2017-05-10, 22:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag har 80 reggade i Kantodexen men jag har aldrig sett en Snubbull... Och har endast fångat två Houndour. Får en känsla av att jag aldrig kommer få gristrynet.
De förstörde mycket genom att inte inkludera dessa i äggen, varför kan man fråga sig...
Citera
2017-05-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
De förstörde mycket genom att inte inkludera dessa i äggen, varför kan man fråga sig...

Verkar ju vara väldigt olika var man bor. I min lilla småstad har jag har sett 29 snubbull och fångat 26 och fångat två granbull och såg en grannbull på nearby senast ikväll.
Citera
2017-05-10, 23:56
Medlem
Citat:
Antar att snubbull är rare för dig också? De och houndour brukar hålla till i samma biome.

Jag har fångat och sett 2 houndour men sett 29 st snubbulls, orkar inte ens ta dem längre
Citera
2017-05-11, 05:51
Medlem
god.childs avatar
Tog ett långt uppehåll över höst/vinter/"vår" men tillbaks i gamet sen ett par veckor tillbaka. Man undrar ju spontant vart alla drowzees tog vägen?
Citera
2017-05-11, 06:39
Medlem
Citat:
För att den föder levande ungar, inte lägger ägg...

I början av gen 2 såg jag en på flera månader, och lyckades fånga och hitta utvecklingen innan jag såg min nästa. Sen hade jag tur i en rotation att den hade ett mininest på en fotbollsplan ett par kvarter från mig.
Citera
2017-05-11, 07:41
Medlem
Etrades avatar
Intressant läsning av senaste uppdateringen.
Det verkar vara så att allt är klart för den nya gym-reworken så den borde inte vara långt borta. Och eftersom Niantic har gått ut med att det kommer bli 4 st "major updates" under 2017 så är det nog dags snart.

Gen2, och nu strax gym-reworken. Sen skulle jag tippa på Gen3 i Augusti kanske.

Något väldigt intressant är ju att det kommer finnas en limit för antal samma pokemons i gym, frågan är ju bara vad limiten blir? Sjukt trist om den bara sänks minimalt (typ från max 10 Dragonites till 6 Dragonites).

Jag hade gärna sett max 2 st av samma art för att få en viss variation i gymmen. Och eftersom Niantic tidigare outat att det kommer vara en limit för antal legendarys i gymmen i framtiden så kanske det kan bli runt 2 st?
För orka se 6 st Mewtwo på CP4000 i ett gym hehe.
Citera
2017-05-11, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Äntligen fick jag tag på en Houndour! Som jag väntat på att få en ny chans sedan jag struntade i att ta den förra gången jag såg en för tre månader sedan då jag trodde den skulle vara vanligare!

Detta innebär att dexet nu växt till 223 (143 Kanto och 80 Johto). Kantodexet för Europa är således fyllt, men hur många saknar jag för att fylla Europas Johtodex?

Har kollat igenom diverse listor och kommit fram till att av de 100 borde man kunna fånga 90, vilket torde innebära att jag saknar 10. Kan det stämma?

Jepp, 90 är fullt europadex!
Citera
2017-05-11, 11:45
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Löst problemet.
Senast redigerad av HenrikBerggren 2017-05-11 kl. 11:51. Anledning: Problem löst
Citera
2017-05-11, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Bite-Stone edge
Razor leaf-Solar beam

På Tyranitaren och Maganium

Citera
2017-05-11, 16:54
Medlem
Det ända roliga som hände under gräs-eventet förra helgen var en vild Meganium hos pojkvännen, och en vild shuckle hos mig.
Annars en handfull chikoritas och en jävla massa oddish.
Kläckte några 10km-ägg i veckan, två dratinis, en jävla skit mantine och idag en pissig gligar. Börjar bli trött på att kläcka ägg, får bara nidorans i 2km och skit jag redan har i 10km.
Har bara Muk kvar i gen1 dexen, har grimer som buddy men det är segt som fan, bara hittat två vilda hittills.
Citera
2017-05-11, 17:49
Medlem
vapor21s avatar
Haha, bara för att jag klagade så fångade jag en Snubbull i morse.

Saknar nu följande i Kantodexen:
Bayleef (kan evolva)
Meganium (saknar 48 candies)
Quilava (kan evolva)
Typhlosion saknar 34 candies)
Crowconaw (kan evolva)
Feraligatr (saknar 82 candies)
Togetic (saknar 14 candies)
Unown
Granbull (saknar 47 candies)
Magcargo (saknar 19 candies)
Houndoom (saknar 37candies)
Miltank

Så nio st totalt som jag måste fånga, hatcha eller gå med. Togitic är rätt nära, samma sak med Magcargo. Kan gå mig till dem hyfsat snabbt jämfört med de andra iaf.
Citera
2017-05-11, 18:12
Medlem
IgorSs avatar
Hittat en spawnpoint för den i mitt tycke högst ovanlige Houndor i Stockholm. Fångat flera stycken där i veckan... Vid Stadions T-baneuppgång i mitten av Valhallavägen. (Det är mitt emellan diverse pokestops och jag har aldrig sett den på sightseeing där)

Mareep & Unnown lyser med sin totala frånvaro. I övrigt är dexen full!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in