2019-10-02, 22:35
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vad som helst kan användas i ett destruktivt, negativt syfte och vad som helst kan användas i ett konstruktivt, positivt syfte. Fattiga människor har i alla tider bett till Gud om att få mat på bordet och att få kraft att uthärda sin eländiga tillvaro. Det har varit den tron som fått dem att överleva sina fasor och klarat sig, överlevt, allt från svält till krig och elände. Gud har hjälpt dem.

Gud har också varit anledningen till att starta krig och dra elände och svält över samma folk som bett om Guds kraft till ett bättre liv. Den guden har varit av ondo. Satan och Gud kan förvandlas och tolkas genom människors filter och ideér om rätt tro. Gud är en kraft. Du kan använda honom för att göra rätt eller fel. Gud i en egoistisk form har kallats Satan. Men det behöver ju inte vara så, Satan kan också vara av godo. Eller bestå av ren ondska.

Om jag ber till kraften i kosmos som skapade allt och som allt består av, att ge mig styrka att göra rätt saker så får jag hjälp. Oavsett vad jag kallar hen. Oavsett jag kallar hen Gud eller Satan, Muhammed, Buddha eller Shakti. Kraften finns där och vill hjälpa oss då hen skapade oss till sin avbild. Vårat microkosmos är hens macrokosmos. All kraft som finns i universum finns också i oss. Hela tiden. Det är bara att blunda och lyssna som hör vi den.

Sedan kan man ha inre övertygelser, saker man kan bära med sig som förnimmelser från tidigare liv. Kunskap om universums historia och uppbyggnad. Saker och ting som kommer till oss som i små uppenbarelser. Men det är ju något annat. Det är vår högst personliga insikt. Jag för min del har haft bilder och insikter om att ärkeänglarna haft bra mycket större betydelse för kosmos utveckling än vad vi känt till. Att de försvarat födelsen av liv mot mörka destruktiva krafter som velat annat. Men också för att jag tror att det alltid har varit en skugga av det ljusa som alltid varit i jämnvikt. Yin och Yang. Lika mycket uppbyggande kraft har änglarna haft som deras skuggor, häxorna och deras destruktiva kraft. Sedan tror jag Satan var den största ärkeängeln som ville gott men av någon anledning blev av med sin plats i kosmos. Något hände.
Citera
2019-10-02, 22:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Nej, vi har ingen fri vilja och om gud skapade allting är han även grunden till all ondska, liksom all godhet och....allt.

Jo det har vi, och nej, vi är inte robotar så Gud har inte ansvar för oss.
Citera
2019-10-03, 00:05
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------Satan = Aaklagaren. han anklagar den ofraelste baade
dag och natt genom Lagen. Men Kristus naglade fast Lagen paa Korset och gjorde Satan till
ett aatloeje foer dem som TRO. Dessa kan haenvisa Satan till Korset om han aaterkomer med
anklagelser. MEN, den fraelste har nu en annan strid att kaempa, den mot sina lemmars
alla onda begaerelser.
Egentligen borde en god medsyster/bror finna sig i. Och må bra hela tiden.

Uppskatta varje ögonblick.
Jag är inte där.
Citera
2019-10-03, 00:07
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jo det har vi, och nej, vi är inte robotar så Gud har inte ansvar för oss.
Vi kunde haft paradis men valde det här vi ser och betalar för nu.
Pga vår fria vilja.
Vi nöjde oss inte.

Vi är masochister.
Och sadister.

Men det är väl bara så vi får se.
Och återgå lite mer till vad vi var.
Nu när vi är här.
Senast redigerad av Ryggradslus 2019-10-03 kl. 00:12.
Citera
2019-10-03, 01:54
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Och vi är enligt bibeln skapade i guds bild, så hur är den guden god?

Ps. Enligt bibeln så är lucifer också skapat av gud och han hade stor position;

Ps.2 visa säger eller tolkar jesus som lucifer om jag mins rätt
Citera
2019-10-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Egentligen borde en god medsyster/bror finna sig i. Och må bra hela tiden.

Uppskatta varje ögonblick.
Jag är inte där.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------Ingen av alla fraelsta kommer aenda dit. De aer alla Obotliga Syndare,
och det aer endast TRO med aatfoeljande NAAD som fraelser dem. De aer alla NAADEHJON.
Citera
2019-10-03, 07:06
Medlem
Bergspredikan vill laera oss hur Omoejlig, Hopploes vaar situation aer.
Vi maaste sluta hoppas paa oss sjaelva, ge upp, och oeverlaemna oss
aat Jesus.
Citera
2019-10-03, 07:26
Medlem
'Den som mister Sitt liv foer Jesu skull, han ska vinna det (det Eviga).
den som vill bevara Sitt liv, han skall mista det (det Eviga)'.
Citera
2019-10-03, 07:32
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Djävulen beskrivs som ljusbringaren, en falsk profet som utger sig för att vara god och lurar folk till ondskan. Det står även hur han gömmer sig "in plain view". Gud beskrivs i bl.a bibeln(främst gamla testamentet kanske), och många andra stora religioner som väldigt brutal. Han plågar folk för att testa deras lojalitet mot honom, kräver att dyrkas, framstår som ha ett extremt ego och skapar aktivt mycket lidande. Han driver folk till skräck, hotar med evigt lidande om man inte dyrkar honom. I mina öron är detta ingen god kraft, utan en demonisk.

"And god said, let there be light", Luficer beskrivs som sagt som ljusbringaren, en falsk profet som är väldigt egoistisk och självdyrkande. Kan det vara så att det i själva verket är djävulen som får sig själv att framstå som gud i många religioner?

Många religioner har aldrig haft gudomar som varit helt onda och helt goda. Kristendomen har en stökig tidig historia, katolikerna vann i väst men för att omvända folk så anammade man deras seder och traditioner och sa dessa var nu kristendom.

Så svaret på din fråga är att allt är invecklat och gestalterna gud vs djävulen på papper är motsatser men också övernaturliga varelser i sin bas i äldre uppfattningar innan gott och ont.
Citera
2019-10-03, 10:05
Medlem
Gud aer Skaparen till Allt, KONSTRUKTOEREN. Om man har en maskin och foerstaar och
foeljer alla dess konstrktoers instruktioner funkar allt vael. Om inte blir det nog en massa
gnissel i maskineriet.
Citera
2019-10-05, 18:10
Bannlyst
Svart/vit är en ytterst intressant egregore som finns representerad i ex schack. Där all energi läggs på folket därutav relation bönder/kung. Spelet är självfallet byggt och ägt ifrån start då båda kungarna har redan en annan egregore eller flera för att bli av med folk såsom flagga/religion.

Tänk vilken kraft/makt en egregore har genom att ex separera celler via färger/religioner överskott/underskott... all kraft är i mitten. Sen när illusionisten är trött på de byggda polariteterna då ställs de emot varandra.

I egentlig mening så agerar dessa element som virus infekterar och splittrar vår cell. Lagen om ETT och att äga den tanken har och kommer alltid vara conductorns roll. De har självfallet ett syfte i att förstöra tankar som går emot tanken om (ett) i tid.

Cell inom cell, jorden är en organism en cell inget annat och allt vi bygger här är för cellens fortlevnad.

Själva tanken i att lära sig att använda egregorer på flera plan är självfallet den katolska kyrkan mästare i. Du trampar inte ner i deras bibliotek som ingen.

Egregore (er) kollektiva tanke (splittrad) och styrd (formad) ägd utifrån ert inre ovh använd emot ert själv i HEX. Relativt hög nivå på MAGI så nåväl vi är här nu.

Moderator kommer säkert ta bort detta inlägg.....bra

Sign här.....

Osiris
Citera
2019-10-05, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
-------------------------------------------------------------------------------------------------- utveckla. - att en samling upplysta frimurare skulle kunna bestaa av
baade Andedoepta kristna och Luciferianer aer uteslutet.
paaminner om Bileam som ville tjaena baade Gud och Mammon.

De KAN lagen om ETT (Aether) eller med tusentals andra namn. Ifrån ur stammar ett......magin ligger i att inte ni skall nå enhet...för kontroll.

Ex ett fåtal....

Vissa blir lärda att skriva ifrån vänster och vissa blir lärda att skriva ifrån höger.

Vissa blir bruna utav solen och vissa blir vita....utav solen.

Vissa föds till man vissa till kvinna.

Vissa föds smarta vissa inte.

Vissa äger energi iform utav olja/sol den andra parten inte.

Vissa föds till att dö får en blå flagga vissa att dö för en röd.

Vissa är fattiga och vissa är rika...(i spegel)

Vissa bli lärda en religion som är i polaritet med andra...ex Islam/Kristendom.

Alla ismer är en egregor (ER TANKE) har fångats inifrån och kapitaliserats till KRAFT. För kontroll...

All kraft (ledning) är som conductor emellan (neutral).......

Ni kan konkretisera alla dessa tankar till ett stoft...... (alkemi) NI ÄR ALLA ETT.

Men att bygga polariteter är ytterst enkelt......ni kan se det som att bygga och styra demoner (egregore). Det enda vapen ni har är att inte följa alla dessa yttre element (Thoth) och följa ert inre.

https://m.youtube.com/watch?v=ypt_h8beIdE

Ni har ingen seger....den som byggt arenan och sålt dessa hjon i filmen ETT rep är vinnare För de kan lagen om ett....

Romarna var extremt duktiga i att bygga polariteter....precis som när du besöker påven antingen i Svart/Vitt och MAGIN är emellan~ grått. Så när ni greppat dessa koncept så fråga er självt en fråga☀️

Lycka till nu! ni har allt i ER hand.

Moderator som vill sign....gör det här.

🙅‍♂️🔥~
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-05 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in