2017-03-30, 22:06
Medlem
Reevess avatar
Behöver råd i denna fråga.

Jag träffade på en tämligen höglevlad person i det gula gänget, som förklarade för mig lite i vilka delar av stan respektive team brukar regera. I min del är det gult, undantagsvis blått och jag själv tillhör rött. De gula var dessutom ganska organiserade.

Jag är bara lvl 23; är det värt att börja om och byta gäng? Jag kommer ha svårt att röra mig i de andra delarna av staden.
Citera
2017-03-30, 22:21
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Behöver råd i denna fråga.

Jag träffade på en tämligen höglevlad person i det gula gänget, som förklarade för mig lite i vilka delar av stan respektive team brukar regera. I min del är det gult, undantagsvis blått och jag själv tillhör rött. De gula var dessutom ganska organiserade.

Jag är bara lvl 23; är det värt att börja om och byta gäng? Jag kommer ha svårt att röra mig i de andra delarna av staden.

Själv så är blåa rätt så starka där jag bor (jag är röd). Jag kör på och tar ner blåa gym när jag har tid. Har lyckats få 2 10-levlade gym på rätt så kort tid genom att vara envis och gå och slå ut de blåa så fort de tagit över dem. Givetvis beror det ju på hur starka de gula är. Men eftersom du nått level 22 tycker jag du ska fortsätta med laget du valt och bara köra på. Kolla på Facebook eller i forum efter folk som är röda i ditt område och se om de vill joina dig när du tar över gym? Det har jag gjort och fungerat bra för mig!
Citera
2017-03-30, 22:26
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Själv så är blåa rätt så starka där jag bor (jag är röd). Jag kör på och tar ner blåa gym när jag har tid. Har lyckats få 2 10-levlade gym på rätt så kort tid genom att vara envis och gå och slå ut de blåa så fort de tagit över dem. Givetvis beror det ju på hur starka de gula är. Men eftersom du nått level 22 tycker jag du ska fortsätta med laget du valt och bara köra på. Kolla på Facebook eller i forum efter folk som är röda i ditt område och se om de vill joina dig när du tar över gym? Det har jag gjort och fungerat bra för mig!

Jag har exempelvis aldrig sett de röda regera något av gymmen i närheten av mig. Så stor skillnad verkar det vara.
Citera
2017-03-31, 01:39
Medlem
NirvanAs avatar
Stabilt att 5 av 9 ägg blev 10km ägg, det lönar sig helt klart att kläcka många ägg... Tyvärr blir det väl bara massa gligar, pinecos och mantines..
Citera
2017-03-31, 02:44
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om det ens går att ta ner en maxad blissey (max CP3219) vid maxlevel helt ensam? Kanske att det funkar om man själv som attacker är i maxlevel och ens pokemon (dragonite och machamp med bästa movesets) är det också? Men det ställer ju isf krav på att antingen måste du vara i maxlevel och ha maxade bästa counterpokemons eller att du attackerar samtidigt med någon.

Har inte sett några youtube videos där folk ensam tar sig an en maxad blissey,

Har tagit ner åtskilliga på drygt 3100 själv. Är ju inga problem alls tycker jag.
Kollade klockan på en som var drygt 3100 vid några tillfällen och jag brukar ha kring 20 sekunder kvar.

Har två Exeggutor på drygt 2500 (ej maxade alls) som jag använder. Lyckas jag bra klarar jag det med 1 av dem.
Citera
2017-03-31, 02:58
Medlem
NirvanAs avatar
Vart hittar man ideal moveset nu sen nya movesets kom och vart ser man vilka som är legacy så man inte transfer nån som är legacy?
Citera
2017-03-31, 07:12
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Har tagit ner åtskilliga på drygt 3100 själv. Är ju inga problem alls tycker jag.
Kollade klockan på en som var drygt 3100 vid några tillfällen och jag brukar ha kring 20 sekunder kvar.

Har två Exeggutor på drygt 2500 (ej maxade alls) som jag använder. Lyckas jag bra klarar jag det med 1 av dem.
Lyckas du slå ut en Blissey med CP3100 med (ibland) endast en Exeggutor så är det bara att grattulera. Då är du troligtvis extremt effektiv i ditt dodgande. Detta är inget jag har varit i närheten av att lyckas med.
Citera
2017-03-31, 07:22
Medlem
Alltså, det här appraise. Är i gula där det bästa kallas "battle with the best of them" och det näst bästa "really strong". Hur stor roll spelar det? Säg så här, jag råkade transferera bort min bästa gyardaros under städning. Inte helt lycklig då det inträffade, och ja, sen har jag varit bättre på att favorita, men i alla fall, gav mig fan på att snickra ihop en ny supergyardaros. Har jagat magikarps, har en skock, snart klar, och de två bästa är en "really strong" på 139 och en "battle with the best of them" på 120. Vilken bör man evolva? Det tar bra mycket resurser att powra skillnaden mellan dem.
Citera
2017-03-31, 07:43
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart hittar man ideal moveset nu sen nya movesets kom och vart ser man vilka som är legacy så man inte transfer nån som är legacy?
http://www.pokemongodb.net/?m=1

Denna sidan är helt okej tycker jag.
Citera
2017-03-31, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Alltså, det här appraise. Är i gula där det bästa kallas "battle with the best of them" och det näst bästa "really strong". Hur stor roll spelar det? Säg så här, jag råkade transferera bort min bästa gyardaros under städning. Inte helt lycklig då det inträffade, och ja, sen har jag varit bättre på att favorita, men i alla fall, gav mig fan på att snickra ihop en ny supergyardaros. Har jagat magikarps, har en skock, snart klar, och de två bästa är en "really strong" på 139 och en "battle with the best of them" på 120. Vilken bör man evolva? Det tar bra mycket resurser att powra skillnaden mellan dem.

Det bästa för IV är Battle with the best" OCH "the stats are the best i ever seen"
Citera
2017-03-31, 09:34
Medlem
halvljuss avatar
JA! Larvitar i 10:an ! Ingen höjdar-IV dock, blott 76 %. Lär dock hitta/få fler innan jag kan utveckla till en Tyrannitar. 22 godisar medföljde. Hittade även en Cyndaquil, så nu kan jag snart utveckla till en Quilava.
Citera
2017-03-31, 09:54
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
JA! Larvitar i 10:an ! Ingen höjdar-IV dock, blott 76 %. Lär dock hitta/få fler innan jag kan utveckla till en Tyrannitar. 22 godisar medföljde. Hittade även en Cyndaquil, så nu kan jag snart utveckla till en Quilava.

Själv ligger man på 106 Larvitar candies Kanske räcker med en hatch till. Hade 6 10km ägg igång. Kläckte Sudowoodo ut en, så 5 kvar. Fy fan vad sur man blir när Gligar, Sudowoodo eller den där jävla kotten vad han nu än heter hoppar ut ur ägget.

Hoppas på en Dratini med bra IV då jag har drygt 250 candies som väntar, en Larvitar och så en bra Snorlax. Har 4 men alla har värdelösa IVs..

Är dock lite orolig över att nå de här målen. När jag har uppnåt dem så finns det inget kvar att spela för. "Spelar" egentligen inte nu heller utan grindar hela dagarna på jobbet. Så fort jag slutar jobbet så glömmer jag spelet helt. Nytt content måste in i spelet asap...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in