Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vart är snorlax?
Jag skulle tatt bort Golem (om det inte är det där omtalade legacy movesetet), valt ut en av alakazam och gengar (båda måste givetvis ha bästa moveset, alakazam behöver C-FS gengar behöver SC-SB) och sen valt mellan charizard och arcanine då fire är överflödig type
Jag sitter inne på en 84% IV Snorlax med Lick - Hyper Beam, men jag har haft så sjukt svårt att hatcha Snorlax så jag har bara 70 candies och därför valt att avvakta med power up, 70 är inte ens i närheten av vad jag behöver för att maxa ut denne. Så jag hoppas att hatcha en med högre IV, men gärna med Lick - Hyper Beam i framtiden.
Golem power upar jag mest för att det är en personlig favorit, movesetet är Mud Slap - Stone Edge så dessvärre inte det bästa. Men jag använder den ibland mot Snorlax bara för att..
Min Gengar har legacy SC - SB så det är nice.
Alakazam dessvärre Confusion - Psychic men den gör ändå bra jobb mot Blissey osv.
Arcanine och Charizard tar ut varandra lite det kan jag hålla med dig om! Fire Fang - Fire Blast på Arcanine och Ember - Fire Blast på Charizard. Dock är min Charizard 100% IV så den tänker jag INTE sluta investera i