2020-07-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu hör ju associationerna och stickspåren till underhållningen och mycket av vad programmet går ut på och givetvis stödjer han sig på den andres kunskaper annars hade han inte haft gäster.

En lågbudgetproduktion som Sveriges Radio köpt in och
som inte tillför något av värde förutom Snedtänkaren.
Citera
2020-07-29, 04:25
Medlem
Kongruensbojds avatar
Läste till slut intervjun med Kalle i Ica-kuriren från i våras. Kul detalj jag lade märket till direkt var reporterns omdöme att det var kul att intervjua Kalle, men att han också pratar väldigt mycket och det var svårt att skjuta in frågor ibland. No shit.

* Hans päron var båda chefer, men Kalle själv säger sig inte besitta några sådana kvaliteter.

* Han gick på ett superflummigt dagis som ibland frekventerades av mentalsjuka på permission (dagiset låg nära hans mors arbetsplats som var ett mentalsjukhus). Som sexåring rökte han ofrivilligt pipa på det mycket liberala dagiset.

* Han flyttade motvilligt till Eslöv med familjen och klädde sig med flit i fula skjortor för att få folk något att snacka om.

* Ville göra ett Orange is the new black men det rann ut i sanden.

Nåväl, när kommer nya avsnitt?
Citera
2020-08-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kan inte förstå varför Sveriges Radio köper in och låter sända sådant skit.
Antagligen en billig produkt att köpa in eftersom det görs i en enkel hemmastudio.

Jag rekommenderar Lugna Favoriter till dig i stället. Du Kan till och med skapa en tråd om det.
Citera
2020-08-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Jag rekommenderar Lugna Favoriter till dig i stället. Du Kan till och med skapa en tråd om det.

Kalle Lind har mött sin absoluta överman i besserwisser när han lyssnar när subkultursamlaren David Nessle och diskuterar science fiction/sci-fi/sf/vetsaga/faktasi. Det roliga med programmet är att Kalle endast hinner att inflika några meningar innan David Nessle åter tar över programmet.

Om subkulturen science-fiction
https://sverigesradio.se/avsnitt/1491830

Enda gången jag egentligen sticker ut näsan i offentligheten nuförtiden är när jag medverkar i Snedtänkt — Kalle Linds suveränt spirituella och allmänbildande podd. Jag har i dagsläget deltagit fyra gånger (vilket är mer än någon annan utom vissa Östermalmsgrevar kan skryta med).

För mig är det alltid en högtidsstund. Jag får tala i tungor om ett ämne som engagerar mig — med en synnerligen skicklig och påläst interlokutör vars kunskaper överlappar och kompletterar mina egna, vilket ju inte alltid är fallet när man kommer in på sina mer sparsmakade specialintressen.
https://davidnessle.wordpress.com/20...%3As%20hemsida.
Senast redigerad av 2006 2020-08-02 kl. 08:49.
Citera
2020-08-02, 11:06
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Kalle Lind har mött sin absoluta överman i besserwisser när han lyssnar när subkultursamlaren David Nessle och diskuterar science fiction/sci-fi/sf/vetsaga/faktasi. Det roliga med programmet är att Kalle endast hinner att inflika några meningar innan David Nessle åter tar över programmet.
Det berodde knappast på att Lind inte hann, utan snarare på att han kan ytterst lite om science fiction och liknande.
Citera
2020-08-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Det berodde knappast på att Lind inte hann, utan snarare på att han kan ytterst lite om science fiction och liknande.

Exakt så, 'besserwissern' Kalle Lind hamnar gärna i sådana pinsamma situationer och med lite självinsikt borde han nog inte ha låtit programmet gå ut i sändning.
Citera
2020-08-02, 13:05
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Exakt så, 'besserwissern' Kalle Lind hamnar gärna i sådana pinsamma situationer och med lite självinsikt borde han nog inte ha låtit programmet gå ut i sändning.
Vad är det pinsamma i att Lind (för ovanlighetens skull) knappt hade något att inflika? Programmet flöt ju på ändå i och med att Nessle var mer eller mindre självgående.
Citera
2020-08-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Vad är det pinsamma i att Lind (för ovanlighetens skull) knappt hade något att inflika? Programmet flöt ju på ändå i och med att Nessle var mer eller mindre självgående.

Helt rätt igen, David Nessle gör Snedtänkt till ett bättre program än upphovsmannen Kalle Lind.
Dessutom talar David Nessle förståelig svenska
Citera
2020-08-04, 08:28
Medlem
Kalle Lind har mycket att lära av hur man gör en bättre podd genom att genom att lyssna på ”Klassiska podden” med Camilla Lundberg och Carl Tofft.
Citera
2020-08-11, 04:51
Medlem
Citat:

Om subkulturen science-fiction
https://sverigesradio.se/avsnitt/1491830

Enda gången jag egentligen sticker ut näsan i offentligheten nuförtiden är när jag medverkar i Snedtänkt — Kalle Linds suveränt spirituella och allmänbildande podd. Jag har i dagsläget deltagit fyra gånger (vilket är mer än någon annan utom vissa Östermalmsgrevar kan skryta med).

För mig är det alltid en högtidsstund. Jag får tala i tungor om ett ämne som engagerar mig — med en synnerligen skicklig och påläst interlokutör vars kunskaper överlappar och kompletterar mina egna, vilket ju inte alltid är fallet när man kommer in på sina mer sparsmakade specialintressen.
https://davidnessle.wordpress.com/20...%3As%20hemsida.

Själv tycker jag nog att af Trampe är lite för allmänbildad för att kunna matcha Nessle ju det här sammanhanget.
Citera
2020-08-11, 04:52
Medlem
Citat:
Helt rätt igen, David Nessle gör Snedtänkt till ett bättre program än upphovsmannen Kalle Lind.
Dessutom talar David Nessle förståelig svenska

Lind talar skånska, inte svenska.
Citera
2020-08-11, 06:52
Medlem
Citat:
En lågbudgetproduktion som Sveriges Radio köpt in och
som inte tillför något av värde förutom Snedtänkaren.

Nu har ju Kalle arbetat med Sveriges Radio sedan 2002, så det är alltså ingen inköpt produktion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in