2015-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
kolla in vad duktige Brage Norin från Skogså tankesmedja har att säga om alltihop.
https://parnassen.wordpress.com/2015...enting-stoppa/

Den snubben förnekar att månlandningen har ägt rum...
Citera
2015-09-11, 23:42
Medlem
AmazonenRosas avatar
"om man ska sammanfatta skeendet kortfattat, passar följande mening ganska bra: God Natt Väst - God Morgon Öst"
Ord å inga visor. Jo ni har nog skäl att vara oroliga om ni satsat allt ni har i dollar.....
Citera
2015-09-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
kolla in vad duktige Brage Norin från Skogså tankesmedja har att säga om alltihop.
https://parnassen.wordpress.com/2015...enting-stoppa/

Den där Börje verkar vara en klok man. Han verkar också titta mycket på "Alex Jones" och x22Report på youtube, rekommenderar starkt att lyssna på x22report för goda finansiella analyser utan kluvna tungor. Alex Jones har avslöjat många False Flag operationer utförda av USA och pratar mycket om det inbördeskrig som väntar USA efter crashen.
Citera
2015-09-11, 23:44
Medlem
Leipzigs avatar
Var det super shemitah år 1929?
Citera
2015-09-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Var det super shemitah år 1929?

Nej, har för mig att det var 1917 då Ottomanska riket föll och Judarna började få tillbaka Israel, nästa super Shemitah var 6-dagars kriget då Israel besegrade arabländerna 49 år senare.

Den första youtube länken behandlar det kort!
Citera
2015-09-12, 00:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Cool. Ska jag alltså vänta lite till med att gå all-in med mina likvida medel som ligger och rostar på ett torftigt sparkonto? Börsen är billig nu tycker jag men vem vet, det är oroliga tider. Cyklerna är ur spel redan säger jag. Det är ett lotteri.
Citera
2015-09-12, 00:07
Medlem
Bizmarcks avatar
Många verkar tro att "Börsen" är något slags väsen som lever sitt eget liv och när som helst kan överraska. Så är det inte. Börsen består av människor och deras spekulationer. Om människor vill att börsen skall gå ner så säljer alla vid samma tillfälle, annars köper vi eller behåller det vi har. Så varför kan inte alla bara köra på det sista alternativet så slipper vi nedgångar?
Citera
2015-09-12, 00:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Många verkar tro att "Börsen" är något slags väsen som lever sitt eget liv och när som helst kan överraska. Så är det inte. Börsen består av människor och deras spekulationer. Om människor vill att börsen skall gå ner så säljer alla vid samma tillfälle, annars köper vi eller behåller det vi har. Så varför kan inte alla bara köra på det sista alternativet så slipper vi nedgångar?
Ja men du glömde att det finns judar som ibland stampar med foten så blir det si eller så.
Citera
2015-09-12, 00:31
Medlem
Minipaxs avatar
Vågar inte säga om det sker just den 15 september men enligt 7-års cykeln är det ju dags snart.

2008 - Lehman Brothers
2001 - Dotcom, 911
1994 - Bond market
1987 - Black monday

...
Citera
2015-09-12, 00:43
Medlem
VelvetReds avatar
Det kommer att ske, frågan är bara när.

Men just en börskris duger inte, jag väntar på jordens undergång, mer eller mindre.

Ge oss det så att vi blir nöjda.
Citera
2015-09-12, 01:08
Brukar inte tro på sådant här, men såg för en tid sedan första länkade videon och den "väckte" mig på ett sätt.

Inte så att jag tror ett dugg på det religiösa, men tror helt klart på att något tycks ske vart sjunde år. (2008-2001-1994 är väl alla år som det har varit stora finanskriser). Är inte insatt nog för att säga hur det går till. Tycker dock ovanligt många händelser just nu pekar på ökad oro i världen, som lär få ekonomiska konsekvenser.

Martin Armstrong är ju inne på samma sak, även om han nämner oktober. Och han har ju bevisligen "förutspått" saker tidigare. Om man ser dokumentären på SVT förstår man bättre att det inte handlar om något "hokus pokus". Martin förutspådde även en flyktingkris i Europa i år/nästa år, som också urartade så fort september började. (Åtminstone började medierna rapportera på ett helt annat sätt.)
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-12 kl. 01:14.
Citera
2015-09-12, 01:27
Medlem
jahaja, juden e farten igen. tura att alla mina stålar finns endast i guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in