2025-06-02, 18:13
Moderator
Kyrpators avatar
Ville bara påpeka med anledning av den Hasse & Tage-sketch som omtalades i avsnittet om Hergé, att den skildrar den norske skandalförfattaren Agnar Mykle som sovvagnskonduktör, inte bara vanlig tågkonduktör. Det är liksom det som är det roliga i sammanhanget. Sovvagnskonduktörer brukar ju normalt inte slita upp kupédörren vid varje station och fråga efter nypåstigna.
Citera
2025-06-06, 20:14
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Jag har bara hört början på avsnittet om karikatyrer av ostasiater, men jag vill ändå påpeka att Japan och Nord- respektive Sydkorea inte räknas till Sydostasien. Eftersom de nämligen ligger mycket längre norrut.
Var Kalle tillräckligt krumryggad tycker du i att på förhand be om ursäkt för om lyssnaren tar anstöt, att fel-etniciteta en asiat måste han också brasklappa om, detta ska ställas i kontrat till hans svansföring mot Alex och Sigge nyligen

Kalle älskar sina unga tjejer som gäster, men här hade det varit roligare om han hade kunnat fixa Tobias Hubinette, en betydligt större expert än hon & andra
Senast redigerad av Crapmagic 2025-06-06 kl. 20:22.
Citera
2025-06-07, 22:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Var Kalle tillräckligt krumryggad tycker du i att på förhand be om ursäkt för om lyssnaren tar anstöt, att fel-etniciteta en asiat måste han också brasklappa om, detta ska ställas i kontrat till hans svansföring mot Alex och Sigge nyligen

Kalle älskar sina unga tjejer som gäster, men här hade det varit roligare om han hade kunnat fixa Tobias Hubinette, en betydligt större expert än hon & andra
Här har jag hittat Oumni, Mi Ridell var före sin tid!, här är fokus fortfarande rätt, huruvida kändisarna har blivit kränkta & inte huruvida ras har blivit kränkt. Charlotte Perelli är inte sekundärkränkt
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ot-skamtshowen
utan enbart för att hennes varumärke har blivit förlöjligat av något annat förlöjligat
Senast redigerad av Crapmagic 2025-06-07 kl. 23:02.
Citera
2025-06-08, 00:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Här har jag hittat Oumni, Mi Ridell var före sin tid!, här är fokus fortfarande rätt, huruvida kändisarna har blivit kränkta & inte huruvida ras har blivit kränkt. Charlotte Perelli är inte sekundärkränkt
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ot-skamtshowen
utan enbart för att hennes varumärke har blivit förlöjligat av något annat förlöjligat

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...roligt-sissela
"I Allsång på Skansen från 2008, har Sissela Kyle tagit på sig en rödgardistisk arbetaroverall och pratar även hon på på tjing-tjongspråk, medan Anders Lundin bär en rishatt på huvudet."

Jag har inte hittat Anders Lundin i rishatt, kan någon hjälpa mig leta rätt på hela avsnittet online

Asiat i spat’
https://x.com/TobiasHubinette/status...318465?lang=ar
Den här borde få göra comeback på intiman för att hylla Brost, konstigt att Hubinette vänder sin ledsenhet mot Brost, inte en enda likes får han för denna tweet
Senast redigerad av Crapmagic 2025-06-08 kl. 01:10.
Citera
2025-06-12, 20:35
Medlem
Lonlines avatar
Avsnittet som handlade om Marschmusik, så lät ju gästen mer som Kalle Lind än vad Kalle Lind själv gör haha.
Citera
2025-06-14, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Avsnittet som handlade om Marschmusik, så lät ju gästen mer som Kalle Lind än vad Kalle Lind själv gör haha.
Håller med. Fick mig fundersam. Underhållande pod dock.
Citera
2025-06-26, 10:06
Medlem
Det är alltid spännande att höra hur länge det dröjer innan Kalle nämner HasseåTage, för det gör han oavsett vilket ämne det handlar om.
I senaste programmet om Göingeflickorna tog det närmare 30 minuter innan han kom in på AB Svenska Ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in