2018-09-29, 08:01
Medlem
Wueterichs avatar
Dricker inte mjölk överhuvudtaget längre så jag bryr mig inte.
Citera
2018-09-29, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Samtidigt är det märkligt att i princip allt är väldigt dyrt i Sverige jämfört med andra länder men ost, mjölk och kaviar är svinbilligt. Både ost och mjölk kostar det dubbla mot i Sverige på många håll. Undrar vem som förhandlar på arla egentligen, kanske någon oduglig gammal sossepolitiker eller nåt.

Kan det vara för att vi har så hög tillgång på mjölk? Tillgång och efterfrågan: eftersom allt färre köper mjölk så hålls priset nere. Priset kan höjas när tillräckligt många onödiga mjölkbönder har lagt ner verksamheten.

Det är knappast Arlas "förhandlares" fel. Det finns flera märken i min butik. Det är ett märkesmejeri som inte är Arla. Det är butikens eget. Det är importerad finsk mjölk. Alla har snarlika priser. Det är alltså konkurrens där den som kräver ett för högt pris inte får sälja sin mjölk överhuvudtaget. Om du tycker att detta är sosserier så undrar jag hur långt ut på vänsterkanten du befinner dig, din kommunist?
Citera
2018-09-29, 09:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vet någon hur kampanjen har slagit ut? Får bönderna några mer pengar med ett höjt mjölkpris eller försvinner de i mellanhändernas fickor? Bara häromdagen läste jag om ett jordbruk som gått i konkurs och några till gick i början av sommaren så jag blir ju osäker på om kampanjen verkligen hjälpt. De mesta pengarna kanske försvinner i hanteringen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-09-29 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in