inte först går att förklara varför man inte själv skulle vara Satan?

Hur kan man vara så säker på att veta bättre om Satan än att du själv först måste acceptera dig själv som Satan, något annat vore väl högmod att påstå?

Det låter ju märkligt att projicera hat mot en extern karaktär kallad Satan och övertyga sig om hans ansvar, om vi så att säga har mer makt i frågan är vi väl då mer av Satan än vi tror?

Satan/djävulen är här substitut för brist av bättre namn på fadern av lögner, ormen eller den stora antagonisten till Gud i sagan om ditt liv.
Jag matchar inte beskrivningen som Jesus ger av Satan i Bibeln.
Citera
2021-08-01, 14:00
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Jag matchar inte beskrivningen som Jesus ger av Satan i Bibeln.
Vore det inte likt Satan att ljuga om det?
Citera
2021-08-01, 14:07
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vore det inte likt Satan att ljuga om det?
Inte på långt när alla är Satan för att de ljuger. De allra flesta som ljuger är inte Satan.
Bara det hjälper dig på traven.
Vad gäller att jag säger att jag inte passar in i beskrivningen, läs och lär in beskrivningen först så blir det lättare att bedöma om jag ljuger om det eller inte.
Jag har dessutom skrivit många inlägg här, så kolla in dem för att få en bild av mig. Då blir det ännu lättare att bedöma.
Strax, ska du se, är du framme vid målet - det var inte jag!
Citera
2021-08-01, 14:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Inte på långt när alla är Satan för att de ljuger. De allra flesta som ljuger är inte Satan.
Bara det hjälper dig på traven.
Vad gäller att jag säger att jag inte passar in i beskrivningen, läs och lär in beskrivningen först så blir det lättare att bedöma om jag ljuger om det eller inte.
Jag har dessutom skrivit många inlägg här, så kolla in dem för att få en bild av mig. Då blir det ännu lättare att bedöma.
Strax, ska du se, är du framme vid målet - det var inte jag!
I så fall vore det ju omöjligt att avsäga sig Satan om det är en lögn och Satan alltid ljuger. Moment 22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in