2021-06-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ja det är så jag ser det. Jag hörde aldrig Lena Nyman säga något som: Det är knas att Kaxe blev överkörd.

Ordet ska nog inte användas så. Snarare något i stil med:
Uppenbart generalknas hos M, KD och SD, som röstar med kommunisterna i misstroendeförklaringen.
Citera
2021-06-23, 09:40
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Ordet ska nog inte användas så. Snarare något i stil med:
Uppenbart generalknas hos M, KD och SD, som röstar med kommunisterna i misstroendeförklaringen.

Jo men det är på det sättet Alva och Einar säger att något är knas. De kanske kan ta och bli tillsammans även om Alva gillar äldre män är Einar bara fyra år yngre så ingen större åldersskillnad.
Citera
2021-06-29, 12:50
Moderator
Kyrpators avatar
Med anledning av det säsongsavslutande avsnittet om Gösta "Flips" Rybrant så får jag ändå säga att den forcerade och hysteriskt fnittrande David Nessle tillför programmet nerv och tempo, och för all del även kunskaper, på ett helt annat sätt än vad gäster av engångskaraktär brukar göra. De som bara kan ett ämne, men inte gärna pratar om det, eller de som bara har en ganska löslig anknytning till ett ämne, men "någon gäst måste man ju ändå ha". Visst är han påfrestande att lyssna på, men fördelarna överväger ändå.
Citera
2021-07-04, 06:42
Medlem
Citat:
Jo men det är på det sättet Alva och Einar säger att något är knas. De kanske kan ta och bli tillsammans även om Alva gillar äldre män är Einar bara fyra år yngre så ingen större åldersskillnad.

I sammanhanget bör vi också nämna Gunnar Knas Lindqvist, född 1916 och död 1990.
Citera
2021-07-04, 08:30
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
I sammanhanget bör vi också nämna Gunnar Knas Lindqvist, född 1916 och död 1990.
... som bildade och ingick i crazytrion Tre Knas.
Citera
2021-07-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
... som bildade och ingick i crazytrion Tre Knas.

Minns honom bäst från Vi hade i alla fall tur med vädret, som sändes när jag var liten. Han var så cool och så jävla rolig, och tänkte att så vill jag bli när jag blir stor.
Citera
2021-07-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Med anledning av det säsongsavslutande avsnittet om Gösta "Flips" Rybrant så får jag ändå säga att den forcerade och hysteriskt fnittrande David Nessle tillför programmet nerv och tempo, och för all del även kunskaper, på ett helt annat sätt än vad gäster av engångskaraktär brukar göra. De som bara kan ett ämne, men inte gärna pratar om det, eller de som bara har en ganska löslig anknytning till ett ämne, men "någon gäst måste man ju ändå ha". Visst är han påfrestande att lyssna på, men fördelarna överväger ändå.

Visst är Nessle lite påfrestande. Men förutom att vara otroligt kunnig, är han påläst inför ämnet, och har dessutom förberett programmet med manus eller vad man kalla det. Klart det blir bra då.
Citera
2021-07-05, 12:05
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Jo men han sa knappast saker som:

Det är fucking knas.
Citera
2021-07-06, 05:29
Medlem
Citat:
Jo men han sa knappast saker som:

Det är fucking knas.

Nej, men om han hade sagt det, hade han gjort det på ett mycket roligt sätt.
Citera
2021-08-22, 08:48
Moderator
Kyrpators avatar
Säsongsstarten med den gamle proggaren Peter Mosskin blev ju sådär. Den hade potential att bli väldigt intressant, men Mosskin, som tidigare mest var ett namn för mig, visade sig vara en ganska tråkig typ. Kalle Lind berättade att Mosskin brukade jämföras med Forrest Gump - en människa som liksom bara råkade finnas på plats vid en massa viktiga händelser. Jämförelsen kanske inte är så smickrande, men verkar på sitt sätt vara ganska träffande. Mosskin var med på kårhusockupationen 1968 och Gärdesfesterna med flera epokgörande händelser i den svenska proggens historia, men tycks själv vara en skäligen färglös och småtråkig person.

Mosskin ägnade sig mest åt att bekräfta det som Lind berättade, utan att fylla på med så mycket extramaterial, och jag fick en känsla av att han inte riktigt gillade Linds skämtsamma jargong, även om han skrattade till vid ett par tillfällen. Men han är ju gift med Tjia Torpe, så det skämtas väl inte i onödan.

Citera
2021-09-03, 18:47
Medlem
Mycket bra avsnitt om svenska filmmanus. Här visar sig KL från sin bästa sida, där han med en så kunnig gäst inte själv behöver briljera med sina kunskaper för att få det intressant. En ren njutning att lyssna.

För att sedan gå till det totala bottennappet om Östergötland. Visserligen kan jag förstå den rent sportsliga prestationen i att enbart sitta och namedroppa hel- och halvkändisar (mest halv) från Östergötland. Men det säger ingenting om landskapet, och än viktigare är det skittråkigt.
Citera
2021-09-12, 22:41
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Mycket bra avsnitt om svenska filmmanus. Här visar sig KL från sin bästa sida, där han med en så kunnig gäst inte själv behöver briljera med sina kunskaper för att få det intressant. En ren njutning att lyssna.

För att sedan gå till det totala bottennappet om Östergötland. Visserligen kan jag förstå den rent sportsliga prestationen i att enbart sitta och namedroppa hel- och halvkändisar (mest halv) från Östergötland. Men det säger ingenting om landskapet, och än viktigare är det skittråkigt.

Jag tyckte avsnittet om Östergötland var rätt bra. Det är ett rätt speciellt landskap som mångt och mycket känns som en egen landsdel. Men tråkigt att de inte nämnde Bengt Danielsson, Veronica Palm Lars Stjernqvist, Anders Borg och alla kända youtubare från Östergötland som Hoffa Kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in