2017-04-17, 13:08
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Ska väl inte gå händelserna i förväg alltför mycket, men gen 4 kommer bli intressant då den har hela 22 evolves från tidigare generationer (varav 17 från generation 1&2). Räknar inte babys då eftersom man ändå inte kan spara candy till dom. Kan ju vara bra att ha i åtanke så man inte bränner alla sina candys på evolves nu ifall det skulle bli svårt att få tag på nytt framöver.

Magnemite
Lickitung
Rhyhorn
Tangela
Electabuzz
Magmar
Eevee x 2
Porygon
Togepi
Aipom
Yanma
Murkrow
Misdreavus
Gligar
Sneasel
Swinub

Jo ska bli intressant i framtiden och själv tar jag allt som dyker upp.
Tyvärr kan jag inte skylla på döttrarna längre utan nu kör jag mest själv.
Får se hur länge man kan sitta vid lekparken utan att polisen kommer.
"-Vi har fått anmälan om att det sitter en ful gubbe här om dagarna!!!"
Citera
2017-04-17, 13:22
Medlem
C0ws avatar
När är eventet slut?
Citera
2017-04-17, 13:30
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
När är eventet slut?

20 april 22:00
Citera
2017-04-17, 13:41
Medlem
Qebuis avatar
Är det verkligen extra candy detta event? Fick 22 candies av ett 10km med Larvitar i, är väl ändå rätt standard?
Citera
2017-04-17, 13:46
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Är det verkligen extra candy detta event? Fick 22 candies av ett 10km med Larvitar i, är väl ändå rätt standard?

Jo man får väl endast 2 extra candies. Inte jättebra direkt men alltid något.
Citera
2017-04-17, 15:40
Medlem
Etrades avatar
Då va man i L36 då!
Jag power upade mina 15 st "stardust-objekt" och gick från 1.020.000 stardust till 773.000. Det kostar alltså hehe.

Och för övrigt snurrade jag till mig 5km-ägg nummer 4 nyss, hoppas verkligen på Totodile eller Cyndaquil!
Citera
2017-04-17, 15:45
Medlem
Etrades avatar
Om det nu är någon som undrar så är det dessa 15 jag investerat i, startar med högst CP och går neråt:

Dragonite
Gyarados
Rhydon
Vaporeon
Blissey (saknar candies för full utmaxning)
Espeon
Exeggutor
Golem
Alakazam
Arcanine
Jolteon
Charizard
Gengar
Lapras (saknar candies för full utmaxning)
Cloyster
Citera
2017-04-17, 15:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Om det nu är någon som undrar så är det dessa 15 jag investerat i, startar med högst CP och går neråt:

Dragonite
Gyarados
Rhydon
Vaporeon
Blissey (saknar candies för full utmaxning)
Espeon
Exeggutor
Golem
Alakazam
Arcanine
Jolteon
Charizard
Gengar
Lapras (saknar candies för full utmaxning)
Cloyster

Vart är snorlax?
Jag skulle tatt bort Golem (om det inte är det där omtalade legacy movesetet), valt ut en av alakazam och gengar (båda måste givetvis ha bästa moveset, alakazam behöver C-FS gengar behöver SC-SB) och sen valt mellan charizard och arcanine då fire är överflödig type
Citera
2017-04-17, 16:01
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart är snorlax?
Jag skulle tatt bort Golem (om det inte är det där omtalade legacy movesetet), valt ut en av alakazam och gengar (båda måste givetvis ha bästa moveset, alakazam behöver C-FS gengar behöver SC-SB) och sen valt mellan charizard och arcanine då fire är överflödig type
Jag sitter inne på en 84% IV Snorlax med Lick - Hyper Beam, men jag har haft så sjukt svårt att hatcha Snorlax så jag har bara 70 candies och därför valt att avvakta med power up, 70 är inte ens i närheten av vad jag behöver för att maxa ut denne. Så jag hoppas att hatcha en med högre IV, men gärna med Lick - Hyper Beam i framtiden.

Golem power upar jag mest för att det är en personlig favorit, movesetet är Mud Slap - Stone Edge så dessvärre inte det bästa. Men jag använder den ibland mot Snorlax bara för att..

Min Gengar har legacy SC - SB så det är nice.

Alakazam dessvärre Confusion - Psychic men den gör ändå bra jobb mot Blissey osv.

Arcanine och Charizard tar ut varandra lite det kan jag hålla med dig om! Fire Fang - Fire Blast på Arcanine och Ember - Fire Blast på Charizard. Dock är min Charizard 100% IV så den tänker jag INTE sluta investera i
Citera
2017-04-17, 16:05
Medlem
Reevess avatar
Jag har aldrig fått en Snorlax. Visserligen bara kört 79 ägg, men ändå. Nån borde jag väl ha fått.
Citera
2017-04-17, 16:13
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Jag har aldrig fått en Snorlax. Visserligen bara kört 79 ägg, men ändå. Nån borde jag väl ha fått.
Du har bra chans under detta event om du lyckas hitta några 10km-ägg. Jag har sedan tidigare bara kläckt en enda Snorlax på över 1000 ägg och det var den sista jag behövde för att fylla gen1-europadexet. Men igår kläckte jag helt plötsligt tre i rad! 3 av 3 10km-ägg har alltså varit Snorlax för mig detta event. Har ett fjärde på kläckning så hoppas på ännu en så jag kan maxa en av dem
Citera
2017-04-17, 16:18
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Du har bra chans under detta event om du lyckas hitta några 10km-ägg. Jag har sedan tidigare bara kläckt en enda Snorlax på över 1000 ägg och det var den sista jag behövde för att fylla gen1-europadexet. Men igår kläckte jag helt plötsligt tre i rad! 3 av 3 10km-ägg har alltså varit Snorlax för mig detta event. Har ett fjärde på kläckning så hoppas på ännu en så jag kan maxa en av dem

Spännande! Jag har tyvärr inte lyckats snurra till mig ett enda 10km under eventet. Då kläcker jag i alla fall 3 per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in