2021-09-23, 13:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Det visade sig för övrigt att en av de trevliga snubbarna var medlem av den illustra konstnärsssläkten Josephson och son till skådespelaren Erland Josephson. Det kunde man ju tänka sig att det var bättre mans barn som lajvade punkare ett tag i ungdomen för att sedan klippa håret och få ett schysst kneg som regissör och producent på Radioteatern. Inte för att det är något fel med det.

Ja, då är det dessutom lätt att skryta om att man ”inte ville söka kulturbidrag”.

Den ende med svenskt namn i gruppen verkade det ha gått sisådär med; biroller i ”polisfilmer” och sen för tidig bortgång.

Kalle har avverkat så många ämnen nu att han får gripa efter halmstrån – den här gången från ett inslag i ett kulturvänsterprogram i Kanal 1 från 1985?

Om vi spolar tillbaka till Östergötlandpodden. Kalles diss av Fredrik Virtanen var lite oväntad men jävligt sann: ”ÄR det verkligen det han är mest känd för?” (Om hur FV började sin bana på nån blaska i Motala.) No mercy.
Citera
2021-09-23, 13:43
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det nämndes väl aldrig? Kalle Lind älskar ju kändisgenealogi.

Nej, det nämndes inte. Den informationen hittade jag på nätet.
Citera
2021-09-23, 20:31
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att det dyker upp avsnitt om Majorna och Möllevången också.

Dock har han ju en annan podd som bara handlar om Malmö.

Majorna är lite väl överskattat. Jag hade hellre hört ett avsnitt om Hisingen eller om östra Göteborg.
Citera
2021-09-24, 20:17
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Stor fan av podden.

Hade varit kul med ett avsnitt om otto witt, en helt bortglömd pionär inom svensk sci-fi omkring i början av 1900 talet. Minns det som att det var han som som myntade begreppet sci-fi.Han drev också ett magasin; hugin, där han visst skrev alla artiklar själv.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-09-24 kl. 20:21.
Citera
2021-09-25, 00:13
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att det dyker upp avsnitt om Majorna och Möllevången också.

Dock har han ju en annan podd som bara handlar om Malmö.

För att återknyta till Östermalmsavsnittet hade det kunnat passa med ett avsnitt om Örgryte med lite avstickare till närliggande områden. Det gamla TV-huset som nu är rivet låg vid Delsjövägen och det är den fina delen av Göteborg. Det bor dessutom en del kändisar däromkring och en del som kommer därifrån vars namn kan slängas runt med.
Citera
2021-09-25, 11:45
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
För att återknyta till Östermalmsavsnittet hade det kunnat passa med ett avsnitt om Örgryte med lite avstickare till närliggande områden. Det gamla TV-huset som nu är rivet låg vid Delsjövägen och det är den fina delen av Göteborg. Det bor dessutom en del kändisar däromkring och en del som kommer därifrån vars namn kan slängas runt med.

Går inte jämföra med Östermalm på långa vägar: det finns för lite att fylla ut med. Östermalmsavsnittet var ingen höjdare heller förresten, så tänk dig hur trist och dant ett om Örgryte hade varit. Kalle hade spelat St Sigfrids plan med Galenskaparna, och sen?

Ge oss ett avsnitt om kändisar som blivit kända genom reklamfilmer! Eller som åtminstone är mest kända för reklam, och inte riktiga roller i film eller tv.
Citera
2021-09-25, 15:57
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Går inte jämföra med Östermalm på långa vägar: det finns för lite att fylla ut med. Östermalmsavsnittet var ingen höjdare heller förresten, så tänk dig hur trist och dant ett om Örgryte hade varit. Kalle hade spelat St Sigfrids plan med Galenskaparna, och sen?

Ge oss ett avsnitt om kändisar som blivit kända genom reklamfilmer! Eller som åtminstone är mest kända för reklam, och inte riktiga roller i film eller tv.

Ingen plats är den andra lik. Men än sen då. Jag nämnde det mest som alternativ till Majorna som alternativ till Möllevången kan jag inget men det skulle tydligen behövas.

Östermalmsavsnittet gick mest ut på att Tv-huset ligger där, Jahn Guillou bor där och att Kardemumma bodde där.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-09-25 kl. 16:04.
Citera
2021-09-25, 17:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ingen plats är den andra lik. Men än sen då. Jag nämnde det mest som alternativ till Majorna som alternativ till Möllevången kan jag inget men det skulle tydligen behövas.

Östermalmsavsnittet gick mest ut på att Tv-huset ligger där, Jahn Guillou bor där och att Kardemumma bodde där.
¨
Möllevången är ju bara vad jag vet ett torg. Men de hade nog lika gärna kunna göra ett avsnitt om TV-huset i Stockholm och sedan nämna att Jan Guillou bor i närheten. Halva TV-shopavsnittet och halva skurtavsnittet handlade om Kronprinsen ett hus så Kalle Lind skulle antagligen kunna klara av att svamla om Möllevången också.
Citera
2021-09-25, 18:11
Medlem
kyrkstockens avatar
Hittade Kalles pod genom denna tråd. lyssnade på avsnitten om Silence records. Hur bra som helst.
Men som några redan skrivit. Är nog få ungdommar som lyssnar på den podden.
Citera
2021-09-25, 18:14
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Hittade Kalles pod genom denna tråd. lyssnade på avsnitten om Silence records. Hur bra som helst.
Men som några redan skrivit. Är nog få ungdommar som lyssnar på den podden.

Kalle Lind hade nog lyssnat på en sådan podd om han hade varit ungdom.

Sedan angående Silence Records är det ganska många ungdomar som lyssnar på gammal progg.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-09-25 kl. 18:17.
Citera
2021-09-25, 18:16
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Kalle Lind hade nog lyssnat på en sådan podd om han hade varit ungdom.
mmm...säkert lite nördig i sina intressen.
Citera
2021-09-25, 20:13
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Sankt Sigfrids plan är ändå säte för ryska konsulatet och kallas därför för Röda Torget och är bara det en ganska intressant plats. Jag tycker ändå att ett avsnitt om östra Göteborg hade varit mer intressant än ett avsnitt om det utjatade Majorna. Bara det faktum att mishima nämnde just Majorna bekräftar det jag tycker att fler sidor av Göteborg bör uppmärksammas det är pinsamt att folk inte vet var Delsjövägen eller för den delen Djurgårdsgatan ligger medan jag vet vilken gata Anderssonskans Kalle bodde på och skulle kunna hitta till den om jag var i närheten. Får ge beröm till Kalle Lind för att han erkände att han hade fel om vilken del av Ni vet var han bodde.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-09-25 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in